Όπως ανακοινώθηκε, η Airbus πρόκειται να χρησιμοποιήσει τρία νέα οικολογικά πλοία για τη μεταφορά εξαρτημάτων αεροσκαφών, με το πρώτο από αυτά βρίσκεται ήδη σε στάδιο κατασκευής από τον κινεζικό όμιλο CSSC, στο ναυπηγείο Wuchang της ασιατικής χώρας.

Το σχέδιο προβλέπει την ολοκλήρωση των πλοίων μέσα σε τρία χρόνια και αναμένεται να τεθούν σε υπηρεσία το 2026. Πέρυσι, η Airbus ανέθεσε στην εταιρεία Louis Dreyfus Armateurs (LDA) να της παρέχει τρία πλοία «RoRo» («Roll-on/Roll-off») τα οποία να έχουν χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπή ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα.

Τα πλοία σχεδιάστηκαν από τον Όμιλο Deltamarin και θα είναι από τα πρώτα που θα μεταφέρουν εξαρτήματα αεροσκαφών χρησιμοποιώντας αιολική ενέργεια και εναλλακτικά καύσιμα (κυρίως μεθανόλη) στους κινητήρες διπλού καυσίμου της Wartsila που έχουν, ενώ διαθέτουν ελαφρώς μεγαλύτερη μεταφορική ικανότητα από τα αντίστοιχα σημερινά πλοία.



Όπως ανακοινώθηκε, μπορούν να μεταφέρουν έως και 70 κοντέινερ των 40 ποδιών και έξι σετ υποσυστημάτων αεροσκαφών, καλύπτοντας κυρίως διηπειρωτικές διαδρομές.

Ο στόχος της Airbus είναι η μείωση των εκπομπών σε διηπειρωτικές διαδρομές κατά 50% ως το 2030, συγκριτικά με το 2023, αξιοποιώντας τον συνδυασμό πράσινων καυσίμων και αιολικής ενέργειας.

Τα καινούργια πλοία θα διαθέτουν τα λεγόμενα «rotor sails» (ή «Flettner rotors», από το επίθετο του εφευρέτη τους Άντον Φλέτνερ), δηλαδή περιστρεφόμενα από τον αέρα μηχανικά ιστία.

Πρόκειται για ένα σύστημα επικουρικής πρόωσης του σκάφους το οποίο χρησιμοποιεί την αιολική ενέργεια αλλά χωρίς πανιά. Οι κάθετα τοποθετημένοι κυλινδρικοί στύλοι περιστρέφονται από τον αέρα, συμβάλλοντας στον πλου, ενώ μπορούν να υποβοηθηθούν και από τη χρήση μικρής ποσότητας ηλεκτρικής ενέργειας.



Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, καθένα από τα τρία πλοία της Airbus θα διαθέτει έξι μηχανικά ιστία ύψους 35 μέτρων. Χάρη στο σύστημα Sentient Control της Norsepower καθένα από αυτά δύναται να λειτουργεί ανεξάρτητα, εξοικονομώντας ενέργεια.

Επίσης, διαθέτουν συστήματα μηχανικού αερισμού με ανάκτηση θερμότητας και προηγμένο λογισμικό για τη βέλτιστη πορεία που μειώνει την αντίσταση από τα θαλάσσια κύματα και αξιοποιεί με τον καλύτερο τρόπο την αιολική ενέργεια στις υπερπόντιες διαδρομές.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ