Μια πρόσφατη μελέτη της HUK Coburg, της μεγαλύτερης ασφαλιστικής εταιρείας αυτοκινήτων της Γερμανίας, αποκαλύπτει ότι το ενδιαφέρον για τα ηλεκτρικά οχήματα μειώνεται μεταξύ των ιδιωτών αγοραστών.
Μετά το τέλος των κρατικών επιδοτήσεων τον Δεκέμβριο του 2023, ο αριθμός των αγοραστών αυτοκινήτων που μεταπηδούν από τις μηχανές εσωτερικής καύσης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μειώθηκε κατά 40%, με μόνο το 3,9% να επιλέγει πλέον ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο για την επόμενη αγορά του.
Η μελέτη, η οποία βασίζεται σε στοιχεία και έρευνα σε περισσότερους από 4.200 ερωτηθέντες, δείχνει ότι σχεδόν οι μισοί (47%) Γερμανοί βλέπουν αρνητικά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ το 29% θα σκεφτόταν να αγοράσει ένα μόνο αν γινόταν υποχρεωτικό.
Πιο συγκεκριμένα, πολλοί σημερινοί ιδιοκτήτες EV επιστρέφουν στα παραδοσιακά οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Πριν από το 2023, πάνω από το 90% των ιδιοκτητών EV παρέμειναν πιστοί στην ηλεκτρική κίνηση όταν αγόραζαν νέα αυτοκίνητα, αλλά το 2024, το 34% επέστρεψε στους κινητήρες εσωτερικής καύσης.αλλά το 2024, το 34% επέστρεψε στους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Η μελέτη διαπίστωσε επίσης ότι οι ιδιοκτήτες υβριδικών αυτοκινήτων δεν μεταβαίνουν σε πλήρως ηλεκτρικά οχήματα όπως αναμενόταν, καθώς μόνο το 11% θα το κάνει το 2024.
Υπάρχουν επίσης μεγάλες διαφορές από κρατίδιο σε κρατίδιο ενώ, επιπλέον, η ιδιοκτησία EV είναι τριπλάσια μεταξύ των ιδιοκτητών κατοικιών σε σύγκριση με τους ενοικιαστές.
Παρά την πρόοδο της τεχνολογίας και την αυξανόμενη γκάμα επιλογών σε ηλεκτρικά, το ενδιαφέρον των Γερμανών ιδιωτών αγοραστών παραμένει χαμηλό, με ένα σημαντικό ποσοστό να προτιμά ακόμη τα παραδοσιακά αυτοκίνητα.
Η μελέτη υπογραμμίζει ότι, ακόμη και με τη βελτίωση των προσφορών ηλεκτρικών, ένας σημαντικός αριθμός σημερινών ιδιοκτητών EV και δυνητικών αγοραστών διστάζει να δεσμευτεί στην ηλεκτρική κινητικότητα.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ