Ως γνωστόν, το λογότυπο είναι η «οπτική αναπαράσταση μιας μάρκας» όπως θέλει η θεωρία του Μάρκετινγκ και της Αγοράς, γενικότερα. Φυσικά, αυτό ισχύει και στην Αυτοκινητοβιομηχανία, ένας βιομηχανικός κλάδος ο οποίος μπορεί να προσφέρει προϊόντα τα οποία δημιουργούν έντονα συναισθήματα, περισσότερο από κάθε άλλον.



Είναι αυτός που περιγράφεται ως η «οπτική αναπαράσταση» (sic) μιας εταιρείας, δηλαδή αντιπροσωπεύει τις αξίες της και την ιστορία της, τον ουσιαστικό λόγο ίδρυσής της. Το λογότυπο είναι ένα σύμβολο που αποτελεί το αρχικό, βασικό στοιχείο αναγνώρισης μιας μάρκας και διάκρισής της από άλλες, άμεσα ανταγωνιστικές ή όχι.



Υπό μία έννοια, δεν θα έπρεπε να αλλάζει από τη στιγμή που θα οριστικοποιηθεί ως σύμβολο, όμως κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Στην ιστορία της κάθε αυτοκινητοβιομηχανίας, ιδίως εφόσον αυτή μετρά δεκαετίες ύπαρξής της, έχει μεταβληθεί αισθητικά.



Την εξήγηση γιατί συμβαίνει αυτό δίνει ο Άντονι Τζόντροου, συνιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Reputation Economy Advisors, μιας εταιρείας συμβούλων η οποία αναλαμβάνει να δημιουργήσει εταιρικά εμβλήματα.



Όπως είπε «η σχεδίαση ενός λογότυπου είναι μια επιστήμη η οποία δεν είναι κατανοητή όπως θα έπρεπε. Είναι δυναμικά επινοήματα, μια σημαία που έχει τεθεί σε συγκεκριμένο πεδίο και αντιπροσωπεύει τις αξίες που χαρακτηρίζουν μια εταιρεία. Ένας λογότυπος μπορεί να είναι ένα “όχημα” το οποίο σηματοδοτεί μια αλλαγή».

Σύμφωνα με τα λεγόμενά του μπορούμε να κατανοήσουμε τον λόγο για τον οποίο την τελευταία δεκαετία πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αλλάξει αισθητικά το λογότυπό τους.









Σε αυτό το χρονικό διάστημα έχει αλλάξει σημαντικά και ο κλάδος, τόσο σε ό,τι αφορά στις συνέργειες ή τις συγχωνεύσεις, την ηλεκτροκίνηση, την ενσωματωμένη τεχνολογία στα μοντέλα τους, όπως και τις αλλαγές που έχουν συμβεί λόγω πολιτικών ή και κοινωνικών αποφάσεων.



ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ