Ένα εκατομμύριο δολάρια (ναι, αυτή είναι η τιμή δημοπρασίας στο Bring A Trailer) είναι υπέρογκη δαπάνη για κάθε αυτοκίνητο αλλά για ένα που δεν είναι καν πρωτότυπο, μοιάζει ανήκουστο!

Εκτός κι αν υπάρχει μια ιστορία πίσω από την όλη υπόθεση, κάτι που σίγουρα συμβαίνει με αυτό το ένα -διασωθέν- Mercedes-Benz Spezial Roadster.

Το μοντέλο 500 K έκανε το ντεμπούτο του στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Βερολίνου το 1934 και προκάλεσε μεγάλη αναταραχή με την τιμή του στα 28.000 γερμανικά μάρκα (11.500 δολάρια).



Ουσιαστικό επρόκειτο για την αναβαθμισμένη έκδοση της προγενέστερης 380 Κ, που διέθετε έναν οκτακύλινδρο κινητήρα 3,8 λίτρων, ο οποίος με τη βοήθεια ενός υπερσυμπιεστή (το Κ για το Kompressor), απέδιδε σε νορμάλ συνθήκες 100 ίππους. Με το γκάζι τέρμα και χάρη στο ημιαυτόματο κιβώτιο, η ισχύς μπορούσε να φτάσει τους 160 ίππους.

Υπολογίζεται ότι 342 μονάδες κατασκευάστηκαν κατά τη διάρκεια της διετίας παραγωγής του 500 K. Από αυτά, μόνο τα 29 ήταν 500 K Roadster και ακόμη λιγότερα είχαν την εξαιρετική σχεδίαση Spezial Roadster με μακριά ουρά. Το πόσα επέζησαν από το χάος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου αποτελεί αντικείμενο συζήτησης για τους ιστορικούς, αλλά ορίστε ένα από αυτά τα αυτοκίνητα!



Τα κακά νέα: δεν είναι 100% πρωτότυπο, καθώς το αμάξωμα καταστράφηκε, την εποχή του πολέμου, αλλά ο κινητήρας και το πλαίσιο (105179) τα κατάφεραν και είναι ακόμα μαζί. Παραγγέλθηκε το 1934 από έναν αντιπρόσωπο στη Χάγη της Ολλανδίας, αρχικά ήταν εξοπλισμένο με αμάξωμα MercedesBenz Cabriolet B.

Μετά από χρόνια αποθήκευσης, το αυτοκίνητο αγοράστηκε από έναν πλούσιο συλλέκτη από τη Δανία, τη δεκαετία του 1960. Στα τέλη της δεκαετίας του ’80, οι τιμές για το σπάνιο Spezial Roadster άρχισαν να ανεβαίνουν και ο Δανός ανέθεσε σε έναν κατασκευαστή αμαξωμάτων να αποκαταστήσει το αυτοκίνητο.



Το τελικό αποτέλεσμα ήταν αισθητικά εξαιρετικό, αλλά λανθασμένο. Παρόλα αυτά, το αυτοκίνητο πουλήθηκε το 2012, όταν το μουσείο έκλεισε οριστικά τις πόρτες του, για 363.500 δολάρια. Ο νέος ιδιοκτήτης ξεκίνησε μια αποκατάσταση που περιελάβανε την ευθυγράμμιση του πλαισίου, τη γενική επισκευή του κινητήρα και ένα νέο αμάξωμα roadster με μακριά ουρά.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ