Το 2019, το επίσημο προεδρικό αυτοκίνητο των ΗΠΑ έκλεισε 80 χρόνια ύπαρξης στον μοντέρνο κόσμο. Περίπου πέντε χρόνια αργότερα, η χώρα βιώνει μία πολύ δύσκολη και απαιτητική περίοδο, με τις εκλογές για τον 47ο πρόεδρο της ιστορίας να ολοκληρώνονται και τα αποτελέσματα να αναμένονται.

Όπερ και σημαίνει πως σύντομα η εμβληματική, μαύρη λιμουζίνα του προέδρου των ΗΠΑ θα μεταφέρει ένα νέο πρόσωπο, το οποίο οι Αμερικανοί αλαζονικά χαρακτηρίζουν ως «τον ισχυρότερο άνθρωπο του κόσμου».

Αλλά πριν μάθουμε τον νέο πρόεδρο στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, το Newsauto εξετάζει τις πιο εμβληματικές προεδρικές λιμουζίνες στην ιστορία.

Lincoln Sunshine Special (1939)



Το πρώτο αυτοκίνητο που χρησιμοποιήθηκε ως προεδρική λιμουζίνα ήταν η Lincoln Sunshine Special, η οποία στην πολυτελή για την εποχή καμπίνα της φιλοξενούσε και μετέφερε τον Φράνκλιν Ρούζβελτ.

Λέγεται ότι είναι το πρώτο προεδρικό αυτοκίνητο με προδιαγραφές της Μυστικής Υπηρεσίας των ΗΠΑ. Η κατασκευή του ήταν μοναδική, με διαμόρφωση κάμπριο, με την Lincoln K-Series να βρίσκεται στη βάση του, για αυτό και ονομάζεται «Sunshine Special».

Κινούταν χάρη σε έναν θηριώδη V12 των 6,8 λίτρων που απέδιδε 150 ίππους. Αρχικά, δεν είχε προδιαγραφές ασφαλείας τύπου θωρακισμένες πόρτες, αλεξίσφαιρα λάστιχα, παχιά τζάμια κλπ., αλλά όλα προστέθηκαν μετά την επίθεση των Ιαπώνων στο Pearl Harbour που σηματοδότησε και την πιο δυναμική είσοδο των Αμερικανών στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Μετά τον θάνατο του Ρούζβελτ, η πολύ ξεχωριστή αυτή Lincoln μετέφερε τον Χάρι Τρούμαν, με το αυτοκίνητο να αποσύρεται το 1948. Τώρα, θα το βρει κανείς στο μουσείο Henry Ford, στο Μίσιγκαν.

Lincoln Cosmopolitan (1950)



Η Lincoln Cosmopolitan ήταν επί της ουσίας η λιμουζίνα που αντικατέστησε τη Sunshine Special, όντας και εκείνη κάμπριο. Μετέφερε τον πρόεδρο Τρούμαν και είχε ειδικά διαμορφωμένο, μακρύ μεταξόνιο για μέγιστη άνεση.

Κάτω από το καπό διέθετε έναν V8 των 5,5 λίτρων με μέγιστη ισχύ 152 ίππους. Το εντυπωσιακό για την εποχή ήταν το αυτόματο κιβώτιο Hydra-Matic που είχε παρουσιάσει η General Motors το 1939. Θεωρείται μέχρι και σήμερα το πρώτο παραγωγής αυτόματο σύστημα μετάδοσης.

Το 1954, ο πρόεδρος Ντουάιτ Αϊζενχάουερ έδωσε εντολή για τοποθέτηση διάφανου Plexiglass στο πίσω μέρος, ένα μέρος του αυτοκινήτου που έμεινε γνωστό ως «bubble-top». Η Cosmopolitan συνέχισε να υπηρετεί προέδρους των ΗΠΑ έως και το 1965.

Lincoln Continental SS-100-X (1961)



Ίσως η πιο γνωστή προεδρική λιμουζίνα στην ιστορία, αλλά για τους λάθος λόγους. Διότι ο Τζον Φ. Κένεντι δολοφονήθηκε μέσα σε μία Lincoln Continental SS-100-X, κατά τη διάρκεια αυτοκινητοπομπής, στις 22 Νοεμβρίου του 1963, στο Ντάλας του Τέξας.

Το αμερικανικό μοντέλο κινούταν χάρη σε έναν χειροποίητο 7λιτρο V8 της Lincoln με μέγιστη απόδοση 350 ίππους. Και αυτού η κατασκευή ήταν εξατομικευμένη με το bubble-top να αφαιρείται, ενώ ο πρόεδρος μπορούσε να επιλέξει ανάμεσα σε ελαφριά μεταλλική οροφή ή μαλακή, υφασμάτινη.

Μετά τη δολοφονία του Κένεντι, η 100-X επανασχεδιάστηκε και απέκτησε περισσότερη θωράκιση, αλεξίσφαιρο τζάμι, δεξαμενή καυσίμου πιο ανθεκτική σε εκρήξεις και πολλά ακόμα χαρακτηριστικά ασφαλείας. Τέλος, ήταν η τελευταία κάμπριο προεδρική λιμουζίνα.

Η Lincoln Continental SS-100-X χρησιμοποιήθηκε έπειτα από πολλούς προέδρους, μέχρι την απόσυρσή της το 1977. Και αυτή, βρίσκεται τώρα στο μουσείο Henry Ford.

Lincoln Continental (1972)



Το 1970, η Lincoln πρόσφερε στην νέα, προεδρική Continental τη σχεδίαση και την κομψότητα του μοντέλου του 1972. Η εξαιρετικά θωρακισμένη λιμουζίνα είχε μήκος 6,7 μέτρα και ζύγιζε σχεδόν 6 τόνους!

Και αυτό, διότι παρείχε κορυφαία ασφάλεια για τους προέδρους, την καλύτερη της μέχρι τότε εποχής. Επιπλέον, είχε ειδικό αποθηκευτικό χώρο για όπλα, τα οποία και χρησιμοποιήθηκαν για την υπεράσπιση του Τζέραλντ Φορντ το 1975 και του Ρόναλντ Ρίγκαν το 1981, όταν επιχειρήθηκε η δολοφονία τους.

Η Continental ήταν η τελευταία προεδρική λιμουζίνα με οροφή τύπου ηλιοροφή. Τέλος, εξοπλιζόταν με έναν V8 των 7,5 λίτρων που η απόδοσή του έφτανε τους 217 ίππους.

Cadillac Fleetwood Brougham (1983)



Μετά από ολόκληρες δεκαετίες με προεδρικές λιμουζίνες της Lincoln, η GM έκλεισε συμφωνία και παρείχε στον Ρόναλντ Ρίγκαν την Cadillac Fleetwood Brougham.

Ήταν μακρύτερη από το μοντέλο παραγωγής, ενώ είχε και μεγαλύτερο ύψος λόγω ανυψωμένης οροφής. Το πίσω παρμπρίζ, όμως, ήταν αρκετά μεγάλο για να βλέπει ο κόσμος τον πρόεδρο.

Το κινητήριο σύνολο της πρώτης προεδρικής Cadillac ήταν ένας V8 των 8,2 λίτρων με απόδοση πάνω από 220 ίππους. Επιπλέον, εξοπλιζόταν με μεγαλύτερους τροχούς και ισχυρότερα φρένα, συγκριτικά με το μοντέλο παραγωγής.

Lincoln Town Car (1989)



Το 1989, η Lincoln επανήλθε και είχε ξανά την τιμή ένα μοντέλο της να μεταφέρει τον πρόεδρο των ΗΠΑ. Ήταν μία εξαιρετικά τροποποιημένη Town Car, η οποία μετέφερε και εξυπηρετούσε τον Τζορτζ Χέρμπερτ Ουόκερ Μπους.

Ήταν ειδική παραγγελία του προέδρου, ενώ μέχρι και σήμερα είναι η τελευταία Lincoln που είδαμε ως προεδρική λιμουζίνα. Σήμερα, μπορείς να τη βρεις στην George H.W. Bush Presidential Library του Τέξας.

Cadillac Fleetwood Brougham (1993)



Η δάδα, λοιπόν, πέρασε ξανά στην General Motors, αυτή τη φορά μόνιμα. Έτσι, η Cadillac Fleetwood Brougham αντικατέστησε την τελευταία Lincoln, όντας παράλληλα το πρώτο προεδρικό αυτοκίνητο που δημιουργήθηκε από το μηδέν.

Όπως και οι απερχόμενες λιμουζίνες, είχε πληθώρα εξοπλισμού ασφαλείας, ώστε να προστατεύει τον Μπιλ Κλίντον. Τώρα, το αυτοκίνητο βρίσκεται στην Προεδρική Βιβλιοθήκη William J. Clinton στην Αρκάνσας.

Cadillac DTS (2005)



Η Cadillac DTS εξελίχθηκε από την GM για τον Τζορτζ Μπους τον νεότερο, βάσει των προδιαγραφών της Μυστικής Υπηρεσίας, επομένως αποτελούσε μία ειδική κατασκευή του τμήματος R&D της εταιρείας.

Το πλαίσιο πάρθηκε από τη Chevrolet Suburban, όπως και το σύστημα τετρακίνησης. Λέγεται, ότι η «νέα DeVille» είχε 5 ίντσες πάχος θωρακισμένου αμαξώματος και πολύ παχιά αλεξίσφαιρα τζάμια.

Λογικό ήταν, λοιπόν, το βάρος της να ανέρχεται στα 6.400 κιλά και το παρατσούκλι της να ήταν το «The Beast». Ευτυχώς, την κινούσε ένας θηριώδης V8 των 7,4 λίτρων.

Cadillac «Cadillac One» (2009)



Μέχρι και σήμερα, οι τεχνικές λεπτομέρειες σχετικά με την Cadillac DTS του Μπάρακ Ομπάμα παραμένουν άγνωστες. Κανείς δεν είναι σίγουρος για τον κινητήρα που χρησιμοποιούσε, εάν ήταν βενζίνης ή diesel.

Αυτό που γνωρίζουμε, είναι ότι το πάχος του ενισχυμένου αμαξώματος ήταν 8 ίντσες, ενώ τα τζάμια ήταν αλεξίσφαιρα με πάχος 5 ίντσες. Ακόμα και η δεξαμενή καυσίμου ήταν θωρακισμένη και απέτρεπε σε μεγάλο βαθμό την πιθανότητα έκρηξης.

Τα λάστιχα ήταν φαρδιά, παχιά, παρόμοια με αυτά που βλέπουμε συνήθως σε φορτηγά, ενώ το εσωτερικό πρόσφερε προστασία ακόμα σε περίπτωση χημικής επίθεσης.

Μεταξύ άλλων, η λιμουζίνα διέθετε τεχνολογία νυχτερινής όρασης, κανόνι δακρυγόνων, καραμπίνες και πολλά ακόμα είδη όπλων και μέτρα ασφάλειας για τον Ομπάμα.

Η νέα «Beast» ζύγιζε κάπου μεταξύ 6.800 και 9.100 κιλά και έφτανε έως τα 100 χλμ./ ώρα λόγω του τεράστιου βάρους.

Cadillac «Cadillac One» (2018)



Το τελευταίο και νεότερο προεδρικό αυτοκίνητο των ΗΠΑ που γνωρίζουμε είναι και πάλι μία Cadillac. Αυτή εξυπηρετούσε τον Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος χρησιμοποιούσε την παλαιότερη Cadillac One, μέχρις ότου να έρθει η ανανέωση του μοντέλου τον Σεπτέμβριο του 2018.

Η νέα «Beast» ήταν παρόμοια με εκείνη του Ομπάμα, ωστόσο σχεδιαστικά έφερε πιο πολύ στις σύγχρονες Cadillac. Βασίζεται στην πλατφόρμα GMT, που αντέχει όλο τον πλούσιο και βαρύ εξοπλισμό ασφάλειας που χρειάζεται.

Ο πρόεδρος Μπάιντεν την κράτησε το 2021 που εξελέγη. Δυστυχώς η Μυστική Υπηρεσία των ΗΠΑ δεν έχει γνωστοποιήσει άλλα χαρακτηριστικά της τελευταίας προεδρικής Cadillac.

Με την εκλογή του νέου προέδρου των ΗΠΑ, τα χαρακτηριστικά ασφάλειας και εξοπλισμού της σημερινής, προεδρικής Cadillac αναμένεται να ανανεωθούν.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ