Μάφιν, κρουασάν, αναψυκτικά και κάθε είδους υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: είναι τα προϊόντα για τα οποία η Βρετανία απαγορεύει τη διαφήμιση στην τηλεόραση και το Διαδίκτυο, σε μια προσπάθεια να αντιμετωπιστεί η παιδική παχυσαρκία.
Σχεδόν ένα στα 10 παιδιά τεσσάρων ετών στη Βρετανία είναι παχύσαρκο, ενώ στην ηλικία των πέντε ετών σχεδόν ένα στα πέντε παιδιά πάσχει από τερηδόνα λόγω της υπερκατανάλωσης ζάχαρης. Και σύμφωνα με το Εθνικό Σύστημα Υγείας, το πρόβλημα όλο και μεγεθύνεται.
Η απαγόρευση της διαφήμισης junk food στην τηλεόραση μέχρι τις 9 το βράδυ και στο Διαδίκτυο όλο το 24ωρο είχε ανακοινωθεί αρχικά τον Σεπτέμβριο και πρόκειται να τεθεί σε ισχύ την 1η Οκτωβρίου 2025.
Και τα δημητριακά στη λίστα
Την Τρίτη η κυβέρνηση παρουσίασε τη λίστα με τα τρόφιμα που δεν θα διαφημίζονται επειδή είναι πολύ λιπαρά, πολύ γλυκά ή πολύ αλμυρά.
Ο κατάλογος περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τα κρουασάν βουτύρου και με σοκολάτα, τις τηγανίτες, τις βάφλες και τα μάφιν.
Οι περιορισμοί ισχύουν και για τα δημητριακά πρωινού με ζάχαρη, συμπεριλαμβανομένων κάποιων με γκρανόλα, μούσλι και πόριτζ με προσθήκη ζάχαρης και αλατιού.
Τα μπισκότα και οι μπάρες δημητριακών επίσης φιγουράρουν στη λίστα.
Τα τρόφιμα αυτά θεωρούνται τα «λιγότερο υγιεινά» με βάση ένα σύστημα αξιολόγησης που λαμβάνει υπόψη την περιεκτικότητα σε αλάτι, λίπος, ζάχαρη και πρωτεΐνη.
Η απαγόρευση περιλαμβάνει επίσης τα προϊόντα γιαουρτιού με ζάχαρη, τα ανθρακούχα ή ενεργειακά ποτά, αλλά και ορισμένους χυμούς φρούτων και smoothies με πρόσθετα σάκχαρα.
Χάμπουργκερ, κατεψυγμένες κοτομπουκιές και παρόμοια προϊόντα επίσης καλύπτονται από την απαγόρευση.
Η κυβέρνηση των Εργατικών εκτιμά ότι το μέτρο θα προλαμβάνει 20.000 περιπτώσεις παιδικής παχυσαρκίας ανά έτος.
Για την προστασία της υγείας των νέων σχεδιάζονται κι άλλα μέτρα, όπως η απαγόρευση των ενεργειακών ποτών για άτομα κάτω των 16 ετών.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ / AFP