Σε μία κατηγορία όπως αυτή των compact SUV που δίνεται η «μητέρα των μαχών» της ευρωπαϊκής αγοράς, το Nissan Juke είχε από… γεννησιμιού του το χάρισμα να αποτελεί μία ξεχωριστή περίπτωση.

Η εμφάνισή του στην αγορά πριν από 14 ολόκληρα χρόνια προκάλεσε τρομερή αίσθηση, καθώς το σχέδιό του ήταν τόσο προκλητικά καινούργιο και πρωτοποριακό, που θα μπορούσε άνετα να είχε ξεπηδήσει από μια έκθεση αυτοκινήτου ως concept car. Υπήρξε το αυτοκίνητο πρωτοπόρος μιας ολόκληρης κατηγορίας και αυτό που ουσιαστικά «γέννησε» τα B-SUV που ακολούθησαν και κυρίευσαν τα πάντα.

Η εντύπωση που έκανε ήταν ακόμα μεγαλύτερη αν σκεφτούμε ότι προερχόταν από μία εταιρεία που δεν φημιζόταν για την σχεδιαστική της τόλμη. Όμως εκείνο το Juke ήταν και παραμένει μία κομβική στιγμή για τη Nissan η οποία πρόσθεσε στην ήδη επιτυχημένη ιδέα του Qashqai ένα ακόμα μοντέλο που την έβαλε σε θέση οδηγού στα πρώτα εκείνα χρόνια της SUV-mania.



Τα υπόλοιπα -όπως λένε- είναι ιστορία. Το Juke έγινε μία αξιοσημείωτη επιτυχία σε όλες τις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές και κατάφερε να δημιουργήσει ένα φανατικό κοινό που πάντα σε κάθε εποχή είναι το πιο «προχωρημένο» και εκείνο που δημιουργεί και ζει από τα νέα trends. Για πολλά χρόνια μάλιστα το Juke ήταν το μέτρο σύγκρισης για κάθε νέο μοντέλο που εμφανιζόταν, όντας μία από τις πιο εμπνευσμένες στιγμές της προηγούμενης δεκαετίας.

Με πάνω από 1,3 εκατομμύρια πωλήσεις όλα αυτά τα χρόνια, το πιο ώριμο Juke της δεύτερης γενιάς που παρουσιάστηκε το 2019, δέχθηκε φέτος ένα σχεδιαστικό φρεσκάρισμα το οποίο συνδυάστηκε και με μία μεγάλη γκάμα αναβαθμίσεων στον εξοπλισμό, τόσο στο ψηφιακό πακέτο όσο και στα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, πολλά εκ των οποίων είναι πλέον υποχρεωτικά από τους νέους κανονισμούς της Ε.Ε.



Οι αλλαγές στο αμάξωμα είναι σχετικά περιορισμένες και εντοπίζονται κυρίως στα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω και σε κάποια νέα σχέδια στις ζάντες. Η Nissan επανέφερε επίσης και την επιλογή του κίτρινου χρώματος, κάτι που είχε αρέσει στην πρώτη γενιά και το κοινό -ιδίως το νεανικό- απαιτούσε την επιστροφή του.

Οι περισσότερες αλλαγές έχουν γίνει στο σαλόνι, όπου υπάρχει μία διαφοροποιημένη σχεδίαση στην κεντρική κονσόλα, νέα και πιο ποιοτικά υλικά και σημαντική αναβάθμιση στο φινίρισμα και στην προσοχή στην λεπτομέρεια.



Η «υφασμάτινη» επένδυση που καλύπτει το ταμπλό δίνει μία πιο νεανική και φρέσκια νότα στο ταμπλό, ενώ η άψογη συναρμολόγηση και η εξαιρετική εργονομία δημιουργούν ένα περιβάλλον στο οποίο νιώθεις αμέσως οικεία και βιώνεις μία ουσιαστική αίσθηση της ποιότητας και αντοχής στη μακροχρόνια χρήση.

Η πιο χαρακτηριστική αλλαγή σχετίζεται με την κεντρική οθόνη, η οποία από την έκδοση Acenta και πάνω είναι στις 12,3 ίντσες. Μάλιστα η συγκεκριμένη οθόνη πέρα από την υψηλή ανάλυση και τα όμορφα γραφικά, είναι στραμμένη προς τον οδηγό κατά 8 μοίρες, επιτρέποντας έτσι τον πιο εύκολο χειρισμό της.



Η οθόνη αυτή μπορεί να προσαρμοστεί ώστε να δείχνει τις ενδείξεις που επιθυμεί ο οδηγός, ενώ υπάρχει και βελτιωμένο σύστημα φωνητικών εντολών. Το σύστημα εφοδιάζεται επίσης με ασύρματο Adroid Auto και Apple CarPlay.

Ο πίνακας οργάνων έχει και αυτός διαγώνιο 12,3 ιντσών με οθόνη TFT και δυνατότητες παραμετροποίησης ώστε ο οδηγός να έχει κάθε φορά μπροστά του τις πληροφορίες που επιθυμή.

H Nissan φρόντισε επίσης σε αυτή την ανανέωση του να δημιουργήσει ένα πιο ευχάριστο και άνετο σαλόνι. Υπάρχουν πολλές μικρές επεμβάσεις σε διάφορα σημεία για την βελτίωση της πρακτικότητας και την αύξηση των χώρων για μικροαντικείμενα, ενώ ανασχεδιασμένο είναι και το κεντρικό υποβραχιόνιο. Υπάρχουν επίσης πολλές θύρες φόρτισης USB (δύο κανονικές και δύο Type C) καθώς και επιφάνεια για την ασύρματη φόρτιση smartphone.

Οι χώροι για τους επιβάτες παραμένουν επαρκέστατοι (και πάντως πιο άνετοι από ότι αφήνει να εννοηθεί το ιδιαίτερο σχήμα του αυτοκινήτου) με μικρές ενστάσεις ως προς τον «αέρα» πάνω από τα κεφάλια τους λόγω σχεδίασης του αμαξώματος. Ενώ μεγάλο είναι και το πορτ-μπαγκάζ που ξεκινά από τα 422 λίτρα και φθάνει έως και τα 1.305 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα (στην υβριδική έκδοση της δοκιμής μας περιορίζεται στα 354 λίτρα, λόγω μπαταρίας).

Ο παρεχόμενος εξοπλισμός έχει δεχθεί σημαντική αναβάθμιση σε όλα τα επίπεδα. Η Nissan ακολουθεί μία ξεκάθαρη πολιτική παροχών προσφέροντας μία πλήρη γκάμα χαρακτηριστικών ακόμα και από την βασική έκδοση Acenta, η οποία διαθέτει μεταξύ άλλων cruise control, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, emergency braking με αναγνώριση πεζών και ποδηλατών, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, υποστήριξη προσοχής οδηγού, προειδοποίηση τυφλού σημείο, rear cross traffic alert, κάμερα οπισθοπορείας, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός και πολλά άλλα.



Πιο πάνω υπάρχουν οι εκδόσεις N-Connecta, N-Design, N-Sport και Techna με τον εξοπλισμό να κλιμακώνεται ανάλογα και να αφορά κυρίως κάποια έξτρα συστήματα υποβοήθησης αλλά και στοιχεία πολυτέλειας και εξατομίκευσης που κάνουν ακόμα πιο ξεχωριστό το Juke ανάμεσα σε όλα τα μοντέλα της αγοράς.

Στα μηχανικά μέρη, οι αλλαγές είναι σχετικά περιορισμένες σε σχέση με την προ-facelift εκδοχή του. Οι επιλογές σε κινητήρες είναι δύο, αυτό με τον χιλιάρη τούρμπο των 110 ίππων και η full υβριδική με τους 143 ίππους και το πολύ «ψαγμένο» σύστημα που έχουν εξελίξει από κοινού η Nissan με τη Renault.



Έχοντας ήδη δοκιμάσει την πρώτη εκδοχή του αυτοκινήτου (διαβάστε περισσότερα εδώ), ήρθε η ώρα να δούμε και την επιλογή του υβριδικού συστήματος. Ενός συστήματος που αποτελείται από έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρων με 94 ίππους και 148 Nm ροπής και δύο ηλεκτροκινητήρες, με τον μεγαλύτερο από αυτούς να προσθέτει 49 ίππους και 205 Nm ροπής.

Το δεύτερο ηλεκτρικό μοτέρ λειτουργεί ως μίζα-γεννήτρια για φόρτιση της μπαταρίας των 1,2 kWh. Μία ακόμα καινοτομία του συστήματος είναι το multimode κιβώτιο ταχυτήτων των έξι σχέσεων, με δύο από αυτές να σχετίζονται με τον ηλεκτρικό κινητήρα και οι υπόλοιπες τέσσερις με τον θερμικό.



Η συνολική απόδοση του συστήματος είναι 143 ίπποι, κάτι που αναβαθμίζει συνολικά τις επιδόσεις του Juke αλλά οδηγεί και σε σημαντικά χαμηλή κατανάλωση. Για το τελευταίο φροντίζει η ρύθμιση του συστήματος το οποίο σύμφωνα με την εταιρεία επιτρέπει στο Juke να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά μέχρι και το 80% μιας διαδρομής ιδίως μέσα στην πόλη.

Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι η εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, η οποία μέσα στην πόλη μπορεί να πέσει και κάτω από τα 4,5 λίτρα, ενώ στον αυτοκινητόδρομο θα πρέπει να πιεστεί πολύ και παράλογα για να ξεφύγει από τα 7 λίτρα/100 χλμ. Για μέσο όρο υπολογίστε κάπου κοντά στα 5,5 λίτρα, τιμή ιδιαίτερα ανταγωνιστική αν σκεφτούμε και τους 143 ίππους του κινητήρα.



Η παρουσία αυτού του συγκεκριμένου υβριδικού συστήματος λειτουργεί καθοριστικά και στις οδηγικές εντυπώσεις μας από το πιο εξελιγμένο Juke. H διαφορά με το βενζινοκίνητο αδελφάκι του είναι εμφανής, με το υβριδικό να έχει περισσότερο και πιο άμεσο γκάζι σε όλη την κλίμακα των στροφών και έναν πιο πολιτισμένο χαρακτήρα με μειωμένους μηχανικούς και άλλους θορύβους.

Η υποβοήθηση από της ηλεκτροκινητήρες λειτουργεί ευεργετικά, ιδίως στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, προσθέτοντας «νεύρο» στον κινητήρα έτσι ώστε να δημιουργήσει μία εκδοχή του Juke που δείχνει ξεκάθαρα ότι δεν έχει απωλέσει τα σπορ γονίδιά της.



Αυτή η σπορτίφ διάσταση γίνεται άμεσα αντιληπτή από τον οδηγό από την στιγμή που θα καθίσει στην εξαιρετική για μικρό SUV θέση οδήγησης, με τα άνετα καθίσματα και την αίσθηση ότι βρίσκεσαι «μέσα» στο αυτοκίνητο και όχι «πάνω» σε αυτό. Η εξαιρετική θέση οδήγησης συνδυάζεται με ένα πολύ καλό και σαφές τιμόνι, με ακριβή αίσθηση και δίχως να «χαζεύει» στα πολλά, ενώ στο ύψος τους στέκονται και τα φρένα (με το e-pedal να κάνει την δουλειά του με αρκετή συνέπεια και χωρίς να ενοχλεί).

Το στοιχείο όμως που «βγάζει μάτια» στην περίπτωση του Juke είναι ο ιδανικός τρόπος που οι μηχανικοί της κατάφεραν να ρυθμίσουν την ανάρτηση. Άψογα σεταρισμένη ανάμεσα στην σωστή απορρόφηση των κακοτεχνιών των δρόμων και στον σωστό έλεγχο του αμαξώματος, εκμεταλλεύεται και το εξαιρετικό πλαίσιο του ομίλου στο να δημιουργήσει ένα όχημα που είναι άκρως απολαυστικό τόσο στο ταξίδι όσο και σε διαδρομές με στροφές, ιδίως όταν έχει επιλεγεί το πρόγραμμα «Sport» (υπάρχουν επίσης τα Eco και Normal).



Η σοφή επιλογή των ελαστικών 215/60 σε ζάντες των 17 ιντσών λειτουργεί επικουρικά στην εξασφάλιση μίας πολύ καλής ποιότητας κύλισης και μείωσης στο ελάχιστο των κραδασμών που περνούν στο εσωτερικό. Σε συνδυασμό με την καλύτερη θέση οδήγησης σε μικρό SUV και την σπιρτάδα του κινητήρα, το Juke είναι ένα αυτοκίνητο που χαίρεσαι να οδηγείς και να ζεις μαζί του.

Όσο για τον κινητήρα και τα υβριδικά δεδομένα, όπως έχει αποδειχτεί πολλές φορές στο πρόσφατο παρελθόν και από τα αντίστοιχα μοντέλα της Renault, πρόκειται για ένα από τα πιο εξελιγμένα και αποδοτικά σύνολα της αγοράς. Άμεσο σε απόκριση από τις χαμηλές στροφές και με έμφαση στην ηλεκτρική λειτουργία μέσα στην πόλη, δημιουργεί ένα πολιτισμένο χαρακτήρα κίνησης, με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα να κάνει αισθητή την παρουσία του μόνο όταν πιεστεί και στις πολύ υψηλές στροφές.



Συνοψίζοντας, το Juke και σε αυτή την ανανεωμένη γενιά του παραμένει ένα από τα πιο αξιοπρόσεκτα μοντέλα της κατηγορίας του (και όχι μόνο). H τιμή εκκίνησης για την βασική αλλά πλούσια εξοπλισμένη έκδοση Acenta ξεκινά από τις 28.500 ευρώ, η οποία είναι μέσα στα πλαίσια του ανταγωνισμού, στις full hybrid εκδόσεις. Για όσους δεν θέλουν να φθάσουν έως εκεί, η ίδια έκδοση με τον χιλιάρη ξεκινά αρκετά χαμηλότερα, από τις 22.490 ευρώ.

Όπως και να έχει, πέρα από τιμοκαταλόγους και νούμερα, το Nissan Juke είναι ένα αυτοκίνητο που ξεχειλίζει από προσωπικότητα και γνήσια αίσθηση του μοντέρνου. Είναι όμως παράλληλα και ένα από τα πιο χαρισματικά μοντέλα της κατηγορίας του στον δρόμο, με ακριβές πάτημα και μία εμφανή σπορτίφ διάσταση, που τα περισσότερα μικρά SUV (πλην του Puma και λιγότερο του Peugeot 2008) έχουν ξεχάσει.



Με όλα αυτά, και σε συνδυασμό με μία πληθωρική γκάμα εκδόσεων για κάθε είδους πορτοφόλι, το ανανεωμένο Juke παραμένει ένα αυτοκίνητο για εκείνους ψάχνουν ένα trendy αμάξωμα που όμως δεν μένει μόνο στις εντυπώσεις αλλά έχει και πολύ ουσία. Ιδίως σε αυτή την υβριδική έκδοση, όπου όλα έρχονται και δένουν ιδανικά, οι επιδόσεις, ο πολιτισμένος χαρακτήρας και η εξαιρετική οικονομία σε καύσιμο.

Απολαυστικό να το βλέπεις και ακόμα περισσότερο στο να το οδηγείς, το Nissan Juke συνεχίζει την πορεία που ξεκίνησε πριν 14 χρόνια, ωριμάζοντας όμορφα και έχοντας τον χρόνο με το μέρος του.  

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Nissan Juke 1.6 HEV 143 PS
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος, 1.598 cc
Μέγιστη ισχύς: 94 PS/5.600 rpm
Μέγιστη ροπή: 148 Nm/3.600 rpm
Ηλεκτροκινητήρας:
Μέγιστη ισχύς: 49 PS/1.677-6.000 rpm
Μέγιστη ροπή: 205 Nm/200-1.677 rpm
Συνδυαστική ισχύς: 143 PS
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,1 sec
Τελική ταχύτητα: 166 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/δοκιμής: 4,4 lt/100 km / 5,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 113 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.210/1.800/1.593 mm
Μεταξόνιο: 2.636 mm
Βάρος: 1.405 kg
Χώρος αποσκευών: 354-1.305 lt
Τιμή: Από 28.500 ευρώ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ