Αυστηροποίηση των ποινών και μείωση του ορίου ταχύτητας στον εσωτερικό αστικό ιστό και σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας, είναι οι κανόνες που εξετάζονται στο νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.), που αναμένεται να αλλάξει μετά από 17 ολόκληρα χρόνια.

Ο νέος Κ.Ο.Κ. πρόκειται να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση τον προσεχή Σεπτέμβριο και θα βρίσκεται σε άμεση συνάρτηση -για «καραμπινάτες» παραβάσεις, όπως η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη ή η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ- με το νέο Ποινικό Κώδικα.

Σύμφωνα με τις αναφορές της ΕΡΤ, στον νέο Κώδικα υιοθετείται μια νέα πολιτική, επικεντρωμένη στην οδική ασφάλεια, με στόχο οι ποινές να είναι εφαρμόσιμες, δίκαιες και να αντιστοιχούν στη σοβαρότητα και την επικινδυνότητα της εκάστοτε παράβασης.

Οι ποινές θα κατηγοριοποιηθούν και θα αφορούν, κατά βάση, τον οδηγό και όχι το όχημα, ιδίως εάν είναι το μοναδικό της οικογένειας. Για παράδειγμα, σε περίπτωση που η παράβαση αφορά το ίδιο το όχημα -όπως η στάθμευση σε θέση ΑμεΑ, θα πρέπει, για να παραλάβει τις πινακίδες ο οδηγός, να παραδώσει την δίπλωμά του, πέραν του χρηματικού πρόστιμου.

Θα πρέπει να τονιστεί ότι η Ελλάδα βρίσκεται στην τέταρτη χειρότερη θέση της Ευρώπης όσον αφορά στα τροχαία δυστυχήματα. Ενδεικτικό είναι το γεγονός που οι άνθρωποι που έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία το 2023 στη χώρα μας ανήλθαν σε περίπου 650.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ