Έπειτα από τις αναβαθμίσεις του Μαϊάμι η McLaren MCL38 είναι το συνολικά καλύτερο μονοθέσιο του πρωταθλήματος. Ταχύτατη σε κάθε είδος πίστας, με κάθε γόμα και υπό όλες τις συνθήκες.
Απλώς μέχρι το καλοκαιρινό διάλειμμα η RB20 μπορούσε ακόμη στην ημέρα της -και κυρίως χάρη στον Φερστάπεν– να την ανταγωνιστεί στα ίσια ή και να την κερδίσει. Ωστόσο όλα δείχνουν ότι αυτή η εικόνα δεν ισχύει πλέον. Ο Φερστάπεν έκανε έναν από τους καλύτερους φετινούς του γύρους σε κατατακτήριες στο τέλος του Q3. Και αυτός απείχε 3,5 δέκατα από την pole του Νόρις στον πολύ σύντομο γύρο του Ζαντφόορτ. Γιατί συνέβη αυτό;
Κατ’ αρχάς η McLaren έφερε στην Ολλανδία το δεύτερο μεγάλο πακέτο αναβαθμίσεών της για την MCL38. Και αυτό αποδείχθηκε άκρως επιτυχημένο. Η νέα πίσω πτέρυγα στην McLaren εξουδετέρωσε το όποιο πλεονέκτημα είχε με DRS η RB20.
Προσθέτοντας σε αυτό το ότι η MCL38 ήταν ανέκαθεν ένα πιο εύκολο στο σετάρισμα μονοθέσιο από την RB20, εύκολα οι Νόρις-Πιάστρι πρόβαλαν ως τα φαβορί για την pole. Τα FP2 και FP3 που δεν έδωσαν χρόνο δοκιμών με τα slicks στις ομάδες μόνο μεγέθυναν το πλεονέκτημα της McLaren έναντι της Red Bull.
Η McLaren δεν βιάστηκε να κάνει τις δεύτερες αναβαθμίσεις της φέτος. Ήθελε να σιγουρέψει πρώτα το ότι εκείνες θα απέδιδαν σωστά. Αυτό είναι ένα δείγμα της πολύ ποιοτικής δουλειάς των ανθρώπων της. Και το αποτέλεσμα την δικαίωσε. Ήταν μια απόδειξη του ότι η McLaren έχει ανέβει επίπεδο σε πολλούς κρίσιμους τομείς της λειτουργίας της.
Εκτελώντας στην εντέλεια
Η pole του Ζαντφόορτ, όμως, απέδειξε το ίδιο και για τον Λάντο Νόρις. Αυτή ήταν η 4η φορά που ο Λάντο κέρδισε την πρώτη θέση στην εκκίνηση. Αλλά για πρώτη φορά ο Λάντο το έπραξε αυτό κυριαρχώντας.
Επειδή μπορεί κάποιος να διαθέτει το μονοθέσιο με το μεγαλύτερο δυναμικό σε μία δεδομένη στιγμή. Ωστόσο το να εξάγει το 100% αυτού όταν πρέπει είναι μία άλλη ιστορία. Αυτό είναι ένα… σπορ στο οποίο εξειδικεύονται πρώην, νυν και μελλοντικοί πρωταθλητές.
Και η φετινή πορεία του Λάντο μπορεί να είχε ορισμένα -αναμενόμενα ίσως- σκαμπανεβάσματα. Αλλά η συνολική του πορεία είναι συνεχώς ανοδική. Έχοντας την τύχη να διαθέτει το καλύτερο μονοθέσιο της καριέρας του, ο Βρετανός ανεβαίνει συνεχώς επίπεδο.
Στην Ολλανδία μας έδειξε ότι έχει κατακτήσει πια, την προετοιμασία και εκτέλεση του ιδανικού γύρου qualifying. Όχι επειδή πήρε την pole αλλά επειδή οδήγησε όπως οδήγησε. Με αυτοπεποίθηση και γνωρίζοντας πότε έπρεπε να πιέσει και πότε να κάνει υπομονή.
Οριακές διαφορές
Ο Ράσελ το έθεσε καλύτερα από όλους. «Η προετοιμασία των ελαστικών ήταν το Α και το Ω. Έπρεπε να ξεκινήσεις τον γύρο σου με κρύα ελαστικά. Ωστόσο ένας βαθμός κάτω από το όριο σου κόστιζε μισό δευτερόλεπτο στον γύρο. Ένας βαθμός επάνω σου κόστιζε ένα με δύο δέκατα» δήλωσε ο Βρετανός.
Το πρόβλημα ήταν ότι τα εμπρός ελαστικά έπρεπε να είναι αρκετά ζεστά ώστε οι οδηγοί να περάσουν ιδανικά από την Tarzan. Όμως παράλληλα τα πίσω ελαστικά δεν έπρεπε να έχουν ανεβάσει θερμοκρασία καθώς κινδύνευαν να υπερθερμανθούν μετά τον δεύτερο τομέα.
Οι Φερστάπεν και Ράσελ έπεσαν θύματα στην δεύτερη παγίδα. Ο Πιάστρι -που αναγκάστηκε να κόψει πολύ στον γύρο προετοιμασίας του για να αφήσει τον Γκασλί- έπεσε θύμα στην πρώτη. Αυτός ήταν και ο λόγος της ασυνήθιστα μεγάλης διαφοράς που είχε από τον teammate του εχθές.
Αλλά αυτό δεν αφαιρεί τίποτε από το κατόρθωμα του Λάντο. Ο Νόρις ήταν ο μόνος οδηγός που έφερε τα ελαστικά του στο 100% πριν ξεκινήσει τον τελευταίο του γύρο στο Q3. Και φυσικά εκτέλεσε τον σύντομο γύρο του Ζαντφόορτ στην εντέλεια. Όπως έκανε νωρίτερα φέτος ο Φερστάπεν στην Αυστρία.
Φυσικά σε ρυθμό αγώνα οι διαφορές είναι μικρότερες μεταξύ της McLaren και των Red Bull-Mercedes. Αναλόγως των συνθηκών θα μπορούσαμε να τις χαρακτηρίσουμε και οριακές. Αλλά ο Λάντο έχει την χρυσή ευκαιρία να πάρει την δεύτερη φετινή του νίκη μέσα στην έδρα του Μαξ. Εφόσον, βέβαια, κάνει -επιτέλους- μία συμπαθητική εκκίνηση.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ