Όταν η Xiaomi ανακοίνωσε τη δημιουργία του πρώτου αυτοκινήτου της πολλοί είχαν την περιέργεια να δουν την εξέλιξη του εγχειρήματος. Τελικά, το SU7, το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της, παρουσιάστηκε επίσημα στο Πεκίνο τον περασμένο Μάρτιο (τρέχοντος έτους), δημιουργώντας εντύπωση.
Ο κινεζικός τεχνολογικός κολοσσός επικράτησε της Apple στη σχετική κούρσα για τη δημιουργία αυτοκινήτου, με το μοντέλο του να προκαλεί το ενδιαφέρον τόσο με τις λύσεις και τον εξοπλισμό του όσο και με τη σχεδίασή του.
Σύμφωνα με την Xiaomi το δεύτερο τρίμηνο του 2024 παραδόθηκαν στους ιδιοκτήτες τους 27.307 οχήματα, στην κινεζική αγορά. Όπως έγινε γνωστό, η εταιρεία χάνει 9.200 δολάρια για κάθε όχημα που πούλησε (περίπου 8.230 ευρώ, τρέχουσα συναλλαγματική ισοτιμία).
Βάσει όσων υποστηρίζουν αναλυτές της Citibank, για να μπορέσει η εταιρεία να ισοσκελίσει την επένδυση που έκανε για την εξέλιξη και παραγωγή του, θα πρέπει να πουλά 300.000-400.000 οχήματα κάθε χρόνο. Οι άνθρωποι της Xiaomi υπολογίζουν ότι ως τον Νοέμβριο (τρέχοντος έτους) θα πουλήσουν 100.000 μονάδες.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν, η κινεζική εταιρεία χάνει μικρότερο ποσό χρημάτων ανά κατασκεπαζόμενο αυτοκίνητό της, συγκριτικά με άλλες.
Για παράδειγμα, στο δεύτερο εξάμηνο του έτους το τμήμα αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της Ford έχασε 1,1 δις δολάρια και πούλησε 23.957 αυτοκίνητα στο ίδιο χρονικό διάστημα. Αυτό σημαίνει ότι έχασε περίπου 47.600 δολάρια ανά όχημα αυτής της τεχνολογίας κίνησης (περίπου 42.600 ευρώ, τρέχουσα συναλλαγματική ισοτιμία).
Επίσης, η Rivian, στο ίδιο χρονικό διάστημα έχασε περίπου 32.000 δολάρια ανά πωλούμενο όχημά της (περίπου 28.630 ευρώ, τρέχουσα συναλλαγματική ισοτιμία).
Πάντως, τα ως τώρα οικονομικά αποτελέσματα δεν πτοούν τα στελέχη της Xiaomi τα οποία προγραμματίζουν την αύξηση παραγωγής του SU7 και την εξαγωγή του και σε άλλες αγορές πέραν της κινεζικής. Επίσης, έχει ανακοινωθεί ότι η εταιρεία εξελίσσει και ένα νέο SUV μοντέλο το οποίο θα βασίζεται σε αυτό.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ