Στην Porsche, έχουν εμπλακεί καίρια με την ηλεκτροκίνηση, με τον τρόπο που γνωρίζουν καλύτερα ως προς το αποτέλεσμα. Τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της διατηρούν τα βασικά δυναμικά στοιχεία που διαθέτουν τα αυτοκίνητά της, με σκοπό να προσελκύσουν περισσότερους πελάτες.
Η Hyundai δημιούργησε το Ioniq 5 N και έδειξε τον δρόμο για το πώς μπορεί να είναι ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο hot hatch το οποίο να έχει τα στοιχεία ενός παραδοσιακού οχήματος αυτής της κατηγορίας, δηλαδή με θερμικό κινητήρα.
Ένα από τα κύρια στοιχεία τού κορεατικού μοντέλου είναι τα συστήματα «N e-shift» και «N Active Sound+» τα οποία δημιουργούν στον οδηγό την αίσθηση ότι βρίσκεται σε ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης και με διπλοσύμπλεκτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
Με άλλα λόγια, στη Hyundai βρήκαν τον καλύτερο τρόπο να προσελκύσουν στην ηλεκτροκίνηση και τους πιο σκληροπυρηνικούς λάτρεις των θερμικών μοτέρ.
Το Ioniq 5 N πραγματικά σε συνεπαίρνει με τον τρόπο που λειτουργούν τα συγκεκριμένα συστήματα, με την ακρίβεια και την πιστότητά τους. Όμως, αυτό δεν το συμμερίζονται στην Porsche. Αυτό δήλωσε σε συνάδελφο της αυστραλιανής αυτοκινητικής ιστοσελίδας Drive o Λαρς Κερν, ο γνωστός οδηγός εξέλιξης της γερμανικής εταιρείας και οδηγός αγώνων.
Ο Κερν δεν εξέφρασε μόνο την προσωπική άποψή του αλλά και τη στάση της αυτοκινητοβιομηχανίας για τα συστήματα προσομοίωσης ήχου θερμικού κινητήρα σε αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα, με σκοπό αυτό να γίνει πιο ενδιαφέρον για τον οδηγό.
Συγκεκριμένα, δήλωσε: «Προφανώς παρακολουθούμε τι κάνει ο ανταγωνισμός, όμως η προοπτική μας επ’ αυτού είναι πάντα γιατί να κάνουμε κάτι να γίνει χειρότερο. Εννοώ γιατί (να κάνουμε κάτι που) να “μεταφράζει” την ισχύ ή τον τρόπο που αυτή εφαρμόζεται (στους τροχούς).
»Ο ηλεκτροκινητήρας είναι καλύτερος από έναν θερμικό, συνεπώς δεν μπορούμε να βρούμε κάποιον ουσιαστικό λόγο προσομοιώσουμε κάτι που προέρχεται από το παρελθόν. Το κοιτάξαμε, αλλά…
»Δεν βλέπω τον λόγο να χρησιμοποιήσουμε ένα τέτοιο σύστημα που να δίνει την αίσθηση ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης επειδή αυτός δεν υπάρχει (στην πράξη). Δεν θέλουμε να προσποιούμαστε ένα θερμικό μοτέρ επειδή εξακολουθούμε να κατασκευάζουμε τέτοια. Συνεπώς, δεν βλέπουμε τον λόγο να το πράξουμε».
Ο Κερν, δήλωσε στον Αυστραλό συνάδελφο ότι οι άνθρωποι της Porsche έχουν ιδία γνώμη για το Ioniq 5 N και τον τρόπο που λειτουργούν τα συγκεκριμένα συστήματα που αυτό διαθέτει για να προσομοιώνει τη λειτουργία και τον ήχο του κινητήρα και τις αλλαγές σχέσεων και δεν κάνουν ανούσια κριτική.
Χαρακτηριστικά είπε: «Οδηγήσαμε το Hyundai και το ερευνήσαμε. Προφανώς πάντα υπάρχουν κάποιοι που νομίζουν ότι κάτι τέτοιο είναι μια καλή ιδέα και κάποιοι που το θεωρούν μια κακή ιδέα.
»Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι δεν είναι αυτό που αναζητούμε. Δεν προσπαθούμε να κάνουμε τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα μας και έχουν την αίσθηση ενός αυτοκινήτου με θερμικό κινητήρα. Κατά συνέπεια, αυτός είναι ο λόγος που δεν ακολουθήσαμε κι εμείς αυτή την πρακτική», κατέληξε ο Κερν.
Πάντως, στην Porsche μπορεί να είναι αρνητικοί στην εφαρμογή συστήματος παραγωγής ψηφιακού ήχου αλλά δεν έχουν απορρίψει οριστικά το ενδεχόμενο να εφοδιάζουν τα ηλεκτρικά μοντέλα τους με το αντίστοιχο που προσομοιώνει την αλλαγή σχέσεων.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ