Οι εποχές αλλάζουν μαζί και οι επιλογές όλων αυτών που θέλουν να αγοράσουν καινούριο αυτοκίνητο. Πριν από 15 περίπου χρόνια είχαν εισαχθεί στην Ελλάδα κάποια κινέζικα αυτοκίνητα, όμως η ποιότητά, η σχεδίαση, η οδική συμπεριφορά κ.ά. ήταν σε τέτοιο βαθμό που φαινόταν ξεκάθαρα ότι δεν είχαν καμία τύχη, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στην ευρωπαϊκή αγορά.
Τα χρόνια όμως πέρασαν, οι Κινέζοι εξελίχθηκαν, τα αυτοκίνητα βελτιώθηκαν σημαντικά και ήδη πολλές κινεζικές μάρκες δραστηριοποιούνται στη Γηραιά Ήπειρο.
Τον τελευταίο χρόνο έχουν αρχίσει να κυκλοφορούν αρκετές κινεζικές μάρκες και στους δρόμους της χώρας μας. Τρανταχτό παράδειγμα αυτό της MG η οποία καταφέρνει να κοιτάζει στα μάτια κορυφαίους κατασκευαστές αυτοκινήτου. Το στοίχημα της πέτυχε και αυτό διότι οι Κινέζοι κινήθηκαν έξυπνα, έκαναν δική τους μια μάρκα από τα παλιά και της έδωσαν τεράστια ώθηση στην παγκόσμια αγορά.
Κοιτάζοντας τα επίσημα στοιχεία των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων στην Ελλάδα διαπιστώνουμε ότι από την αρχή της χρονιάς έχουν ταξινομηθεί κινέζικα αυτοκίνητα από 8 διαφορετικές μάρκες, χωρίς στη σχετική λίστα να συμπεριλαμβάνονται μικρά οχήματα πόλης όπως π.χ το YoYo κ.ά.
Στην κορυφή η MG
Από το απόλυτο μηδέν, οι μάρκες από την Κίνα έχουν αρχίσει σιγά σιγά να κερδίζουν μερίδιο αγοράς. Από την αρχή του έτους έως και το μήνα Ιούλιο όπου και έχουν ταξινομηθεί 90.225 καινούργια αυτοκίνητα, τα 2.300 αφορούν κινεζικά brands.
Στην κορυφή των πωλήσεων βρίσκεται ή MG, η οποία σε 7 μήνες διέθεσε 2.072 αυτοκίνητα. Το νούμερο αυτό την έφερε στη θέση νούμερο 15 της σχετικής λίστας και η δυναμική της δείχνει πως το ερχόμενο χρονικό διάστημα είναι σίγουρο πώς θα αναρριχηθεί ακόμα περισσότερο. Αξίζει να αναφέρουμε πώς η κινέζικη πλέον MG δραστηριοποιείται λιγότερο από ένα χρόνο στην ελληνική αγορά.
Και η BYD δυνατά στο… παιχνίδι
Στη δεύτερη θέση ακολουθεί η BYD, η οποία έχει αρχίσει τις τελευταίες εβδομάδες να δείχνει τη δυναμική της στην ελληνική αγορά.
Έως και τα τέλη Ιουλίου η εν λόγω εταιρεία διέθεσε 196 καινούργια αυτοκίνητα αλλά θεωρείται δεδομένο πώς θα συνεχίσει την καλή πορεία αν αναλογιστούμε πώς μόνο για το μήνα Αύγουστο και πριν κλείσει ο μήνας οι πωλήσεις της έφτασαν σχεδόν τις 100 μονάδες.
Σύνολο 8 μάρκες
Στην τρίτη θέση βρέθηκε μια επίσης καινούργια και άγνωστη μάρκα για το ελληνικό κοινό, η Lync&Co. Η νέα αυτή μάρκα έχει διαθέσει 19 αυτοκίνητα. Τη σχετική λίστα συμπληρώνουν οι μάρκες, Yodo, Seres, DFSK, SAIC Maxus και Voyah, που έχουν διαθέσει συνολικά 47 αυτοκίνητα.
Όπως φαίνεται η δυναμική των Κινέζων θα συνεχιστεί τόσο με τις υπάρχουσες μάρκες όσο και με νέες που σύντομα θα ξεκινήσουν να δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά.
Πωλήσεις Κινέζικων Μαρκών*
MG 2.072
BYD 196
Lync&Co 19
Yodo 16
Seres 13
DFSK 13
Saic Maxus 4
Voyah 1
* Ιαν.-Ιούλ. 2024
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ