Η χαρά για την απόκτηση ενός καινούργιου ηλεκτροκίνητου μοντέλου ενδεχομένως να αντικατασταθεί από δυσάρεστα συναισθήματα σε περίπτωση τρακαρίσματος, αλλά και από τη λύπη για τη… «λυπητερή» που θα κοστίσει η επισκευή του.
Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρεία Mitchell στις ΗΠΑ, το μέσο ποσό που χρειάζεται ο ιδιοκτήτης ενός τέτοιου αυτοκινήτου για την επισκευή μιας ζημιάς από τρακάρισμα είναι κατά 20% μεγαλύτερο από το αντίστοιχο σε ένα όχημα με θερμικό κινητήρα, πάντα για την ίδιας έκτασης και φύσης συμβάν.
Αναλυτικότερα, η έρευνα διεξήχθη το δεύτερο τρίμηνο του έτους και αφορούσε μόνο σε περιπτώσεις επισκευάσιμης ζημιάς. Από αυτή προέκυψε το συμπέρασμα ότι ο μέσος όρος κόστους σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο ήταν 5.735 δολάρια (περίπου 5.140 ευρώ, τρέχουσα συναλλαγματική ισοτιμία).
Αντίστοιχα, στην περίπτωση αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης το μέσο ποσό ήταν 4.806 δολάρια (περίπου 4.300 ευρώ, τρέχουσα συναλλαγματική ισοτιμία).
Εκτός από τις ΗΠΑ, η σχετική έρευνα ασχολήθηκε και με την καναδική αγορά και με ό,τι συνέβη σε αυτή το ίδιο χρονικό διάστημα.
Όπως προέκυψε και εκεί παρατηρήθηκε αντίστοιχη τάση στο μέσο ποσό που πρέπει να δαπανήσει κάποιος για την επισκευή μιας ζημιάς από τρακάρισμα τόσο σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό όσο και σε ένα με θερμικό κινητήρα.
Επίσης, στην έρευνα επισημαίνεται το προφανές. Δηλαδή ότι αυξάνεται ο αριθμός των περιπτώσεων όπου απαιτείται η επισκευή ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος έπειτα από κάποια σύγκρουση, καθώς αυξάνεται αντίστοιχα και ο αριθμός των πωλήσεών τους και η συχνότητα με την οποία αυτά τα οχήματα κυκλοφορούν στους δρόμους.
Τέλος, αναφέρεται και το γεγονός ότι η επισκευή μιας συγκριμένης ζημιάς στο αμάξωμα ενός ηλεκτροκίνητου αυτοκίνητου απαιτεί λιγότερες εργατοώρες συγκριτικά με την αντίστοιχη σε ένα με θερμικό κινητήρα.
Αντιθέτως, εάν πρόκειται για μηχανολογική ή ηλεκτρομηχανική βλάβη το ηλεκτρικό χρειάζεται περισσότερες εργατοώρες, συγκριτικά.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ