Η επιστροφή του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις στο καλεντάρι του WRC το 2021 σηματοδότησε και το ξεκίνημα της νέας εποχής του. Με υπερειδικές πρωτόγνωρων προδιαγραφών, σε σημεία που με τον έναν ή τον άλλον τρόπο είναι συναρπαστικά και συνάμα εμπορικά.
Πριν τρία χρόνια, η Πλατεία Συντάγματος αποτέλεσε το επίκεντρο της Super Special Stage, με τον εθνικό μας αγώνα να ξεκινάει κάτω από τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης.
Το 2022, το event έλαβε χώρα στο ΟΑΚΑ, σε μία κίνηση που στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία, αφού γέμισε μέχρι και το τελευταίο κάθισμα, κάτι πολύ σπάνιο για τα ελληνικά δεδομένα, πριν βραβευτεί ως η «Αθλητική διοργάνωση της χρονιάς».
Πέρυσι, το Ολυμπιακό Στάδιο έδωσε τη θέση του στην Πλατεία Νερού. Ένα μέρος ευρύχωρο και φιλικό προς μία διοργάνωση που θέλει να πετύχει την καλύτερη δυνατή φιλοξενία θεατών, προσφέροντας παράλληλα το υπερθέαμα που εκ των πραγμάτων υπόσχεται μία κορυφαία κατηγορία αγώνων, όπως είναι το WRC.
Και φτάνουμε στο σήμερα, με την Motorsport Greece να αποφασίζει πως ο σταθμός αυτοκινητιστών «Σείριος» θα αποτελέσει το κέντρο του ενδιαφέροντος, το βράδυ του Σαββάτου 7 Σεπτεμβρίου, την ημέρα με το μεγαλύτερο βαθμολογικό ενδιαφέρον.
Εν αντιθέσει, λοιπόν, με τις προηγούμενες χρονιές, φέτος το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις δε διανύει τη SSS Πέμπτη -που είναι και η πρώτη ημέρα- αλλά Σάββατο που το διακύβευμα είναι μεγάλο.
Κανέναν, όμως, δεν απασχόλησε αυτό στην ανακοίνωση των διοργανωτών. Αντίθετα, αμέσως τέθηκαν προβληματισμοί όπως «πότε και για πόσο θα κλείσετε την Εθνική οδό;», «Πως θα περνούν οι οδηγοί;», «Που θα τοποθετηθούν οι κερκίδες» και πολλά ακόμα.
Με αυτά κατά νου, το newsauto επικοινώνησε με την Motorsport Greece, θέλοντας να λάβει μερικές απαντήσεις ενόψει του μεγάλου event στη Μαλακάσα.
Ξεκινώντας από το βασικό ερώτημα, ποια θα είναι η διάρκεια του event, ώστε να μάθουμε για πόσο θα κλείσει το κομμάτι της Εθνικής οδού στην κάθοδο, από Λαμία προς Αθήνα:
«Η Εθνική Οδός δε θα κλείσει. Με βάση τη συγκοινωνιακή μελέτη που καλείται να υλοποιήσει η Τροχαία και η Νέα Οδός, θα γίνει αμφιδρόμηση για λίγες ώρες στο ρεύμα προς Λαμία. Το καθαρά αγωνιστικό σκέλος της ΕΚΟ Super Special Stage θα διαρκέσει περίπου 2 ώρες» απαντούν οι διοργανωτές.
Η διάρκεια είναι ο ένας προβληματισμός που τίθεται. Από την άλλη, έχει σημασία και το τι θα γίνει με τους οδηγούς που θα διασχίζουν εκείνο το σημείο τις συγκεκριμένες ώρες: «Η Εθνική Οδός δεν θα κλείσει. Θα γίνει αμφιδρόμηση μήκους 2 χιλιομέτρων εκατέρωθεν του Σείριου για τις ώρες του event» τονίζουν, αποσαφηνίζοντας την κατάσταση.
Ενώ αναμένονται χιλιάδες θεατές στη SSS του Σ.Ε.Α. Σείριος, ακόμα ένα ζήτημα που έχει τονιστεί είναι η έλευσή τους και κατά πόσο μπορεί να προκαλέσει συνωστισμό και εκνευρισμό, πριν μετατραπεί σε πρόβλημα.
Για αυτό, υπάρχει πρόβλεψη που λέει ότι: «Αρκετοί από τους επισήμους θα καταφτάσουν στο χώρο με πούλμαν της διοργάνωσης, τα οποία θα σταθμεύσουν σε προκαθορισμένες θέσεις. Για τους θεατές έχουν εξασφαλιστεί κάποιες χιλιάδες θέσεις στάθμευσης πέριξ του Σ.Ε.Α. Σείριος.
«Κατευθυνόμενοι στην περιοχή είτε από την Αθήνα είτε από τη Λαμία, νωρίτερα από τον «Σείριο» θα πρέπει να βγουν είτε στην έξοδο προς ΜΑΛΑΚΑΣΑ είτε προς ΑΥΛΩΝΑ-ΟΙΝΟΦΥΤΑ και να συνεχίσουν μέσω της παλαιάς Εθνικής Οδού. Φτάνοντας πίσω από τον Σ.Ε.Α., η ΕΛ.ΑΣ. και άνθρωποι της οργάνωσης θα τους κατευθύνουν ώστε να παρκάρουν (δωρεάν) στους ειδικά διαμορφωμένους χώρους» είναι η ανακουφιστική απάντηση της Motorsport Greece.
Με την υπερειδική να έχει γνωστοποιηθεί σε γράφημα, είναι εμφανές πως τα σημεία όπου μπορούν να τοποθετηθούν κερκίδες είναι συγκεκριμένα.
Ωστόσο, θα πρέπει να βρίσκονται εκεί όπου κάθε θεατής θα μπορεί να απολαμβάνει τις προσπάθειες μερικών εκ των κορυφαίων οδηγών του πλανήτη. Τι επιλογή έγινε, λοιπόν, για να ικανοποιηθεί το φίλαθλο κοινό;
«Θα υπάρχουν δύο περιοχές κερκίδων, η πρώτη (για επίσημους και χορηγούς) εκεί που αρχίζει το πάρκινγκ του Σ.Ε.Α. Σείριος και η δεύτερη στο ύψος της γέφυρας του Σταθμού. Επιπλέον, θα υπάρχουν προκαθορισμένες θέσεις ορθίων θεατών» αναφέρει η διοργανώτρια αρχή.
Όταν μιλάμε για μηχανοκίνητο αθλητισμό, μιλάμε για ταχύτητες πρωτόγνωρες για το μέσο ανθρώπινο μάτι. Και όπου υψηλές ταχύτητες, υψηλός είναι και ο κίνδυνος ατυχήματος ανά πάσα ώρα και στιγμή.
Επίσης, ας μην παραλείπουμε ότι ένας «θερμός» φίλος του σπορ θα θελήσει –πιθανότατα και να το επιδιώξει- να βρίσκεται όσο πιο κοντά γίνεται στα αγωνιστικά και τους οδηγούς την ώρα της δράσης.
Για αυτό, υπάρχει ειδική πρόβλεψη σχετικά με την ασφάλεια του κόσμου: «Μπορεί μια υπερειδική διαδρομή να σχεδιάζεται ακριβώς και μόνο ώστε πλήθος κόσμου να έρθει όσο πιο κοντά γίνεται στον αγώνα και στα αγωνιστικά αυτοκίνητα, όμως σε επίπεδο ασφάλειας δε γίνεται η παραμικρή έκπτωση.
«Αυτό σημαίνει ότι ολόκληρη η ειδική διαδρομή θα είναι οριοθετημένη, αλλού με τσιμεντομπαριέρες, αλλού με jerseys κλπ. και σε καμία περίπτωση δε θα επιτρέπεται η πρόσβαση θεατών ή οποιουδήποτε εμπλεκομένου σε σημεία που έχει αξιολογηθεί ότι ενέχουν ρίσκο εξόδου των αγωνιστικών αυτοκινήτων. Η ασφάλεια είναι το «Α» και το «Ω» σε μια διοργάνωση όπως το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις» είναι η αφοπλιστική απάντηση των ανθρώπων της Motorsport Greece.
Αφήνοντας στην άκρη τους προβληματισμούς που έχουν εύλογα υπάρξει και κοιτώντας το event ως μία εντυπωσιακή προσπάθεια επικοινωνίας ολόκληρης της χώρας μας σε παγκόσμιο επίπεδο, η υπερειδική διαδρομή στο Σ.Ε.Α. Σείριος θα σηματοδοτήσει το τέλος μίας ημέρας γεμάτης δράση και χώμα!
Για αυτό, δε θα μπορούσε να μην κλείσει με ψυχαγωγία, όπως δε θα μπορούσε και να μην είναι δωρεάν τόσο η στάθμευση, όσο και η είσοδος, αποτελώντας έτσι μία προσιτή πρόταση κυριολεκτικά για όλους.
Μπορεί η μεταβολή που χρειάστηκε να γίνει στο ωράριο του αγώνα να οδήγησε στην ακύρωση της αρχικά προγραμματισμένης συναυλίας του Μιχάλη Χατζηγιάννη, ωστόσο στον χρόνο που θα προηγηθεί της υπερειδικής, οι θεατές –εκτός από το Rally Village-, θα έχουν την ευκαιρία να δουν από κοντά τα αγωνιστικά.
Διότι θα αρχίσουν να φτάνουν στον χώρο πριν από την έναρξη της SSS (21:05), ενώ περίπου στις 20:40 στο κέντρο της υπερειδικής, θα λάβει χώρα η συνέντευξη Τύπου, παρουσία των πρωτοπόρων οδηγών και εκπροσώπων των Κατασκευαστών.
Παράλληλα, οι διοργανωτές συστήνουν την προσέλευση των θεατών από τις 18:00 μέχρι τις 20:00, καθώς όχι μόνο θα αποφύγουν την ταλαιπωρία, αλλά θα έχουν και την ευκαιρία να περιπλανηθούν στον χώρο για να συμμετέχουν σε ενδιαφέρουσες δράσεις.
Με την κατάσταση να έχει αποσαφηνιστεί γύρω από τα ερωτήματα που τίθενται για αυτό το νευραλγικό κομμάτι του event που αφορά στην Εθνική οδό, η αποδοχή και η ανακούφιση ίσως αντικαθιστούν τον προβληματισμό και τον «πονοκέφαλο», καθώς πλησιάζουμε στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ