Ψαχουλεύοντας στην αποθήκη τις προάλλες έτυχε να πέσω πάνω σε ένα αντικείμενο που με γύρισε πολλά χρόνια πριν. Ήταν μια παλιά ποδιά από ένα Honda SH 125 του 2002 το οποίο για ένα σημαντικό διάστημα με συνόδευσε στις καθημερινές μετακινήσεις μου, κυρίως σπίτι-σχολή-σπίτι. Δε θυμάμαι πολλά από εκείνο το scooter, ωστόσο γνωρίζω καλά ότι κάθε φορά που το είχα ανάγκη ήταν εκεί.
Χωρίς να το φροντίζω ιδιαίτερα, εκείνο απλά έπαιρνε μπροστά ξανά και ξανά, ολοκληρώνοντας με επιτυχία κάθε μετακίνηση που του ζητούσα. Το δεύτερο σημείο που μου έμεινε από αυτό το SH ήταν η υψηλή τιμή που κατάφερα να το πουλήσω. Μάλιστα, δε θα ξεχάσω ποτέ την ατάκα που είχα ξεστομίσει στον τύπο που αγόρασε τελικά το Honda όταν προσπάθησε να μου κάνει παζάρια. «Φίλε μου, ότι πληρώνεις, παίρνεις».
«Ότι πληρώνεις παίρνεις», λοιπόν και οι πάνω από ένα εκατομμύριο πωλήσεις του Honda SH σίγουρα μιλάνε από μόνες τους. Αυτή η αξία είναι ανάμεσα στα πολλά στοιχεία που μένουν αναλλοίωτα μέχρι και σήμερα στην οικογένεια των SH της Honda. Ιδιαίτερα στην αναβαθμισμένη έκδοση SH 125 που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε μπορούμε με ασφάλεια να αναφέρουμε πως το 125άρι scooter της Honda εξακολουθεί να είναι το σημείο αναφοράς της πιο δημοφιλής κατηγορίας δικύκλων.
Ίδια φιλοσοφία, αναβαθμισμένη ποιότητα
Το νέο Honda SH 125 για το 2024 διατηρεί την ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία με ακόμα πιο εκλεπτυσμένο φινίρισμα και ποιοτικά στοιχεία. Στο εμπρός μέρος, η μάσκα αποτελείται από δύο ξεχωριστά φωτιστικά σώματα, το ένα τοποθετημένο μπροστά από το τιμόνι που παίζει το ρόλο των DRL και το δεύτερο χαμηλά στην ποδιά που είναι ο κεντρικός προβολέας.
Από το επίπεδο πάτωμα ξεκινάει το πίσω μέρος του scooter με την χαρακτηριστικά καμπύλη που δημιουργεί και φτάνει μέχρι την ουρά με το επίσης LED φωτιστικό σώμα. Κάθε σημείο του SH 125 ξεχειλίζει από ποιότητα, ενώ παράλληλα εκπέμπει πολυτέλεια και ανθεκτικότητα.
Μπροστά στα μάτια του ο αναβάτης έχει μια διπλή οθόνη TFT πολλαπλών ενδείξεων με τον έλεγχο να γίνεται από την αριστερή πλευρά του τιμονιού με δύο εύχρηστους διακόπτες. Πολύ χρηστικό είναι το σύστημα του κεντρικού διακόπτη και του συστήματος που χειρίζεται το άνοιγμα της σέλας και της τάπας πλήρωσης καυσίμου, ενώ στο εσωτερικό της ποδιάς ο αναβάτης θα βρει γάντζο μεταφοράς τσαντών.
Στον εξοπλισμό του scooter επίσης συναντάμε USB θύρα φόρτισης, σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί (Honda Smart Key), διπλό χώρο αποθήκευσης κάτω από τη σέλα για ένα jet κράνος και μικροαντικείμενα και LED φώτα.
Δύναμη και οικονομία
Ο κινητήρας του νέου Honda SH 125 είναι μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος 125 κ.εκ. τεχνολογίας eSP+. Αποδίδει 12,8 ίππους στις 8.250 σ.α.λ. και 12 Nm ροπής στις 6.500 σ.α.λ. και συνεργάζεται με τον κορυφαίας ποιότητας ηλεκτρονικό ψεκασμό PGΜ-FΙ της Honda. Για το 2024 η Honda έχει προσθέσει σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης (HSTC) στο πρακτικό scooter και η μετάδοση γίνεται μέσω αυτόματου κιβωτίου CVT.
Το μηχανικό σύνολο της Honda διαθέτει επίσης σύστημα Start/Stop μέσω της ειδικά σχεδιασμένης γεννήτριας ACG. Ο τρόπος λειτουργίας του μοτέρ έχει δύο βασικά χαρακτηριστικά. Το ένα είναι η γραμμική μεταφορά της ροπής στον πίσω τροχό και το δεύτερο είναι η αυξημένη αίσθηση δύναμης που αφήνει στον αναβάτη. Για κινητήρα 125 κ.εκ. σίγουρα είναι ευχάριστα ισχυρός και αυτό το καταλαβαίνεις όταν βλέπεις το ταχύμετρο να περνάει άνετα τα 100 χλμ/ώρα ακόμα και με δύο άτομα πάνω του.
Από οικονομία στο καύσιμο το SH 125 μπορεί να θεωρηθεί κορυφαίο καθώς στη διάρκεια της δοκιμής σημείωσε 2,7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Η αυτονομία δηλαδή με το ρεζερβουάρ των 7 λίτρων ξεπερνάει άνετα τα 250 χιλιόμετρα.
Κορυφαία συμπεριφορά με fun χαρακτήρα
Η Honda βελτίωση για το 2024 το SH 125 και στο πλαίσιο τοποθετώντας ένα νέο πιο ελαφρύ και ανθεκτικό ατσάλινο σύνολο στο scooter. Το πλαίσιο συνεργάζεται με ένα τηλεσκοπικό πιρούνι εμπρός 33 χιλ. και δύο αμορτισέρ πίσω με ρύθμιση προφόρτισης και διαδρομή 83 χιλ.
Τα φρένα αποτελούνται από δίσκους 240 χιλ. σε κάθε τροχό με διπίστονη δαγκάνα εμπρός της Nissin και ABS. Οι τροχοί από την άλλη είναι 16 ιντσών αλουμινίου εμπρός και πίσω, χαρακτηριστικό των SH.
Το πρώτο πράγμα που θα σε κάνει να χαμογελάσεις όταν οδηγήσεις το Honda SH 125 είναι η τρομερή ευελιξία του στις αλλαγές κατεύθυνσης. Το ποιοτικό scooter έχει ανάλαφρη αίσθηση και εκμεταλλευόμενο τις ποιοτικές αναρτήσεις προσφέρει σιγουριά και αυτοπεποίθηση στον αναβάτη από το πρώτο μέτρο που θα διανύσει.
Η θέση οδήγησης τοποθετεί τον αναβάτη «πάνω» από το scooter με αποτέλεσμα να έχεις αυξημένη ορατότητα και πιο κυριαρχικό έλεγχο. Από την άλλη, οι μεγάλοι τροχοί δημιουργούν ασφάλεια στο φρενάρισμα και στις στροφές, κυρίως όμως βοηθούν το scooter να συμπεριφερθεί σαν μοτοσικλέτα όταν περάσει πάνω από κάποια ανωμαλία του οδοστρώματος.
Στα απότομα και δυνατά φρεναρίσματα ο αναβάτης απολαμβάνει την ποιότητα του μπροστινού συστήματος με την ανάρτηση να βυθίζεται ιδανικά και τα φρένα να έχουν ισορροπία ανάμεσα στη δύναμη και την προοδευτικότητα. Συνολικά, το Honda SH 125 είναι οδηγικά ένα scooter που θα δημιουργήσει ένα πέπλο ασφάλειας στον αναβάτη, έχοντας παράλληλα ευχάριστη και ανάλαφρη σπορ συμπεριφορά.
Το αγκάθι
Ένα στοιχείο που μας έλειψε στο νέο Honda SH 125 είναι οι χώροι αποθήκευσης στο εσωτερικό της ποδιάς. Στα περισσότερα scooter της κατηγορίας συναντάμε κάποιες θήκες – ανοιχτές ή κλειστές – ωστόσο η Honda επέλεξε να μην έχει κάποιο αποθηκευτικό χώρο στο εσωτερικό του SH 125. Αυτός ο χώρος αναπληρώνεται με το ξεχωριστό διαμέρισμα που υπάρχει κάτω από τη σέλα.
Αυτό που πληρώνεις, παίρνεις
Το Honda SH 125 ήταν και παραμένει ένα από τα πιο σημαντικά μοντέλα της Honda στην Ευρώπη. Το εμβληματικό scooter χωρίς να κάνει ιδιαίτερη προσπάθεια μπορεί να χαρακτηριστεί σημείο αναφοράς στην κατηγορία κυρίως λόγω της ποιότητας στα βασικά του σημεία.
Ισχυρός και οικονομικός κινητήρας, πλούσιος εξοπλισμός και εξαιρετική οδηγική συμπεριφορά συνθέτουν μια παλέτα που κάθε σύγχρονος αναβάτης ψάχνει για να βελτιώσει τις καθημερινές του μετακινήσεις. Το Honda SH 125 είναι αυτό που θα λέγαμε ο απόλυτος εκφραστής του σύγχρονου τρόπου ζωής και μετακίνησης στα μεγάλα αστικά κέντρα.
Όλα τα στοιχεία του Honda SH 125 ΕΔΩ.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Honda SH 125
Κινητήρας: Μονοκύλινδρος eSP+
Κυβισμός: 125cc
Ισχύς: 12,8 PS / 8.250 rpm
Ροπή: 12 Nm / 6.500 rpm
Τροφοδοσία: Ηλ. Ψεκασμός PGM-FI
Κιβώτιο: Αυτόματο CVT
Πλαίσιο: Ατσάλινο σωληνοτό
Φρένα: Nissin με δίσκους 240 χιλ. και ΑBS
Αναρτήσεις: Showa με δύο ρυθμιζόμενα αμορτισέρ πίσω
Ρεζερβουάρ: 7 L
Κατανάλωση (δοκιμής): 2,7 λτ/100χλμ.
Τροχοί: Χυτοί 16 ιντσών εμπρός και πίσω
Βάρος: 136,5 kg (γεμάτο)
Τιμή: 3.950 ευρώ
Εξοπλισμός Αναβάτη Moto Market
Κράνος: Nox Heritage χακί/leather (110 ευρώ)
Μπουφάν: Nordcode Metropolis EVO (159,90 ευρώ)
Παντελόνι: Nordcode Oslo (115 ευρώ)
Γάντια: Rally Nordcode (35 ευρώ)
Σακίδιο: CRM101 18L GIVI (148,80 ευρώ)
Μπότες: Gaerne G-Marais Aquatech (159,90 ευρώ)
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ