Ναι, το μέγεθος είναι αυτό που μετράει για έναν οικογενειάρχη που τα θέλει όλα από ένα SUV. Ποια είναι αυτά; Καταρχήν, μεγάλους χώρους. Στη συνέχεια ένα αποδοτικό κινητήρα που να καίει όσο το δυνατόν λιγότερο. Και γιατί όχι κίνηση και στους τέσσερις τροχούς για να έχει το κεφάλι του ήσυχο «βρέξει-χιονίσει».
Όλα τα παραπάνω τα προσφέρει το νέο Ford Kuga που πρόσφατα πέρασε από ένα εκτεταμένο facelift που αφορά τόσο το αμάξωμα όσο και το εξωτερικό. Μάλιστα, η Ford διατηρεί την προσωποποίηση της κάθε έκδοσης προσφέροντας την έκδοση Titanium, στην σπορ ST-Line X και την περιπετειώδη Active (για πρώτη φορά στο Kuga).
Η τελευταία είναι και της δοκιμής μας. Ξεχωρίζει από τις διαφορετικές 18άρες ζάντες, κάποιες off-road λεπτομέρειες και από την αυξημένη – κατά 10 χλστ.- απόσταση από το έδαφος (συνολικά στα 15,2 εκατοστά) και γκρι χρώματος «χαμηλά» στον προφυλακτήρα μπροστά, στον διαχύτη πίσω και στα μαρσπιέ.
Σε κάθε περίπτωση υπάρχει ένα επανασχεδιασμένο μπροστινό μέρος με νέους φουλ LED προβολείς που τους γεφυρώνει μία φωτεινή μπάρα, ενώ επανασχεδιασμένο είναι και το πίσω μέρος.
Ειδικότερα στην Active η μάσκα είναι πιο έντονη με φαρδιά κάθετα στοιχεία σε μαύρο φινίρισμα, όπως και τα λογότυπα και οι καθρέπτες. Συνολικά, όλες οι Active αλλαγές συντελούν σε ένα ελκυστικό σύνολο που στο μαύρο χρώμα διακατέχεται από μία ποιοτική αύρα.
Οι διαστάσεις παραμένουν ως είχε, όπως και οι πολύ καλοί και άνετοι χώροι για όλους τους επιβάτες. Η ποιότητα κατασκευής κυμαίνεται στα γνωστά πολύ καλά πρότυπα της Ford, όπως και η εργονομία, ενώ την έκδοση Active υπενθυμίζουν τα ανάλογα λογότυπα στα μαρσπιέ, στα καθίσματα κ.α.
Η οποία έχει βελτιωθεί περαιτέρω χάρη στο νέο ψηφιακό πακέτο που «τρέχει» σε SYNC 4 (διαθέτει δυνατότητα over-the-air ενημερώσεων και ασύρματης ενσωμάτωσης Apple Car Play και Android Auto, ασύρματη φόρτιση κινητού, ηχοσύστημα B&O 10 ηχείων 675W κ.α.) και περιλαμβάνει ένα νέο ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών και μία νέα μακρόστενη οθόνη αφής 13,2 ιντσών με πλούσια πληροφόρηση, εξαιρετικά γραφικά και ταχύτητα απόκριση.
Χάρη στη νέα οθόνη οι φυσικοί διακόπτες είναι ελάχιστοι (π.χ. ο κλιματισμός ρυθμίζεται στο κάτω μέρος της οθόνης, όπως στη Mustang Mach-E), αλλά ευτυχώς έχει διατηρηθεί αυτός για την ένταση του ήχου, ενώ πολύ πρακτικοί είναι αυτοί που υπάρχουν στο τιμόνι.
Η επιλογή της κίνησης γίνεται από το περιστροφικό διακόπτη στη βάση της κεντρικής κονσόλας, ενώ ο πίνακας οργάνων αλλάζει θέμα ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης (Eco, Normal, Sport, Slippery).
Μάλιστα, υπάρχει το πρόσθετο Trail που μεταβάλλει την απόκριση του γκαζιού και του συστήματος ελέγχου πρόσφυσης, ώστε ο οδηγός να μπορεί να ελέγχει πιο αποτελεσματικά το Kuga του σε μαλακές επιφάνειες όπως η άμμος ή η λάσπη.
Γενικότερα, η Ford θέλει να κάνει τη ζωή του οδηγού πιο εύκολη και για αυτό προσφέρει έτοιμα προφίλ οδήγησης χωρίς κάποια βασική παραμετροποίηση στο υβριδικό σύστημα.
Ιδιαίτερης μνείας χρίζει η πίσω συρόμενη σειρά καθισμάτων αυξομειώνοντας τόσο τους πολύ καλούς χώρους για τους πίσω επιβάτες όσο και για τις αποσκευές (κατά 67 λίτρα). Στην πενταθέσια διάταξη είναι διαθέσιμα 536 λίτρα, ενώ όταν αναδιπλωθούν οι ράχες η πρακτικότητα εκτοξεύεται στα 1.517 λίτρα.
Περνώντας στο υβριδικό DΝΑ του αυτοκινήτου να πούμε ότι το προσθιοκίνητο Kuga Hybrid αποδίδει 180 ίππους, ενώ το τετρακίνητο της δοκιμή μας 183 άλογα. Σε κάθε περίπτωση κάτω από το καπό υπάρχει ένας ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας των 2,5 λίτρων με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και λειτουργία σε κύκλο Atkinson.
Στο ανανεωμένο Kuga ο ενσωματωμένος στο κιβώτιο CVT ηλεκτροκινητήρας είναι ισχυρότερος και συνδυάζεται με μία μπαταρία 1,1 kWh. Η Ford λέει ότι το Kuga Hybrid μπορεί να προσφέρει αυτονομία 900 χιλιομέτρων χάρη σε μία κατανάλωση 5,3-6,4 λίτρων/100 χλμ. και με το 64% της κίνησης να γίνεται με ηλεκτρική ενέργεια.
Στην πραγματικότητα τα νούμερα δεν απέχουν και πολύ. Πράγματι, στην πόλη μπορείς χωρίς δυσκολία να πετύχεις το μισό των καθημερινών διαδρομών σου να γίνεται περιστασιακά με ηλεκτρική ενέργεια και την κατανάλωση να κυμαίνεται στα 5-6 λίτρα/100 χλμ. (στον αυτοκινητόδρομο και ανάλογα με το στιλ σας υπολογίστε περίπου ένα λιτράκι παραπάνω).
Το πλήρως υβριδικό και αυτοφορτιζόμενο σύστημα του Kuga είναι από τα αποδοτικότερα και ταιριάζει γάντι στο χαρακτήρα του SUV της Ford προσφέροντας ομαλές επιταχύνσεις και κάνοντας σου τη ζωή εύκολη. Όπως είναι αναμενόμενο και λόγω της φύσης του CVT κιβωτίου ο θόρυβος του κινητήρα ενοχλεί μόνο στην απότομη επιτάχυνση και αυτό επειδή οι σ.α.λ. του μοτέρ ανεβαίνουν για να αποδοθεί το μάξιμουμ της ισχύος.
Σε νορμάλ όπως ρυθμούς το Kuga είναι πολύ ήσυχο, με την ανάρτηση να απορροφά σα σφουγγάρι τις ανωμαλίες (σ.σ. το τετρακίνητο Kuga της δοκιμής μας έχει πίσω διάταξη πολλαπλών συνδέσμων), ενώ στο ταξίδι η ποιότητα κύλισης είναι εντυπωσιακή.
Συνολικά το υβριδικό Kuga απευθύνεται στους οδηγούς που κινούνται με χαλαρούς ρυθμούς και δίνουν προτεραιότητα στην οικονομία καυσίμου, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι οι επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 8,3 δλ., τελική στα 196 χλμ./ώρα) δεν καλύπτουν τον πλέον απαιτητικό για ένα SUV που ζυγίζει 1,8 τόνους.
Δίχως να ξεχνάμε την ύπαρξη της τετρακίνησης (ένα ηλεκτρονικά πολύδισκο ελεγχόμενο διαφορικό κινεί τους πίσω τροχούς όταν χρειαστεί) που είναι εντελώς αυτόματη και η λειτουργία της μεταβάλλεται ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης (σ.σ. η ικανότητα ρυμούλκησης αγγίζει τους 2,1 τόνους).
Όσο για την πληροφόρηση του ηλεκτρομηχανικού τιμονιού είναι αυτή που περιμένεις από κάθε καλοστημένο Ford. Έτσι και στο Kuga οι μηχανικοί της εταιρίας έχουν φροντίσει να ρυθμίσουν τα πάντα αρμονικά μεταξύ τους για να προσφέρουν ένα αρμονικό σύνολο που χαίρεσαι να το οδηγείς κάθε στιγμή που βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι του. Και το κυριότερο έχοντας κατανάλωση αυτοκινήτου πόλης.
Φυσικά, ένα φουλ υβριδικό, τετρακίνητο SUV που κοστίζει κοντά στο «πενηντάρικο» διαθέτει σχεδόν τα πάνω στο τομέα της άνεσης και της ασφάλειας με περιμετρικό έλεγχο 360 μοιρών.
Μεταξύ άλλων, ανάμεσα στα στοιχεία που ξεχωρίζουν είναι τα Speed Sign Recognition και ο Lane-Centring, που συνδράμουν ώστε ο οδηγός να κινείται στην κυκλοφορία της πόλης καθώς και στον αυτοκινητόδρομο με μεγαλύτερη ασφάλεια. Επίσης, κάνοντας χρήση της εφαρμογής FordPass μια σειρά από συνδεδεμένες υπηρεσίες μπορούν να ελέγχονται μέσω smartphone, επιτρέποντας στον πελάτη να παραμένει συνδεδεμένος με το αυτοκίνητό του από οπουδήποτε.
Αυτά και άλλα πολλά, δίχως να ξεχνάμε την πολυετή εγγύηση της Ford για τα μηχανικά μέρη ή τα δελεαστικά χρηματοδοτικά με τα χαμηλά επιτόκια (2,99%). Πάντως, αν τα 47.608 ευρώ που ζητά η Ford για το τετρακίνητο Kuga FHEV υπερβαίνουν το μπάτζετ σας, μην ξεχνάτε πως υπάρχει και το προσθιοκίνητο που είναι φτηνότερο κατά περίπου ένα «δεκάρικο», ξεκινώντας από τις 37.837 ευρώ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά – Ford Kuga Hybrid AWD
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος, 2.488 cc, ατμοσφαιρικός υβριδικός
Απόδοση υβριδικού συστήματος: 184 PS, μη διαθέσιμη ροπή
Ηλεκτρικό μοτέρ: 125 ίπποι/ 230 Nm, Μπαταρία 1,1 kWh
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς (ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πίσω διαφορικό)
Κιβώτιο: Αυτόματο CVT
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,3 sec
Τελική ταχύτητα: 196 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 5,7/6,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 131 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.615/1.882/1.673 mm
Απόσταση από το έδαφος: 15,2 εκατοστά
Μεταξόνιο: 2.711 mm
Βάρος: 1.765 kg
Χώρος αποσκευών: 536-1.517 lt
Τιμή: Από 47.608 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ