Η απόκτηση ενός αμιγώς ηλεκτροκίνητου οχήματος δεν περιορίζεται μόνο από την τιμή αγοράς του αλλά και από την παρεχόμενη αυτονομία του. Την πραγματική αυτονομία του και όχι την τυποποιημένη που ανακοινώνουν οι εταιρείες.

Δεν είναι λίγες οι φορές που όσοι θέλουν να αγοράσουν ένα τέτοιο όχημα προβληματίζονται γι’ αυτή και για το εάν θα μπορούν να πάνε ένα ταξίδι χωρίς να μπλέξουν σε περιπέτειες αναφορικά με τη φόρτιση των μπαταριών του.



Φυσικά, το ίδιο ισχύει και για όσους έχουν αγοράσει ήδη ένα ηλεκτροκίνητο μοντέλο. Αυτοί, βεβαίως, έχουν τη δυνατότητα να πειραματίζονται αλλά το άγχος τους δεν εξαλείφεται πλήρως.

Πλέον, στην αγορά υπάρχουν δεκάδες αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα και ο αριθμός τους αυξάνεται διαρκώς. Ποια από αυτά παρέχουν τη δυνατότητα στον οδηγό και τους συνεπιβάτες του να διανύσουν μια απόσταση εκατοντάδων χιλιομέτρων χωρίς να νοιαστούν εάν θα επαρκέσει ή όχι η ενέργεια των μπαταριών του αυτοκινήτου για να ολοκληρώσουν τη διαδρομή τους;

Κυρίως, ποια είναι σε θέση να το πράξουν σε πραγματικές συνθήκες κίνησης και όχι σε κάποιο θεωρητικό μοντέλο σε ηλεκτρονικό υπολογιστή ή εργαστηριακές συνθήκες ή με μαθηματική αναγωγή;

Ο ρόλος του ADAC και οι απαντήσεις
Οι άνθρωποι του ADAC («Allgemeiner Deutscher Automobil-Club»), του μεγαλύτερου ομίλου αυτοκινητιστών στην Ευρώπη, αποφάσισαν να ερευνήσουν το θέμα.



Έτσι έχουν αξιολογήσει περισσότερα από 80 αμιγώς ηλεκτρικά νέα μοντέλα σχεδόν όλων των εταιρειών που αντιπροσωπεύονται στη Γερμάνια και κατέληξαν στα 20 πιο ικανά να παρέχουν τη μεγαλύτερη αυτονομία. Φυσικά, αυτά δεν ανήκουν στη ίδια κατηγορία, δεν έχουν τους ίδιους συσσωρευτές ή το ίδιο βάρος.

Η δοκιμή τους προβλέπει την κάλυψη μιας συγκεκριμένης διαδρομής με τα αυτοκίνητα να έχουν πλήρως φορτισμένες τις μπαταρίες τους. Όταν η ενέργεια σε αυτές φτάνει στο 10% της συνολικής ενεργειακής χωρητικότητάς τους, το κάθε όχημα πηγαίνει για να φορτίσει σε ταχυφορτιστή για ένα χρονικό διάστημα 20 λεπτών της ώρας.

Τα στελέχη του ADAC έχουν ορίσει το εικοσάλεπτο ως τον πιο συνήθη χρόνο που κάποιος κάνει ένα διάλλειμα στο ταξίδι του για να ξεκουραστεί ή να ψωνίσει κάτι για το υπόλοιπο της διαδρομής, ως τον προορισμό του.



Φτάνοντας στον ταχυφορτιστή καταγράφουν τη χιλιομετρική απόσταση που έχουν διανύσει ως τότε (δηλαδή μέχρι η ενεργειακή χωρητικότητα των μπαταριών να έχει φτάσει στο 10% της συνολικής).

Όταν συμπληρωθεί το εικοσάλεπτο, αφαιρούν το καλώδιο του φορτιστή και συνεχίζουν την πορεία τους, καταγράφοντας πόσα χιλιόμετρα θα διανύσουν μέχρι οι συσσωρευτές να φτάσουν και πάλι στο 10%. Το μόνο που απομένει είναι να προστεθούν οι δύο αριθμοί και να υπολογιστεί η πραγματική συνολική διανυθείσα απόσταση.

Τα ζητήματα με τους ταχυφορτιστές
Τα στελέχη του ADAC, με αυτή τη διαδικασία, δεν αξιολογούν μόνο την πραγματική αυτονομία των αμιγώς ηλεκτροκίνητων μοντέλων αλλά και τον τρόπο λειτουργίας των ταχυφορτιστών.



Όπως ανακοινώθηκε, οι πληροφορίες που δίνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι κατασκευαστές των ταχυφορτιστών αναφορικά με τη μέγιστη ισχύ φόρτισης δεν εμπνέουν μεγάλη εμπιστοσύνη. Κι αυτό επειδή η μέγιστη αναφερόμενη τιμή υπάρχει μόνο για περιορισμένο χρονικό διάστημα, ενώ μειώνεται καθώς οι συσσωρευτές πληρώνονται με ενέργεια.

Ο ADAC επισημαίνει πως ο ιδιοκτήτης ή ο οδηγός που θα χρησιμοποιήσει έναν ταχυφορτιστή δεν ενημερώνεται από το εγχειρίδιο ότι η ισχύς φόρτισης δεν είναι σταθερή, αλλά παρουσιάζει σημαντικές διακυμάνσεις κατά τη διαδικασία. Επιπλέον, επηρεάζεται και από την εξωτερική θερμοκρασία που επικρατεί όταν πηγαίνει να φορτίσει το αυτοκίνητο.



Επίσης, ο γερμανικός όμιλος αυτοκινητιστών αναφέρει ότι η ανακοίνωση από τις αυτοκινητοβιομηχανίες πως οι συσσωρευτές ενός μοντέλου τους μπορούν να φορτίσουν από το 10%-80% ή από το 20%-80% σε χρόνο από 20 έως 30 λεπτά της ώρας δεν έχει ουσιαστικό νόημα στην πράξη, λόγω των διαφορετικών μεγεθών των μπαταριών.

Ποιο είναι το καλύτερο για ταξίδι;
Βάσει των στοιχείων από τις δοκιμές που κάνει ο ADAC, το πισωκίνητο Hyundai Ioniq 6 με τις μπαταρίες των 77 kWh είναι αυτό που βρίσκεται στην πρώτη θέση, με συνολική πραγματική αυτονομία 931 χλμ.




Πηγή: ADAC.

Στη δεύτερη θέση κατετάγη το Lucid Air Grand Touring AWD με συσσωρευτές 112 kWh και συνολική διανυθείσα απόσταση 859 χλμ. Τρίτη στη σχετική λίστα είναι η BMW iX xDrive50, με 835 χλμ. η οποία άφησε πίσω της τη Mercedes-Benz EQS 450+ που διάνυσε 825 χλμ. στη συγκεκριμένη διαδικασία δοκιμής.

Ο ADAC δημοσίευσε τη λίστα με τα πρώτα 20 μοντέλα που έχει αξιολογήσει, ως τώρα. Σε αυτή διαπιστώνουμε ότι αυτά της Tesla είναι μόλις στην 13η θέση (το Model X Long Range με 763 χλμ.) και στην 15η θέση αντίστοιχα (το Mοdel S Long Range, με 743 χλμ.).

Από τη συγκεκριμένη λίστα λείπουν τα μοντέλα της Porsche και της Audi τα οποία δεν διάνυσαν τόση απόσταση στην πράξη ώστε να καταταγούν στην πρώτη εικοσάδα.



Τέλος, σύμφωνα με την αξιολόγηση των ανθρώπων του ADAC τα αυτοκίνητα με τη μικρότερη πραγματική αυτονομία είναι το Dacia Spring Electric (με 252 χλμ. στη συγκεκριμένη διαδικασία), το Mazda MX-30 (με 237 χλμ. στη συγκεκριμένη διαδικασία) και το Fiat 500e (με 233 χλμ. στη συγκεκριμένη διαδικασία). Πάντως, αυτό είναι αναμενόμενο, καθώς τα εν λόγω τρία μοντέλα διαθέτουν μπαταρίες με συγκριτικά μικρότερη ενεργειακή χωρητικότητα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ