Η Ιταλία πιέζει για την έγκαιρη αναθεώρηση της σχεδιαζόμενης από την Ευρωπαϊκή Ένωση για το 2035 απαγόρευσης των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, υποστηρίζοντας ότι η πολιτική πρέπει να αναθεωρηθεί ώστε να αντικατοπτρίζει τις τρέχουσες συνθήκες της αγοράς εν μέσω της επιβράδυνσης της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ο υπουργός Ενέργειας Gilberto Pichetto Fratin επέκρινε την απαγόρευση ως «παράλογη» και καθοδηγούμενη από ένα «ιδεολογικό όραμα», υποδηλώνοντας ότι η πολιτική αυτή δεν συνάδει με τις οικονομικές πραγματικότητες που αντιμετωπίζει η βιομηχανία.
Ο υπουργός Βιομηχανίας της Ιταλίας Adolfo Urso ζήτησε να διεξαχθεί ήδη από το επόμενο έτος μια ενδιάμεση αξιολόγηση της προόδου προς την επίτευξη των στόχων του 2035, οι οποίοι αρχικά είχαν τεθεί για το 2026.
Τόνισε την ανάγκη για ένα «ρεαλιστικό όραμα» και όχι ένα όραμα που καθοδηγείται από ιδεολογία, ώστε να αποφευχθεί η κατάρρευση της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η δεξιά κυβέρνηση της Τζόρτζια Μελόνι τάσσεται υπέρ μιας πιο σταδιακής μετάβασης από την υπάρχουσα και επιδιώκει μεγαλύτερη ευελιξία στον τρόπο με τον οποίο τα κράτη μέλη της ΕΕ επιτυγχάνουν τους στόχους τους για την απαλλαγή από τον άνθρακα.
Αν και δεν αντιτίθεται στην ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων, οι Ιταλοί αξιωματούχοι πιστεύουν ότι ένα μείγμα συστημάτων κίνησης είναι απαραίτητο για μια ισορροπημένη προσέγγιση.
Η πίεση για αναθεώρηση έρχεται καθώς οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της Volkswagen και της Stellantis, αντιμετωπίζουν σημαντικές προκλήσεις στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen Oliver Blume τόνισε τον αυξημένο ανταγωνισμό από τους ασιατικούς κατασκευαστές και τη συρρίκνωση της ευρωπαϊκής αγοράς ως βασικά ζητήματα.
Η VW εξετάζει το ενδεχόμενο να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία στο πλαίσιο μιας μεγάλης προσπάθειας μείωσης του κόστους.
Εν τω μεταξύ, ο διευθύνων σύμβουλος της Renault προειδοποίησε ότι οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν σημαντικά πρόστιμα εάν δεν επιτύχουν τους κλιματικούς στόχους της ΕΕ λόγω της μείωσης των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ