Πριν από περίπου έναν χρόνο η γερμανική ομοσπονδιακή κυβέρνηση αποφάσισε να καταργήσει την επιδότηση για την αγορά καινούργιων αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μειωθούν οι πωλήσεις τους στης Γερμανία. Τον περασμένο Αύγουστο αυτές κατά 69% λιγότερες, συγκριτικά τον ίδιο μήνα του 2023. Έναν μήνα πριν, τον Ιούλιο, η μείωση ήταν 37% σε σχέση με αυτές του ίδιου περυσινού μήνα.
Όπως είναι σαφές, αυτό συμβαίνει επειδή οι ενδιαφερόμενοι έπρεπε να πληρώνουν όλο το ποσό για την απόκτηση ενός τέτοιου οχήματος. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας είδαν τις πωλήσεις τους να μειώνονται και να πρέπει να επαναπροσδιορίσουν το σχετικό επιχειρηματικό σχέδιό τους.
Μάλιστα, τα στελέχη κάποιων από αυτές (π.χ. ο Όμιλος Volkswagen) άρχισαν να αναφέρουν το ενδεχόμενο να περικόψουν θέσεις εργασίας ή και να σταματήσουν τη λειτουργία κάποιων εργοστασίων τους.
Υπό αυτό το πρίσμα, έγινε γνωστό ότι η ομοσπονδιακή κυβέρνηση θα προσπαθήσει να θεσπίσει φορολογικά κίνητρα για την αγορά νέων εταιρικών ηλεκτροκίνητων μοντέλων.
Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, σκοπός της είναι να εισάγει ένα «επίδομα απόσβεσης», όπως το ονομάζει. Αυτό θα έχει αναδρομική ισχύ από την 1η Ιουλίου 2024 και θα ισχύει μέχρι και τον Δεκέμβριο του 2028. Το επίδομα θα επιτρέπει στις εταιρείες να διεκδικήσουν φορολογική έκπτωση ίση με το 40% της αξίας του ηλεκτρικού αυτοκινήτου για τη χρονιά που αποκτήθηκε.
Για τα επόμενα έτη, το ποσοστό της έκπτωσης θα μειώνεται σταδιακά για να φτάσει στο 6% της αρχικής αξίας αγοράς. Για να βοηθήσει την αύξηση των εταιρικών πωλήσεων των νέων ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων η γερμανική κυβέρνηση πρόκειται να αυξήσει και το όριο τιμής από τις 70.000 ευρώ στις 95.000 ευρώ.
Όπως καταλαβαίνουμε η αύξηση του ποσού στοχεύει στον να γίνει πιο συμφέρουσα η απόκτηση αυτοκινήτων της πολυτελούς κατηγορίας τα οποία είναι κυρίως γερμανικά, όπως γνωρίζουμε Έτσι, αναμένεται να βοηθηθούν οι εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα στον γερμανικό Τύπο, το συγκεκριμένο πρόγραμμα επιδότησης υπολογίζεται ότι θα κοστίσει συνολικά 540 εκατομμύρια ευρώ. Εκπρόσωπος της γερμανικής κυβέρνησης ανέφερε ότι η αύξηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη χώρα θα συμβάλλει στην αποδοχή της ηλεκτροκίνησης από ευρύτερο κοινό και θα ενισχύσει τη ζήτηση γι’ αυτά.
Θυμίζουμε ότι στην Ελλάδα τα νομικά πρόσωπα και οι επιχειρήσεις (σημ.: Κατηγορία Β, στο Πρόγραμμα) μπορούν να επωφεληθούν από την επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά Γ’ Κύκλος».
Σε αυτό ορίζεται ότι:
Ι) Για αμιγώς ηλεκτρικά επιβατικά Ν1 και επαγγελματικά αυτοκίνητα Μ1 το οικολογικό bonus ανέρχεται σε:
Ια) ποσοστό 30 % επί της Λ.Τ.Π.Φ., με μέγιστο ποσό τις έξι χιλιάδες ευρώ (6.000€) ανά όχημα, εφόσον η εταιρία αιτείται από ένα (1) έως είκοσι (20) αμιγώς ηλεκτρικά επιβατικά ή επαγγελματικά οχήματα.
Ιβ) ποσοστό 20 % επί της Λ.Τ.Π.Φ., με μέγιστο ποσό τις τέσσερεις χιλιάδες ευρώ (4.000€) ανά όχημα, εφόσον η εταιρία αιτείται άνω των είκοσι (20) αμιγώς ηλεκτρικά επιβατικά ή επαγγελματικά οχήματα.
Ειδικά για τους Ωφελούμενους της Κατηγορίας Β που έχουν έδρα σε νησιωτικό Δήμο της επικράτειας προβλέπεται επιπλέον δημόσια δαπάνη ίση προς τέσσερις χιλιάδες ευρώ (4.000€) ανά αμιγώς ηλεκτρικό επιβατικό/επαγγελματικό αυτοκίνητο μέγιστης μάζας έως 3,5 τόνους για το οποίο αιτούνται επιδότηση.
Η απόσυρση συμβατικού αυτοκινήτου κατηγορίας Μ1-Ν1 ή και οχήματος κατηγορίας L (εξαιρουμένων των ποδηλάτων) επιβραβεύεται με ποσό ύψους δύο χιλιάδων ευρώ (2.000€) ανά όχημα για τα επιβατικά (M1)/επαγγελματικά (N1) οχήματα και τετρακοσίων ευρώ (400€) ανά όχημα κατηγορίας L αντίστοιχα και είναι προαιρετική.
Ειδικά για επιχειρήσεις που έχουν έδρα σε νησιωτικό Δήμο της χώρας η απόσυρση οχημάτων κατηγοριών L3e-L4e και L5e-L7e επιβραβεύεται με ποσό ύψους οκτακοσίων ευρώ (800€) και χιλίων πεντακοσίων ευρώ (1.500€) αντίστοιχα.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ