Για την Tesla, ο προτεινόμενος δασμός θα μειωθεί από το 9% στο 7,8%. Αντίθετα, για την BYD, ο δασμός θα παραμείνει στο 17%. Η Geely θα δει μικρή μείωση, με τον δασμό της να πέφτει στο 18,8% από 19,3%. Οι υψηλότεροι δασμοί, στο 35,3%, θα επιβληθούν σε εταιρείες όπως η SAIC και άλλες που δεν συνεργάστηκαν με την έρευνα της ΕΕ σχετικά με τις επιδοτήσεις για τα κινεζικά EV.
Οι επιπλέον αυτοί δασμοί θα επιβληθούν πάνω στους υπάρχοντες δασμούς 10% που ισχύουν για τις εισαγωγές από την Κίνα.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έκανε αυτές τις προσαρμογές μετά από σχόλια και δεδομένα που παρείχαν οι εμπλεκόμενες εταιρείες, όπως αναφέρουν πηγές από το Bloomberg και το Reuters.
Μάλιστα, η Tesla είχε ήδη πετύχει μείωση των δασμών για τα Model 3 που εξάγονται από το εργοστάσιο της στη Σαγκάη, από το 20,8% στο 9%, επειδή λαμβάνει μικρότερες επιδοτήσεις από την κινεζική κυβέρνηση σε σχέση με άλλες κινεζικές εταιρείες.
Οι δασμοί ενδέχεται να συνεχίσουν να προσαρμόζονται καθώς προχωρούν οι συζητήσεις μεταξύ της ΕΕ και των εμπλεκόμενων μερών, και νέες πληροφορίες μπορεί να προκύψουν.
Οι τελικοί δασμοί θα τεθούν σε ψηφοφορία από τα 27 κράτη μέλη της ΕΕ, με τις οριστικές αποφάσεις να αναμένονται να τεθούν σε ισχύ μετά τις 30 Οκτωβρίου και για διάστημα πέντε ετών, εκτός εάν τουλάχιστον 15 κράτη που αντιπροσωπεύουν το 65% του πληθυσμού της ΕΕ καταψηφίσουν την πρόταση.
Ωστόσο, χώρες όπως η Γερμανία και η Ουγγαρία έχουν ήδη εκφράσει αντιρρήσεις για την επιβολή των νέων δασμών, υποδεικνύοντας πως το ζήτημα έχει έντονο πολιτικό χαρακτήρα.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ