Ένα ζήτημα που έχει διχάσει, έχει απασχολήσει και έχει προβληματίσει τους χρήστες οχημάτων στους δρόμους είναι η διήθηση μοτοσικλετών ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Στην Ελλάδα μέχρι τώρα αυτή η κίνηση είναι παράνομη, ωστόσο ο νέος ΚΟΚ αναμένεται να αλλάξει αυτή τη νομοθεσία.

Σύμφωνα με το Υπουργείο Μεταφορών, το ζήτημα της νομιμοποίησης της διήθησης έχει συμπεριληφθεί στο νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας σε μια προσπάθεια να μπει μια τάξη στην κατάσταση της διήθησης.



Αυτό που φαίνεται πως θα επικρατήσει στην πρώτη φάση της νομοθέτησης είναι να επιτρέπεται η διήθηση δικύκλων ανάμεσα στα αυτοκίνητα όταν εκείνα είναι σταματημένα. Επιπλέον, τα δίκυκλα θα πρέπει να κινούνται μέσα στα όρια ταχύτητας τα οποία μειώνονται από 50 χλμ./ώρα σε 30 χλμ./ώρα (με κάποιες εξαιρέσεις που θα διευκρινιστούν σε δεύτερη φάση).

Ταυτόχρονα, θεσπίζεται νέα προτεραιότητα στα φανάρια, καθώς επιτρέπεται στα δίκυκλα να περνούν μπροστά από τα αυτοκίνητα για να περιμένουν το πράσινο (για λόγους ασφαλείας, αλλά και διευκόλυνσης της κίνησης).



Το δεύτερο σημαντικό ζήτημα που περιλαμβάνει ο νέος ΚΟΚ είναι η νόμιμη στάθμευση της μοτοσικλέτας κάθετα (προς το πεζοδρόμιο) και όχι οριζόντια. Αυτό συμβαίνει για να εξασφαλιστεί περισσότερος χώρος στάθμευσης για όλα τα οχήματα, κάτι εξαιρετικά θετικό.



Ο νέος ΚΟΚ κινείται προς την σωστή κατεύθυνση και επιτέλους λαμβάνει σοβαρά υπόψη τους δικυκλιστές. Φυσικά, υπάρχουν πολλά ακόμα πράγματα που πρέπει να γίνουν προκειμένου να έρθουμε σε ένα καλό επίπεδο, αλλά τουλάχιστον είναι μια καλή αρχή που αφήνει ελπιδοφόρα μηνύματα για το μέλλον.

Θυμίζουμε ότι αυτή δεν είναι η τελική μορφή του νέου ΚΟΚ. Ακόμα βρίσκεται σε φάση διαβούλευσης.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ