Για την ακρίβεια το πρώτο ηλεκτρικό της ιαπωνικής εταιρείας είναι το ρετρό σχεδιαστικά και προηγμένο τεχνολογικά Honda e, ένα από τα πιο ευέλικτα αυτοκίνητα πόλης. Ωστόσο, κάτι το ιδιαίτερο του χαρακτήρα του, κάτι η χαμηλή ζήτηση, κυρίως λόγω της μικρής αυτονομίας, υποχρέωσε τους Ιάπωνες να τερματίσουν την παραγωγή του.

Αυτή τη φορά όμως (οι Ιάπωνες) έχουν προετοιμαστεί ανάλογα και λανσάρουν στην αγορά ένα SUV με κόμπακτ διαστάσεις και μία σχετικά μεγάλη μπαταρία που διασφαλίζει πάνω από 400 εργοστασιακά χιλιόμετρα αυτονομίας. Πάμε, λοιπόν…

Το αμάξωμα του e:Ny1 ακολουθεί το μοτίβο του υβριδικού HR-V και ξεχωρίζει από τις αρμονικές του γραμμές δίχως να υπάρχουν σχεδιαστικές ακρότητες. Κάτι που κολακεύει το ηλεκτρικό SUV που είναι αρκετά ελκυστικό στο μάτι, ειδικότερα δε σε ό,τι αφορά τη μινιμάλ μάσκα που φιλοξενεί και το κάλυμμα της υποδοχής φόρτισης.

Το προφίλ δείχνει εξίσου ισορροπημένο και ενισχύει την σπορ -ως ένα βαθμό- δυναμική του e:Νy1 χάρη στην κλίση του πίσω παρμπρίζ αλλά και τις κρυφές λαβές στις πίσω πόρτες που είναι τοποθετημένες ψηλά.

Στο πίσω μέρος μία LED μπάρα ενώνει τα φώτα, ένα στοιχείο που χαρακτηρίζει πολλά ηλεκτρικά ανταγωνιστικά μοντέλα. Όσο για τις διαστάσεις να πούμε πως το μήκος του αμαξώματος φτάνει τα 4,387 μέτρα (συγκριτικά με το HR-V είναι 5,7 εκ. πιο μακρύ), το πλάτος τα 1,790 και το ύψος τα 1,584 μέτρα.

Και ενώ το εξωτερικό κερδίζει τις εντυπώσεις με το απλό και καθαρό στιλ, τα πράγματα στο εσωτερικό είναι ακόμη καλύτερα. Έχοντας ως βάση το ταμπλό του νέου Civic, στο μέσο κυριαρχεί μια μεγάλη οθόνη αφής 15,1 ιντσών με εξαιρετικά γραφικά, υπερπλήρη πληροφόρηση, πολύ καλή απόκριση και πλήρη συμβατότητα σε επίπεδο συνδεσιμότητας.

Χωρίζεται σε τρεις ζώνες με την πάνω να χρησιμεύει κυρίως για το σύστημα πλοήγησης, τη μεσαία για το βασικό πλούσιο μενού (με επιλογή για τα πολυμέσα, τη λειτουργία του ηλεκτρικού συστήματος κ.α.) και την κάτω για τον έλεγχο του κλιματισμού.

Φυσικούς διακόπτες συναντάμε ελάχιστους, αφού οι ρυθμίσεις π.χ. για την ένταση του ήχου, μπορούν να γίνουν από αυτούς στο τιμόνι, ενώ στη βάση της υπάρχουν αυτοί για το γρήγορο ξεθάμπωμα των παρμπρίζ. Μπροστά από το τιμόνι υπάρχει μία ακόμη οθόνη 10,25 ιντσών που λειτουργεί ως πίνακας οργάνων και προσφέρει επίσης πλήρη πληροφόρηση.

Χαμηλότερα στην κεντρική κονσόλα υπάρχει μια πρακτική θέση ασύρματης φόρτισης smartphone, δύο θύρες USB-A, οι διακόπτες επιλογής της κίνησης, αυτός του Drive Mode και εκείνος για το ηλεκτρικό χειρόφρενο. Βαθιές και ιδιαίτερα βολικές είναι οι ποτηροθήκες, ενώ γενικότερα το e:Ny1 διαθέτει πολλούς χώρους και θήκες για μικροαντικείμενα.









Από πλευράς ποιότητας κατασκευής το φινίρισμα των πλαστικών είναι προσεγμένο. Ένα μεγάλο μέρος του ταμπλό καταλαμβάνεται από σκληρά πλαστικά τα οποία όμως δεν επηρεάζουν τη θετική εικόνα που σου αφήνει ο σύγχρονος διάκοσμος, ο οποίος έχει και κρυφό φωτισμό για μία lounge ατμόσφαιρα το βράδυ.









Μάλιστα, οι χώροι είναι άνετοι με τους πίσω επιβάτες να έχουν περίσσεια αέρα για τα γόνατα και τα κεφάλια τους. Λογικό είναι το πορτμπαγκάζ να περιορίζεται στα 361 λίτρα και να προσφέρει ένα υποδαπέδιο χώρο για την αποθήκευση των καλωδίων φόρτισης.

Ταυτόχρονα, το σύνολο ασφαλείας Honda Sensing περιλαμβάνει όλες τις τεχνολογίες αιχμής με τα πιο προηγμένα συστήματα άνεσης και υποβοήθησης οδηγού χάρη σε μία βασική κάμερα και μια ντουζίνα από αισθητήρες.









Η βάση του e:Ny1 είναι η εξελιγμένη πλατφόρμα e:N Architecture F (όπου το F προέρχεται από το Front), η οποία θα χρησιμοποιηθεί σε παγκόσμιο επίπεδο για τα μικρά-μεσαία ηλεκτρικά Honda που θα ακολουθήσουν.

Τους εμπρός τροχούς κινεί ένας ηλεκτροκινητήρας που ενσωματώνει και την μετάδοση ζυγίζοντας μόλις 77,4 κιλά. Η ισχύς του είναι στους 204 ίππους με ροπή 310 Nm με τα 0-100 χλμ./ώρα να επιτυγχάνονται σε 7,6 δλ. και την τελική να περιορίζεται στα 160 χλμ./ώρα.

Σχετικά με την μπαταρία των 68,8 kWh αποτελείται από στοιχεία 195 Ah και προσφέρει εργοστασιακή αυτονομία έως 412 χιλιόμετρα στον κύκλο WLTP. Ο στάνταρ on board AC φορτιστής είναι στα 11 kW με μία επαναφόρτιση σε περίπου 6 ώρες για το 10-80% της μπαταρίας. Στο ταξίδι η DC φόρτιση είναι έως τα 78 kW και σε ιδανικές συνθήκες δίνει περίπου 100 χλμ. αυτονομίας σε 11 λεπτά.

Την DC φόρτιση, της οποίας η ισχύς είναι ομολογουμένως είναι χαμηλή, δεν την δοκιμάσαμε αλλά η Honda κάνει λόγο για σταθερό ρυθμό σε σχέση με ανταγωνιστικά BEV που απλά έχουν ως peak μία πολύ υψηλότερη τιμή.

Στην πράξη η αυτονομία κυμαίνεται στα περίπου 300-340 χιλιόμετρα, ενώ θα μπορούσε να είναι καλύτερη αν αυτές τις κρύες μέρες υπήρχε αντλία θερμότητας μιας και ο κλιματισμός και οι απαιτήσεις για ζεστό αέρα έφεραν την κατανάλωση στις 24-28 kWh. Με τον κλιματισμό απενεργοποιημένο και με νορμάλ περιβαλλοντικές συνθήκες εκτιμώ πως μία μέση κατανάλωση (ανάλογα και με το στιλ οδήγησης) στις 20-24 kWh είναι εφικτή.

Στην διάθεσή του ο οδηγός έχει τρία προφίλ οδήγησης (Econ Drive, Normal, Sport) με ανάλογη προσαρμογή του συστήματος πρόωσης, ενώ από τα paddles μπορεί να επιλέξει την ένταση της ανάκτησης ενέργειας, αλλά δίχως να υπάρχει one-pedal λειτουργία. Στο Sport πρόγραμμα το ηλεκτρικό μοτέρ κινεί αγόγγυστα το ελαφρύ -για ηλεκτρικό- αμάξωμα των 1,7 τόνων. Κάτι που θα ήθελα είναι ίσως λίγο καλύτερη ελκτική πρόσφυση στο βρεγμένο, αλλά το torque vectoring δουλεύει μια χαρά μαζεύοντας το «ψάρεμα» του τιμονιού κατά το σπινάρισμα.

Το e:Ny1 μπορεί να μοιάζει με ένα SUV αλλά στην πραγματικότητα κινείται όπως ένα υπερυψωμένο hatchback. Άλλωστε, τα 13,5 εκατοστά που χωρίζουν το αμάξωμα από το έδαφος δεν ενθαρρύνουν για κίνηση μακριά από την άσφαλτο. Από την άλλη, ευνοούν το δυναμικά χαρακτηριστικά με το ιαπωνικό SUV να ταξιδεύει ήσυχα και άνετα με κορυφαία ποιότητα κύλισης, η οποία επηρεάζεται μόνο στη μέτρια ποιότητας της ασφάλτου. Πέρα από την καλή ηχομόνωση στην καταστολή του ήχου συνδράμει και η ενεργητική ηχοακύρωση.









Το τιμόνι προσφέρει καλή πληροφόρηση και έχει προοδευτική αίσθηση μιας και  στις χαμηλότερες ταχύτητες είναι ελαφρύ και όσο η ταχύτητα αυξάνεται αποκτά περισσότερο «βάρος» και αίσθηση. Στις στροφές η ανάρτηση περιορίζει σημαντικά τις κλίσεις και το e:Ny1 αποδεικνύεται ευχάριστο. Άλλωστε, δεν θα ζητήσεις κάτι περισσότερο από ένα ηλεκτρικό SUV. Όσο για τα επίπεδα άνεσης, η ανάρτηση είναι ταμάμ με ελαφρώς σπορ ρύθμιση που δεν επηρεάζει όμως την καλή απόσβεση της και παρά τις 18άρες ζάντες με το 50άρι προφίλ ελαστικών.

Συμπερασματικά, οι Ιάπωνες έχουν πετύχει το στόχο τους. Έχουν λανσάρει στην αγορά το πρώτο τους ηλεκτρικό SUV, το οποίο χάρη στη διακριτική του σχεδίαση απευθύνεται σε όλους. Έχει ένα πλούσιο τεχνολογικά διάκοσμο, με μεγάλους χώρους για τους επιβάτες, αλλά όχι και για τις αποσκευές. Έχει ισορροπημένα οδηγικά χαρακτηριστικά και μια μπαταρία που προσφέρει καλή θεωρητικά αυτονομία, αλλά η DC φόρτιση θα μπορούσε να είναι υψηλότερη και η κατανάλωση χαμηλότερη.

Ακόμη και έτσι το e:Ny1 καταφέρνει να κερδίσει τις εντυπώσεις με το ολοκληρωμένο, τρομερά ευκολοδήγητο σύνολο του, που καλύπτει τις ανάγκες μίας οικογένειας. Αρκεί να έχει να καταβάλλει από 30.900 ευρώ, με την επιδότηση. Και αν σας ακούγεται ακριβό, τότε αναρωτηθείτε, και ποιο ηλεκτρικό θα μπορούσατε να πείτε ότι είναι πραγματικά φτηνό;

Τέλος, σημειώστε ότι η ελληνική αντιπροσωπεία προσφέρει 5 χρόνια ή 100.000 χλμ. εργοστασιακή εγγύηση για το σύστημα πρόωσης, 8 χρόνια ή 160.000 χλμ. εγγύησης για το 70% της μπαταρίας, 5 χρόνια δωρεάν σέρβις και οδική βοήθεια, καθώς και δωρεάν τα καλώδια φόρτισης Mode 2 και 3 αξίας 963 ευρώ.









Τεχνικά χαρακτηριστικά – Honda e:Ny1
Κινητήρας: Ηλεκτροκινητήρας, σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη
Ισχύς, ροπή: 204 PS, 310 Nm
Μετάδοση: Στους μπροστινούς τροχούς
Χωρητικότητα μπαταρίας, OBC: 68,8 kWh, 11 kW (AC), 78 kW (DC)
Κιβώτιο: Αυτόματο μίας σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7,6 sec
Τελική ταχύτητα: 160 km/h
Μέση κατανάλωση (εργοστασιακή/ δοκιμής): 18,2 / 24-28 kWh/100 km
Αυτονομία (εργοστασιακή/ δοκιμής): 412 / 380-400 χλμ.
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.387×1.790×1.584 mm
Μεταξόνιο: 2.607 mm
Βάρος: 1.730 kg
Χώρος αποσκευών: 361-1.176 lt
Τιμή: Από 39.900 ευρώ (από 30.900 ευρώ με επιδότηση)









ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Toyota C-HR 1.8 Hybrid Electric (140 PS)
Δοκιμή: Kia EV9 384 PS AWD
Δοκιμή: BMW i5 eDrive40

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ