Ο Αυστραλός της McLaren μπορεί να μην είχε το ταχύτερο μονοθέσιο σήμερα. Ωστόσο πίεσε στο 100% στα κρίσιμα σημεία του αγώνα και κατάφερε να πάρει την δεύτερη νίκη της καριέρας του!
Ο Λεκλέρ αιφνιδιάστηκε από την επίθεση του Πιάστρι μετά τα pit-stops και δεν μπόρεσε μετέπειτα να πάρει την πρωτοπορία. Ο Ράσελ ανέβηκε στο podium χάρη στην σύγκρουση των Πέρεζ-Σάινθ στον προτελευταίο γύρο. Και ο 4ος Νόρις μπόρεσε να τερματίσει μπροστά από τον Φερστάπεν του οποίου ο ρυθμός ήταν κάκιστος για δεύτερο συνεχή αγώνα.
Full on-board camera footage of the crash between Carlos Sainz and Sergio Perez, from Perez’s point of view!#F1 #Formula1 #AzerbaijanGP pic.twitter.com/qHFW9Dmlh4
— Extreme Cars (@extremecars__) September 15, 2024
Οι αγώνες στο Μπακού είναι παραδοσιακά του ενός pit-stop. Οι περισσότεροι οδηγοί προτίμησαν την μέση γόμα για το πρώτο stint. Λιγότεροι επέλεξαν την σκληρή, με έναν εξ αυτών να είναι και ο Νόρις.
Εκκίνηση
Ο Λεκλέρ ξεκίνησε ιδανικά και έστριψε πρωτοπόρος με τον Πιάστρι να ακολουθεί. Αλλά πιο πίσω οι δύο Red Bull κέρδιζαν από μία θέση. Οι Πέρεζ και Φερστάπεν έπαιρναν την εσωτερική των Σάινθ και Ράσελ αντίστοιχα, με τους δύο teammates να ολοκληρώνουν τα προσπεράσματα στην στροφή 2.
Ο Νόρις ξεκίνησε το πρώτο μέρος του αγώνα συντηρητικά, περιμένοντας να φέρει την σκληρή γόμα στην κατάλληλη θερμοκρασία. Έπειτα από λίγους γύρους άρχισε να κάνει τα απαραίτητα προσπεράσματα και μέχρι το ένατο πέρασμα είχε ανέβει στην δέκατη θέση.
Μπροστά ο Λεκλέρ είχε σπάσει μετά από 7 γύρους το DRS του Πιάστρι και άνοιγε αργά αλλά σταθερά τη μεταξύ τους διαφορά. Αντιθέτως ο Πιάστρι είχε έντονη φθορά στα πίσω ελαστικά του και έβλεπε τον Πέρεζ να κλείνει σταθερά την ψαλίδα. Παρόμοια προβλήματα με τον Αυστραλό είχαν και οι Φερστάπεν-Χάμιλτον.
Έπειτα από 12 γύρους ο Λεκλέρ απείχε σχεδόν 4 δευτερόλεπτα από τον Πιάστρι. Ο Αυστραλός κρατιόταν 1,8 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Πέρεζ με τον Σάινθ 2,6 πιο πίσω. Ο Φερστάπεν ήταν 5 δευτερόλεπτα πίσω από τον Σάινθ και δεν έδειχνε ικανός να πιέσει.
Πέρασμα στην σκληρή γόμα
Οι Κολαπίντο και Αλόνσο ξεκίνησαν τον χορό των pit-stops στους γύρους 11 και 12 αντίστοιχα. Στον 13ο θα έμπαιναν και οι Φερστάπεν-Χάμιλτον για την σκληρή γόμα. Οι διαφορές στο midfield είχαν ανοίξει και αυτό σήμαινε ότι οι πρωτοπόροι μπορούσαν να κάνουν κι εκείνοι pit-stop.
Ο Πέρεζ μπήκε πρώτος από τους οδηγούς του top-3 στον 14ο γύρο. Αλλά ο Μεξικανός βγήκε πίσω από τον Νόρις. Η McLaren χρησιμοποίησε τον Βρετανό για να καθυστερήσει τον Πέρεζ και τα κατάφερε. Ο Πιάστρι θα έβγαινε μπροστά από τον Τσέκο, δύο γύρους αργότερα μετά και από το δικό του pit-stop.
Στους επόμενους δύο γύρους οι οδηγοί της Ferrari θα σταματούσαν και εκείνοι για την σκληρή γόμα. Έπειτα από 18 γύρους η σειρά ήταν Λεκλέρ, Πιάστρι, Πέρεζ, Άλμπον (!), Νόρις, Σάινθ και Φερστάπεν. Οι Άμπον και Νόρις είχαν ξεκινήσει με την σκληρή γόμα και δεν είχαν κάνει ακόμη pit-stop.
Ο Πιάστρι περνάει μπροστά
Με την σκληρή γόμα η McLaren είχε πολύ καλύτερο ρυθμό από την Ferrari. Ο Πιάστρι έκλεισε γρήγορα την διαφορά του από τον Λεκλέρ και στον 20ο γύρο εκτέλεσε ένα εκπληκτικό προσπέρασμα στην στροφή 1! Ο Λεκλέρ αιφνιδιάστηκε και είχε αφήσει την πόρτα ανοιχτή.
Oscar Piastri making a move on Charles Leclerc for the race lead in Azerbaijan pic.twitter.com/hpux9RsEQV
— did oscar score points in f1 today? (@oscarpiastri81) September 15, 2024
Οι Πιάστρι-Λεκλέρ-Πέρεζ ήταν τα… βαγόνια του DRS τρένου που οδηγούσε τον αγώνα. Ο Λεκλέρ δεν εξαπέλυε επίθεση στον Πιάστρι καθώς ήθελε να διαφυλάξει την σκληρή γόμα μέχρι το τέλος του αγώνα. Ωστόσο αυτό σήμαινε ότι έπρεπε να έχει στον νου του και τον Πέρεζ που είχε DRS πίσω του.
Καθώς περνούσαμε το μέσον του αγώνα οι Πιάστρι-Λεκλέρ είχαν αποσπαστεί ελαφρώς από τον Πέρεζ. Ο Σάινθ είχε περάσει τους Άλμπον και Νόρις οι οποίοι είχαν τον Φερστάπεν πίσω τους. Ο Ολλανδός δεν μπορούσε να προσπεράσει την McLaren. Επιπλέον ο Μαξ είχε να ανησυχεί και για τον Ράσελ που πλησίαζε συνεχώς. Ο Βρετανός θα έπαιρνε τελικά την 6η θέση από τον Φερστάπεν στον 34ο γύρο.
Εν τω μεταξύ ο Λεκλέρ έκανε συνεχείς επιθέσεις στον Πιάστρι. Αλλά ο Αυστραλό αμυνόταν ιδανικά στην εσωτερική της πρώτης στροφής και στη συνέχεια κρατιόταν με νύχια και με δόντια μπροστά έως και την αρχή του κλειστού τμήματος. Χάρη στις αψιμαχίες των Πιάστρι-Λεκλέρ ο Πέρεζ είχε επανέλθει στο DRS του Μονεγάσκου.
Η δεύτερη του Όσκαρ
Απέμεναν 15 γύροι και η νίκη στο Αζερμπαϊτζάν είχε τρεις μνηστήρες. Τους Πιάστρι-Λεκλέρ που εξακολουθούσαν να μάχονται σκληρά από τις δύο πρώτες θέσεις και τον Πέρεζ ο οποίος παραμόνευε σε απόσταση αναπνοής.
Ο Λεκλέρ δοκίμαζε τα πάντα για να περάσει την McLaren. Ωστόσο ο Πιάστρι πάντα κρατούσε σωστά την εσωτερική πριν την στροφή 1. Και ο οδηγός της Ferrari δεν μπορούσε να προσπεράσει από την εξωτερική.
Ο Πιάστρι οδηγούσε αλάνθαστα, και ο Λεκλέρ -παρά το ότι είχε ανώτερο ρυθμό- δεν μπορούσε να κάνει το καθοριστικό προσπέρασμα. Ήταν ένα ρεσιτάλ οριακής οδήγησης και για τους δύο μονομάχους.
Αλλά τον 46ο γύρο τα πίσω ελαστικά της Ferrari θα έφταναν σε οριακό σημείο. Ο Πιάστρι ξέφυγε μπροστά και ο Λεκλέρ έπρεπε να αμυνθεί πια από τον Πέρεζ. Με δύο γύρους να απομένουν ο Τσέκο έκανε την επίθεσή του.
Ο Λεκλέρ αμύνθηκε στην εσωτερική της 1 και αυτό έφερε και τον Σάινθ σε πλεονεκτική θέση έναντι του Πέρεζ. Ο Ισπανό πέρασε μπροστά από τον Τσέκο και οι δύο οδηγοί συνέχισαν δίπλα-δίπλα ακόμη και μετά την στροφή 2.
Αλλά καθώς κανείς τους δεν υποχωρούσε, τα μονοθέσια τους ακούμπησαν και οι δύο κατέληξαν στον τοίχο! Έτσι τρίτος πέρασε ο Ράσελ με τους Νόρις και Φερστάπεν να συμπληρώνουν την πρώτη πεντάδα.
Ο αγώνας τελείωσε υπό καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας. Ο Πιάστρι πήρε μία τεράστια νίκη η οποία φέρνει την McLaren στην κορυφή του πρωταθλήματος κατασκευαστών. Εξαιρετικοί τερματισμοί εντός της βαθμολογούμενης δεκάδας για τους Κολαπίντο και Μπέρμαν.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ