Η Ferrari και ο Σαρλ Λεκλέρ έδειχναν να έχουν υπό έλεγχο τον αγώνα στο Αζερμπαϊτζάν. Έπειτα από ένα εξαιρετικό πρώτο stint με την μέση γόμα ο Σαρλ είχε ξεφύγει από τον δεύτερο Πιάστρι με διαφορά 6 δευτερολέπτων.

Έτσι, πριν από τα pit-stops το ερώτημα στο μυαλό των περισσότερων δεν ήταν το εάν ο Όσκαρ θα περάσει τον Σαρλ, αλλά το εάν ο Όσκαρ θα κρατιόταν μπροστά από τον Σέρχιο Πέρεζ. Βλέπετε ο Μεξικανός είχε σταματήσει πρώτος από την πρώτη τριάδα και απειλούσε να πάρει την δεύτερη θέση από την McLaren.

Αλλά εδώ θα πρέπει να δώσουμε τα εύσημα στη McLaren. Η βρετανική ομάδα είχε πολλούς μέτριους ή κακούς αγώνες στον τομέα της στρατηγικής φέτος. Ωστόσο χθες η ομάδα του pitwall πήρε δέκα με τόνο!

Χρησιμοποίησαν εξαιρετικά τον Νόρις, ο οποίος είχε ξεκινήσει με την σκληρή γόμα, για να καθυστερήσουν τον Πέρεζ. Ο Λάντο έδωσε στον Σέρχιο μία γεύση από… το δικό του φάρμακο για έναν γύρο. Και αυτό ήταν αρκετό ώστε ο Πιάστρι να βγει μπροστά από την Red Bull.

Η κίνηση αυτή της McLaren υπήρξε κρίσιμη για την τελική επικράτηση του Πιάστρι. Αλλά κανείς δεν το φανταζόταν αυτό, με τον Λεκλέρ να βγαίνει πρωτοπόρος έπειτα από την δική του στάση. Ή για να είμαστε ακριβείς, σχεδόν κανείς.

Αψηφώντας τους πάντες

«Στο προηγούμενο stint καταστρέψαμε ελαφρώς τα εμπρός ελαστικά όταν επιτεθήκαμε στον Λεκλέρ. Ας μην το κάνουμε ξανά. Ας είμαστε έξυπνοι» ήταν τα λόγια του μηχανικού του Πιάστρι, Τομ Στάλαρντ στην ενδοεπικοινωνία.



Σε πρώτη ανάγνωση ο Στάλαρντ είχε δίκιο. Όντως ο Πιάστρι είχε περάσει τους πρώτους του γύρους στο DRS του Λεκλέρ. Ωστόσο έπειτα από λίγη ώρα άρχισε να χάνει γρήγορα έδαφος, λόγω φθοράς ελαστικών. Η λογική επέτασσε ο Πιάστρι να είναι πιο προσεκτικός με την σκληρή γόμα στους πρώτους γύρους.

Το σενάριο γνωστό: ο οδηγός φέρνει ομαλά τα ελαστικά του σε θερμοκρασία λειτουργίας περιμένοντας να αναπτυχθεί θερμότητα σε όλη τη μάζα τους. Έτσι τα προφυλάσσει από πιθανό graining αργότερα και εξασφαλίζει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.



Αυτή θα ήταν μία εξαιρετική προσέγγιση αναμφίβολα. Εντούτοις δεν θα ήταν αρκετή για να φέρει τη νίκη στον Πιάστρι. Επειδή λίγα μέτρα μπροστά ο Λεκλέρ έκανε ακριβώς το ίδιο με μία Ferrari η οποία στα χέρια του ήταν το ταχύτερο μονοθέσιο στην πίστα.

Αλλά υπήρχαν δύο λεπτομέρειες που ο Στάλαρντ δεν είχε συνυπολογίσει. Αρχικά ο Πιάστρι είχε κάνει εκπληκτικούς γύρους εισόδου-εξόδου πριν από το pt-stop του. Ο Αυστραλός είχε καταφέρει να κόψει την διαφορά του από τον Λεκλέρ και ήταν μία ανάσα από το DRS της Ferrari.



Η δεύτερη λεπτομέρεια αφορούσε στο μεγάλο πλεονέκτημα που έχει η πρωτοπορία στο Μπακού για την ζωή των ελαστικών. Ο Λεκλέρ το είχε αποδείξει αυτό στο πρώτο stint. Ο Όσκαρ είχε αποφασίσει ήδη να αψηφήσει τις οδηγίες του Στάλαρντ και να αυτοσχεδιάσει.

Εκτελώντας στην εντέλεια

Για τον Πιάστρι δεν θα υπήρχαν πολλές ευκαιρίες. Μπορεί η McLaren να ήταν καλύτερη με την σκληρή γόμα από ότι με την μέση. Ωστόσο και η Ferrari δεν είχε τίποτε να ζηλέψει σε επιδόσεις με τα σκληρά Pirelli. Και ο Λεκλέρ είχε δείξει στο πρώτο stint ότι μπορούσε να αντέξει στην πίεση.



Έτσι καθώς τα δύο μονοθέσια ξεκινούσαν τον 20ο γύρο με την McLaren 40 μέτρα πίσω από την Ferrari, ο Όσκαρ γνώριζε ότι αυτή θα ήταν η ευκαιρία του. Βούτηξε στα φρένα όσο πιο αργά μπορούσε και πήρε την εσωτερική του Λεκλέρ. Κανένα μπλοκάρισμα, κανένα «ψάρεμα», η MCL38 ήταν σαν σε ράγες.

Ο Σαρλ δεν περίμενε την επίθεση του Όσκαρ. Θεωρούσε ότι μία τέτοια κίνηση θα κατέστρεφε τα ελαστικά του Αυστραλού. Άφησε την πόρτα ανοιχτή. Ακόμη και μετά το προσπέρασμα τόσο ο Λεκλέρ όσο και ο μηχανικός του θεωρούσαν ότι το να περάσουν και πάλι μπροστά ήταν θέμα χρόνου.

Έκαναν λάθος. Επειδή ο Πιάστρι έδωσε ένα ρεσιτάλ αμυντικής οδήγησης στους επόμενους 31 γύρους. Και δεν μιλάμε για μια πίστα όπως το Μονακό όπου ο αμυνόμενος έχει ως σύμμαχο τις μπαριέρες. Το αμυντικό ρεσιτάλ του Πιάστρι έγινε σε μία πίστα με… ατελείωτη κεντρική ευθεία και δύο μεγάλες ζώνες DRS. Ο Λεκλέρ και η Ferrari δεν το γνώριζαν τότε, αλλά στον 20ο γύρο είχαν χάσει τον αγώνα.

Με βοήθεια ή χωρίς

Πρέπει να σημειώσουμε, όμως, και την βοήθεια που είχε ο Πιάστρι από την πίσω πτέρυγα της McLaren. Η FIA πρόσφατα με ανακοίνωσή της ξεκαθάρισε ότι οι πτέρυγες όλων τον μονοθέσιων ήταν νόμιμες.

Εντούτοις δεν μπορούμε να μην αναφέρουμε την κίνηση του πτερυγίου DRS στην MCL38 κατά τα περάσματα από την μεγάλη ευθεία του Μπακού. Οριακή ερμηνεία των κανονισμών από την McLaren; Η FIA δείχνει ότι αυτό πιστεύει και θα πρέπει να το αποδεχτούμε.

Έτσι κι αλλιώς δεν πιστεύουμε ότι ήταν η πίσω πτέρυγα της McLaren που έκρινε το χθεσινό αποτέλεσμα. Ήταν πρωτίστως η εκπληκτική οδήγηση του Πιάστρι και δευτερευόντως η -επιτέλους- επιτυχημένη ομαδική λειτουργία της McLaren.

Φυσικά είναι ειρωνικό το ότι η McLaren -η οποία από χθες είναι μπροστά στο πρωτάθλημα κατασκευαστών- όντως έκανε πράξη τα όσα υποσχέθηκε πριν το Μπακού, βοηθώντας τον νούμερο ένα οδηγό της. Μόνο που οι ρόλοι είχαν αντιστραφεί. Επειδή στο Αζερμπαϊτζάν ήταν ο Όσκαρ Πιάστρι εκείνος που οδήγησε ως υποψήφιος παγκόσμιος πρωταθλητής.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ



ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ