Το Lotus Theory 1 είναι ένα πρωτότυπο που στοχεύει να φέρει δώσει το στίγμα για τη μελλοντική ηλεκτρική γκάμα της μάρκας, εμπνευσμένο από την εμβληματική Lotus Esprit.
Το τριθέσιο ηλεκτρικό υπεραυτοκίνητο αποδίδει 1.000 ίππους από μια διάταξη με δύο κινητήρες και τετρακίνηση, που τροφοδοτείται από μια μπαταρία 70 kWh.
Μπορεί να επιταχύνει από τα 0-100 km/h σε λιγότερο από 2,5 δευτερόλεπτα, με τελική ταχύτητα 320 km/h.
Αν και πρόκειται για ένα concept, το 85% της τεχνολογίας του λέγεται ότι είναι έτοιμο για παραγωγή, γεγονός που υποδηλώνει ότι θα μπορούσε να ακολουθήσει μια πιθανή έκδοση για το δρόμο.
Το Theory 1 αντιπροσωπεύει μια αλλαγή στη σχεδιαστική φιλοσοφία της Lotus, παρουσιάζοντας ένα μείγμα φουτουριστικής αισθητικής και μηχανικής υψηλών επιδόσεων.
Ο σχεδιασμός του αυτοκινήτου επικεντρώνεται στην αεροδυναμική και τη μείωση του βάρους, χρησιμοποιώντας ακάλυπτο carbon fiber παντού, τόσο για το πλαίσιο όσο και το αμάξωμα.
Το Theory 1 υποστηρίζεται ότι θα ζυγίζει λιγότερο από 1.600 κιλά, γεγονός που θα το καταστήσει σχεδόν 300 κιλά ελαφρύτερο από το Evija.
Το εξωτερικό του παραπέμπει στην τολμηρή αισθητική της κλασικής Esprit, με διακριτικά στοιχεία σχεδίασης, όπως λωρίδες OLED και ορατά μηχανικά εξαρτήματα μέσα από μια μεγάλη γυάλινη οροφή.
Τα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά, όπως οι εκτροπείς αέρα που μειώνουν την αεροδυναμική αντίσταση και μια ρυθμιζόμενη πίσω πτέρυγα, συμβάλλουν στη βελτιστοποίηση των επιδόσεων.
Η σχεδίαση του Theory 1 έγινε από την ομάδα του σχεδιαστικού κέντρου της Lotus στο Coventry και το concept βασίζεται πάνω σε μια ειδική πλατφόρμα.
Το Theory 1 έχει μήκος 4.490 χιλιοστά και ύψος μόλις 1.140 χιλιοστά, με μεταξόνιο 2.650 χιλιοστά.
Μεγάλο μέρος του μηχανολογικού εξοπλισμού του αυτοκινήτου προέρχεται από γνωστές εταιρείες.
Η AP Racing, η οποία συνεργάστηκε με την ομάδα F1 της Lotus, παρέχει τα φρένα με εξαπίστονες δαγκάνες, ενώ το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί ελαστικά Pirelli P Zero Elect.
Οι τροχοί είναι 20 ιντσών μπροστά και 21 ιντσών πίσω. Υπάρχει τεχνολογία steer-by-wire και ανάρτηση με διπλά ψαλίδια και στα δύο άκρα του αυτοκινήτου.
Στο εσωτερικό, το Theory 1 διαθέτει μια μοναδική διάταξη τριών θέσεων, με τον οδηγό να κάθεται κεντρικά και μπροστά.
Το μινιμαλιστικό εσωτερικό χρησιμοποιεί μόνο 10 υλικά, αντανακλώντας τη δέσμευση της Lotus για βιωσιμότητα. Εντυπωσιακό είναι επίσης το γεγονός ότι δεν υπάρχει οθόνη infotainment.
Υπάρχει μια μικρή οθόνη στο τιμόνι και το ταχύμετρο βρίσκεται κάτω από το χείλος του παρμπρίζ, μέσα στο οπτικό πεδίο του οδηγού.
Αυτή η ιδέα αποτελεί ένα προσχέδιο για τα μελλοντικά μοντέλα της Lotus, συμπεριλαμβανομένου του επερχόμενου σπορ αυτοκινήτου Type 135 και ενός μικρότερου SUV.
Παρά τις οικονομικές δυσκολίες, η Lotus στοχεύει να επιμείνει στα ηλεκτρικά οχήματα επιδόσεων, παραμένοντας πιστή στην ελαφριά, οδηγοκεντρική κληρονομιά της. Το μέλλον θα δείξει αν θα τα καταφέρει.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ