Μέχρι πριν από λίγα χρόνια η συντριπτική πλειοψηφία όλων αυτών που ήθελαν να αγοράσουν καινούργιο αυτοκίνητο έψαχνε ή έκανε σκέψεις για πετρελαιοκίνητο. Ήταν οι χρονιές όπου έγινε άρση απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης στις δύο μεγαλύτερες πόλεις της Ελλάδος, Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Από τις πολύ λίγες ταξινομήσεις περάσαμε τότε σε δεκάδες χιλιάδες για να επιστρέψουμε και πάλι σε νούμερα που θυμίζουν εποχές απαγόρευσης. Αυτό τουλάχιστον δείχνουν τα επίσημα στοιχεία του συνδέσμου εισαγωγέων αντιπροσώπων αυτοκινήτου για τον Αύγουστο. Σύμφωνα με αυτά, μόλις το 4,2% όλων αυτών που αγόρασαν καινούργιο αυτοκίνητο επέλεξε ως καύσιμο το πετρέλαιο όταν την αντίστοιχη περυσινή περίοδο το ποσοστό αυτό ήταν στο 13%.
Κατακόρυφη πτώση
Κατακόρυφη πτώση, κάτι το οποίο ισχύει και για το σύνολο της τρέχουσας χρονιάς και συγκεκριμένα για την περίοδο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2024. Στην περίπτωση του οκταμήνου συγκριτικά του 2023 με το 2024, το 14% έγινε 8,4%.
Αναφορικά με το μερίδιο αγοράς των πετρελαιοκίνητων οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση και σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά στοιχεία, το ποσοστό για το διάστημα Ιανουαρίου – Ιουλίου άγγιξε το 12,8%.
Όσον αφορά τα υπόλοιπα καύσιμα και για το μήνα Αύγουστο, τις περισσότερες ταξινομήσεις άρα και το μεγαλύτερο ποσοστό κατέχουν πλέον τα υβριδικά οχήματα με ποσοστό 48,3%. Ακολουθούν τα βενζινοκίνητα με 32,7% ενώ στην τρίτη θέση βρίσκονται τα επαναφορτιζόμενα, είτε πρόκειται για αμιγώς ηλεκτρικά είτε γι αυτά τα οποία χρησιμοποιούν συνδυαστικά ηλεκτροκινητήρα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ