Η τεχνολογία των ενεργειακών κυψελών ξεκίνησε με πολλές υποσχέσεις, θέλοντας να παρουσιαστεί ως η λύση της επόμενης ημέρας που θα μας απαλλάξει οριστικά από τα ορυκτά καύσιμα. Όμως, η σκληρή πραγματικότητα της αγοράς προσγείωσε ανώμαλα αυτές τις προσδοκίες. Και ιδίως την Toyota η οποία υπήρξε πρωτοπόρος στην παρουσίαση αυτοκινήτων υδρογόνου τα οποία είναι λειτουργικά και αξιόπιστα σε καθημερινή χρήση.
Τα νέα που έρχονται από τις ΗΠΑ είναι ενδεικτικά της κατάστασης που επικρατεί. Η Toyota έχει μειώσει δραματικά την τιμή του υδρογονοκίνητου sedan Mirai, το οποίο σημειώνει χαμηλές μείωση πωλήσεων, κατά 49%. Η έκδοση Limited, που αρχικά κόστιζε 67.115 δολάρια, διατίθεται τώρα με 33.000 δολάρια λιγότερα.
Αυτή η τεράστια έκπτωση μπορεί να συνδυαστεί με χρηματοδότηση μηδενικού επιτοκίου για 72 μήνες, καθιστώντας τη συμφωνία ακόμη πιο ελκυστική. Η βασική έκδοση XLE έχει επίσης σημαντική μείωση τιμών, κατά 25.000 δολάρια από την αρχική τιμή 50.190 δολαρίων.
Επιπλέον, η Toyota προσφέρει καύσιμο υδρογόνου αξίας 15.000 δολαρίων για έξι χρόνια, οδηγώντας σε πιθανή εξοικονόμηση 48.000 δολαρίων για τους αγοραστές του Mirai Limited και 37.000 δολαρίων για τους αγοραστές του Mirai XLE, όταν συνδυάζεται με το κίνητρο καυσίμου. Παρά τα κίνητρα αυτά, οι πωλήσεις του Mirai ήταν φτωχές. Μόνο 245 μονάδες πωλήθηκαν στις ΗΠΑ μέχρι τον Ιούνιο του 2024, μια πτώση 85,8% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022, ενώ μόλις 20 μονάδες πωλήθηκαν τον περασμένο μήνα.
Ωστόσο, η Toyota παραμένει προσηλωμένη στην τεχνολογία υδρογόνου, όπως έχουν πολλές φορές αναφέρει στελέχη της. Η Toyota δεν είναι η μόνη στην αγορά αυτοκινήτων υδρογόνου στις ΗΠΑ. Η Honda λάνσαρε πρόσφατα το CR-V e, ένα plug-in υβριδικό με επαναφορτιζόμενη μπαταρία, ενώ η Hyundai συνεχίζει να προσφέρει το Nexo Fuel Cell.
Από τις άλλες εταιρείες, η BMW θα αποφασίσει αργότερα φέτος αν θα παράγει ένα όχημα υδρογόνου, λανσάροντάς το ενδεχομένως πριν από το τέλος της δεκαετίας και ανοίγοντας το δρόμο για περισσότερα μοντέλα υδρογόνου στη δεκαετία του 2030.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ