Παραδοσιακά ο Αύγουστος δεν ήταν ποτέ ο καλύτερος μήνας στις πωλήσεις, για πολύ προφανείς λόγους. Πάντοτε, όμως, μπορούν να εξαχθούν χρήσιμα συμπεράσματα για τις τάσεις της αγοράς, όπως τη δεδομένη χρονική στιγμή, που η στροφή του αγοραστικού κοινού σε μοντέλα μικρότερου όγκου, είναι εμφανής.
Τουλάχιστον αυτό προκύπτει, από τα στοιχεία του ερευνητικού φορέα Dataforce, όπου εύλογα η αγορά παρουσίασε κάμψη της τάξεως του 17%. Οι εταιρείες που πρόσφεραν μικρά, ευέλικτα και πιο προσιτά οικονομικά αυτοκίνητα, ανταμείφθηκαν.
Η αύξηση των πωλήσεων της Volvo κατά 36% στις 19.605 μονάδες, την οδήγησε στο Νο.14 από το Νο.21 τον ίδιο μήνα πέρυσι, ωθώντας την μπροστά από τις Tesla, Fiat, Cupra και Citroen, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της Dataforce που αντιπροσωπεύουν το 96% εκατό των πωλήσεων στην την Ευρωπαϊκή Ένωση, τις χώρες της ΕΖΕΣ και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Η Volvo βοηθήθηκε από το αμιγώς ηλεκτρικό μικρό SUV EX30, το οποίο πρόσθεσε 6.377 πωλήσεις στις συνολικές πωλήσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας τον περασμένο μήνα. Το EX30 ήταν το Νο.2 σε πωλήσεις πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Ευρώπη τον περασμένο μήνα, ακολουθώντας μόνο το Tesla Model Y.
Η Skoda ξεπέρασε την BMW για να γίνει η Νο.3 εμπορική αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη, παρόλο που είχε σταθερές πωλήσεις 46.785 μονάδες τον περασμένο μήνα. Η Skoda βοηθήθηκε από την αύξηση των πωλήσεων κατά 22% της Fabia.
Η Dacia εκτινάχθηκε στο Νο.9 στις συνολικές πωλήσεις τον περασμένο μήνα, από τη 12η θέση τον Αύγουστο του 2023, παρά τη μείωση του όγκου πωλήσεων κατά 12% στις 32.173. Το μικρό Sandero, το Νο.1 σε πωλήσεις στην Ευρώπη συνολικά τον Αύγουστο και μετά από οκτώ μήνες, ήταν βασικός συντελεστής για τη ρουμανική μάρκα που ανήκει στη Renault. Οι πωλήσεις του Sandero αυξήθηκαν 9,7% τον περασμένο μήνα. Η Dacia αύξησε, επίσης, τις πωλήσεις του Duster κατά 8,2%.
Οι χαμένοι του Αυγούστου
Η BMW έπεσε στο Νο.4 στις συνολικές πωλήσεις τον περασμένο μήνα, αφού ο όγκος της μειώθηκε κατά 9,5% στις 45.550 μονάδες. Ένας λόγος για την πτώση ήταν η μείωση κατά 16% στις πωλήσεις του premium μεσαίου μοντέλου της Σειρά 3.
Η Audi έπεσε στο Νο.6 τον περασμένο μήνα, από το Νο.4 τον Αύγουστο του 2023, αφού οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 17% στις 41.398 μονάδες. Ένας βασικός λόγος για τη διολίσθηση ήταν η μείωση κατά 20% στις πωλήσεις του premium μεσαίου μοντέλου A4.
Η Tesla υποχώρησε στη 15η θέση συνολικά από τη 14η τον Αύγουστο του 2023, αφού οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 43% στις 18.551 μονάδες, σύμφωνα με τους προκαταρκτικούς αριθμούς της Dataforce.
Τεράστιο άλμα για την Omoda
Η Chery, ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων της Κίνας, έχει βάλει το βλέμμα της στην ευρωπαϊκή αγορά και η μάρκα Omoda έχει ήδη τεράστια κέρδη.
Η Omoda ολοκλήρωσε τον Αύγουστο με 1.142 πωλήσεις, οι οποίες ήταν αρκετά καλές για να τη φέρουν Νο.37 σε πωλήσεις στην Ευρώπη, από την 73η θέση τον περασμένο Αύγουστο, όταν πούλησε μόνο 13 αυτοκίνητα.
Η πλειονότητα αυτών των πωλήσεων -περίπου 65%- προήλθε από την Ισπανία, όπου το Omoda 5, αναδείχθηκε στο Νο.15 της εγχώριας αγοράς.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ