Η ιστορία της Porsche 911 ξεκινάει το μακρινό 1964, τότε που η γερμανική εταιρεία ήθελε να αντικαταστήσει την 356, το πρώτο της μοντέλο μαζικής παραγωγής.

Με ντιζάιν που εξ αρχής μαγνήτιζε, υψηλή ιπποδύναμη και αξιόπιστη, η πρώτη 911 κέρδισε το κοινό από νωρίς, πριν σταδιακά γίνει ένα από τα δημοφιλέστερα μοντέλα στην ιστορία της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.

Μέχρι και σήμερα, η δημοφιλέστερη Porsche συνεχίζει να γράφει την ιστορία της συνεχώς με «χρυσές» σελίδες, διατηρώντας εν μέρει την παραδοσιακή σχεδίαση που ενισχύει τον χαρακτήρα ο οποίος χτίστηκε επί δεκαετίες.

Μέσα από 60 χρόνια γεμάτα βελτιώσεις και εξέλιξη, το newsauto σύλλεξε πέντε ειδικές εκδόσεις της 911 που αξίζει να τις θυμόμαστε και να τις θαυμάζουμε.

Porsche 911 (930) Turbo Limited Edition



Το 1975, η Porsche παρουσίασε ένα νέο μέλος στη γκάμα της 911. Η αρχική, ξεχωριστή ονομασία ήταν 930, αλλά γρήγορα έγινε γνωστή ως 911 Turbo.

Ένα μοντέλο που αποτέλεσε τον προτεστάντη των turbo κινητήρων στα μοντέλα παραγωγής. Μέχρι τότε, δεν ήταν μία συνήθης επιλογή και κυρίως το βλέπαμε σε κατηγορίες motorsport.

Παρότι θεωρήθηκε επικίνδυνη για την εποχή, λόγω της μεγάλης ισχύος και έλαβε το όχι και τόσο κολακευτικό «Widowmaker» (δημιουργός χήρων), η παραγωγή της συνέχισε απτόητη μέχρι και το 1989, με τις βελτιώσεις να είναι συνεχείς.

Θέλοντας να γιορτάσει την επιτυχία της, η Porsche δημιούργησε αποκλειστικά για τη βρετανική αγορά την Limited Edition. Μία 911 με πολλές αναβαθμίσεις που την έκαναν να ξεχωρίζει από την απλή Turbo.

Μόλις 50 μονάδες βγήκαν από την παραγωγή και σήμερα είναι ίσως η πιο ποθητή 911 Turbo (930) από όλες.

Porsche 911 (964) Speedster Werks Turbo Look



Οι φανατικοί του μοντέλου περίμεναν ότι αργά ή γρήγορα η Porsche θα δημιουργούσε μία έκδοση Speedster, όπως είχε κάνει κατά την ακμή της 356. Ωστόσο, περίμεναν μέχρι το 1989 για αυτή τη διαμόρφωση στο αγαπημένο τους sports car.

Τελικά, η πρώτη 911 Speedster αναδείχθηκε ως μία πολύ δημοφιλής επιλογή. Αυτό, όμως, δεν εμπόδισε τη γερμανική μάρκα από το να διακόψει την παραγωγή της με την παρουσίαση της γενιάς 964.

Το 1992, η Speedster επέστρεψε, αλλά χωρίς χαρακτηριστικά της Turbo. Αυτό άλλαξε το 1994 που η εταιρεία λάνσαρε το πακέτο Werks Turbo Look.

Με χαρακτηριστικά αμαξώματος της 911 (964) Turbo και τον αλουμινένιο επίπεδο εξακύλινδρο της Carrera 2, η ειδική έκδοση της Speedster διατέθηκε σε μόλις 20 μονάδες. Ένα νούμερο που δεν επιβεβαιώθηκε ποτέ, αφού είναι πιθανό να ήταν και λιγότερες.

Porsche 911 (991) Club Coupe



Το φθινόπωρο του 2011, η Porsche παρουσίασε τον αντικαταστάτη της 911 (γενιά 997). Πιο μοντέρνα και πιο ισχυρή από ποτέ, η 7η γενιά (991) του μοντέλου βασίστηκε σε μία ολοκαίνουρια πλατφόρμα, η τρίτη στην ιστορία των 911.

Η πιο σπάνια έκδοσή της μέχρι το 2019 ήταν η Club Coupe, που είχε παρουσιαστεί το 2012 για να γιορτάσει τα 60 χρόνια του πρώτου κλαμπ ιδιοκτητών Porsche.

Η βάση της ήταν η Carrera S και συνολικά παράχθηκαν μόλις 13 μονάδες, με μία σειρά από επιλογές εξατομίκευσης και αναβαθμίσεις η κάθε μία.

Στη λίστα των επιλογών συμπεριλαμβάνονταν μία ειδική απόχρωση πράσινου, ένα κιτ αμαξώματος SportDesign, ζάντες 20 ιντσών, αεροτομή τύπου ducktail και το Powerkit που πρόσθετε 30 επιπλέον ίππους στους ήδη υπάρχοντες 405.

Porsche 911 (993) Speedster



Το 1994, η 911 (964) αντικαταστάθηκε από την ολοκαίνουρια 911 (993) που έμελλε να ήταν και η τελευταία αερόψυκτη. Επιπλέον, η γενιά 993 μνημονεύεται για τις μοναδικές επιδόσεις (για την εποχή) και τις σπέσιαλ εκδόσεις, όπως ήταν η Club Sport και η GT.

Ωστόσο, δεν ήταν αυτές οι πιο σπάνιες εκδόσεις, αφού υπήρχε η 993 Speedster. Η Porsche κατασκεύασε μόλις 2 (!) μονάδες. Η μία τίμησε τα 60 χρόνια του Ferdinand Alexander Porsche, ενώ η δεύτερη αγοράστηκε το 1998 από τον κωμικό και αστέρα της τηλεόρασης, Jerry Seinfeld.

Αμφότερες είχαν στη βάση τους στη στάνταρ Carrera 2 Cabriolet με την κύρια διαφορά να εντοπίζεται στην καμπίνα.

Porsche 935 Straßenversion



Μεταξύ 1976 και 1981, η Porsche έχτιζε σημαντικά το motorsport DNA της με την παραγωγή της εργοστασιακής, αγωνιστικής έκδοσης της 911 Turbo, ονόματι 935.

Εφόσον, λοιπόν, υπήρχε η στάνταρ, πολιτική έκδοση για το ευρύ κοινό, από την εταιρεία δεν περνούσε η ιδέα να κατασκευάσουν μία νόμιμη για τους δημόσιους δρόμους 935. Ωστόσο, το έκαναν και το αποτέλεσμα εντυπωσίασε.

Ονομάστηκε 935 Straßenversion και κατασκευάστηκε το 1983 χάριν της ειδικής παραγγελίας του ιδιοκτήτη της TAG, Mansour Ojjeh.

Φυσικά, το αυτοκίνητο ήταν ένα και μοναδικό. Βασίστηκε στην 911 (934), με τις αναβαθμίσεις στο αμάξωμα να αποτελούν πιστή μίμηση του αγωνιστικού.

Το εσωτερικό στολίστηκε με λεπτομέρειες της στάνταρ 911 Turbo, ενώ στην «καρδιά» του αυτοκινήτου βρισκόταν ο αγωνιστικός turbo επίπεδος εξακύλινδρος των 3,3 λίτρων με απόδοση 405 ίππους.

Τελικά, ο Ojjeh την πούλησε, αλλά ευτυχώς η μοναδική αυτή 911 επιβίωσε και πλέον αποτελεί μέρος μίας ιδιωτικής συλλογής.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ