Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου 2024 στο Παρίσι, οι διευθύνοντες σύμβουλοι των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών Luca de Meo (Renault), Oliver Zipse (BMW) και Carlos Tavares (Stellantis) μοιράστηκαν διαφορετικές στρατηγικές για την αντιμετώπιση της πρόκλησης που θέτουν οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων.

Η πρόσφατη απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να επιβάλει δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά πυροδότησε αυτή τη συζήτηση, αποκαλύπτοντας διαφορετικές προσεγγίσεις από αυτούς τους ηγέτες του κλάδου.

Ο Luca de Meo υπογράμμισε την ανάγκη για «συναγωνισμό», προτείνοντας ότι οι ευρωπαϊκές εταιρείες θα πρέπει να συνεργαστούν με κινεζικές εταιρείες για να ενισχύσουν τη θέση τους στην αγορά των αμιγώς ηλεκτρικών.

Πιστεύει ότι οι συνεργασίες θα μπορούσαν να βοηθήσουν και τις δύο πλευρές, με τις ευρωπαϊκές εταιρείες να μαθαίνουν από τις κινεζικές αντίστοιχες για να γίνουν πιο ανταγωνιστικές.

Ο Oliver Zipse τάχθηκε κατά της απαγόρευσης των κινητήρων εσωτερικής καύσης από την Ευρωπαϊκή Ένωση το 2035, υποστηρίζοντας μια προσέγγιση με βάση την τεχνολογία.

Πρότεινε ότι η διερεύνηση εναλλακτικών τεχνολογιών με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα, συμπεριλαμβανομένων των κινητήρων εσωτερικής καύσης, θα μπορούσε να μειώσει την εξάρτηση της Ευρώπης από τις κινεζικές μπαταρίες ιόντων λιθίου.

Ο Carlos Tavares επικεντρώθηκε στην προστασία των ευρωπαϊκών βιομηχανιών, υποστηρίζοντας την επιβολή επιπλέον δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα για την εξισορρόπηση των υψηλών κινεζικών δασμών στα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα.

Προειδοποίησε ότι οι αυξημένες κινεζικές επενδύσεις σε ευρωπαϊκά εργοστάσια θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα και πιθανό κλείσιμο εργοστασίων στην Ευρώπη, τονίζοντας την ανάγκη να διασφαλιστούν οι τοπικές θέσεις εργασίας στην παραγωγή.

Αυτές οι διαφορετικές απόψεις αναδεικνύουν την πολυπλοκότητα του ανταγωνισμού με την κυριαρχία της Κίνας στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων, όπου ο έλεγχος της παραγωγής μπαταριών της δίνει σημαντικό πλεονέκτημα.

Αν και η προσέγγιση κάθε CEO ποικίλλει -συνεργασία, τεχνολογική ευελιξία ή προστατευτισμός-, όλοι στοχεύουν στη διασφάλιση του μέλλοντος της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας εν μέσω της μετατόπισης του τοπίου προς την ηλεκτροκίνηση.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ