Πρόσφατη μελέτη της Γερμανικής Υπηρεσίας Έρευνας Ατυχημάτων Ασφαλιστών (UDV) υπογραμμίζει τον σημαντικά υψηλότερο κίνδυνο τραυματισμού για τους επιβάτες αυτοκινήτων άνω των 50 ετών.
Η έρευνα, η οποία διεξήχθη με δεδομένα από περισσότερους από 12.000 επιβάτες αυτοκινήτων, δείχνει ότι τα άτομα αυτής της ηλικιακής ομάδας έχουν έως και τρεισήμισι φορές περισσότερες πιθανότητες να τραυματιστούν σε αυτοκινητιστικά ατυχήματα σε σύγκριση με τους νεότερους επιβάτες.
Παρά τις προόδους στην ασφάλεια των οχημάτων, όπως οι ζώνες ασφαλείας και οι αερόσακοι, η διευθύντρια του UDV Kirstin Zeidler επεσήμανε ότι τα συστήματα αυτά ασφαλείας έχουν σημειώσει μικρή βελτίωση τα τελευταία 20 χρόνια και δεν είναι πλήρως βελτιστοποιημένα για το φαινόμενο της γήρανσης του πληθυσμού στις δυτικές κοινωνίες.
Η μελέτη αποκάλυψε ότι τα σημερινά συστήματα συγκράτησης, όπως οι ζώνες ασφαλείας, μπορούν να προκαλέσουν σοβαρούς τραυματισμούς στο θώρακα στους ηλικιωμένους επιβάτες, καθώς συχνά λειτουργούν με τη μέγιστη δυνατή δύναμη, ανεξάρτητα από τη σοβαρότητα του ατυχήματος ή την ηλικία του επιβάτη.
Η Zeidler τάσσεται υπέρ των προσαρμοστικών συστημάτων συγκράτησης που μπορούν να προσαρμόζουν το επίπεδο της εφαρμοζόμενης δύναμης με βάση το σενάριο της σύγκρουσης και το προφίλ του επιβάτη.
Οι σύγχρονοι αισθητήρες θα μπορούσαν ενδεχομένως να βοηθήσουν στην εκτίμηση της σοβαρότητας μιας επικείμενης σύγκρουσης και της ηλικίας των επιβατών, μειώνοντας τη δύναμη σε λιγότερο σοβαρά ατυχήματα και επιτρέποντας στον αερόσακο να απορροφήσει την υπόλοιπη πρόσκρουση.
Η έρευνα επεσήμανε επίσης τους περιορισμούς των παραδοσιακών ομοιώματος δοκιμών σύγκρουσης, τα οποία δεν αντιπροσωπεύουν τα φυσικά χαρακτηριστικά των ηλικιωμένων επιβατών.
Επιπλέον, η μελέτη διαπίστωσε ότι τα μικρότερα αυτοκίνητα, στα οποία συχνά επιβαίνουν γυναίκες, ενέχουν υψηλότερο κίνδυνο τραυματισμού από ό,τι τα μεγαλύτερα οχήματα.
Το κάθισμα του συνοδηγού είναι ιδιαίτερα ευάλωτο, με τις γυναίκες να έχουν σχεδόν διπλάσιες πιθανότητες να υποστούν τραυματισμούς σε αυτή τη θέση, εν μέρει λόγω του γενικά μικρότερου αναστήματός τους.
Η μελέτη ζητά καλύτερο εργονομικό σχεδιασμό των αυτοκινήτων ώστε να εξυπηρετούνται οι μικρότεροι οδηγοί και επιβάτες.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ