Το πρώτο συμπέρασμα που μπορεί να βγάλει κάποιος από τα βιομηχανικά προϊόντα που κατασκευάζονται στην Κίνα είναι ότι επικεντρώνονται στην ποσότητα και την χαμηλή τιμή. Αυτό συμβαίνει και στον τομέα των μοτοσικλετών όπου τα εργοστάσια πουλάνε με το… τσουβάλι μικρά scooters και μοτοσικλέτες στην εγχώρια αγορά, αλλά και στην ευρύτερη αγορά της Νοτιοανατολικής Ασίας.
Όπως σε όλους τους τομείς, έτσι και στα δίκυκλα υπάρχουν και εξαιρέσεις. Η μοναδική μέχρι στιγμής τρανταχτή εξαίρεση στον τομέα της μοτοσικλέτας είναι το εργοστάσιο Tayo Motorcycle Technology.
Οι επικεφαλής του συγκεκριμένου εργοστασίου πήραν το 2003 την απόφαση να μην ακολουθήσουν το ποτάμι της ανεξέλεγκτης κατασκευής δικύκλων, αλλά να το ψάξουν λίγο, να ερευνήσουν τον κλάδο και τελικά να επικεντρωθούν στην κατασκευή ποιοτικών και τεχνολογικά προηγμένων μοτοσικλετών με ξεκάθαρο premium χαρακτήρα.
Στην Ελλάδα, τα προϊόντα της Tayo τα γνωρίσαμε πρώτη φορά με τα scooter της Zontes. Από το πρώτο κιόλας μοντέλο – το M310 – που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στους ελληνικούς δρόμους υπήρξε ένας ξεκάθαρος διαχωρισμός από τα κινεζικά μοντέλα που είχαμε γνωρίσει το προηγούμενο διάστημα. Στη συνέχεια ήρθε το ακόμα καλύτερο και ολοκληρωμένο E350 και πλέον το παζλ συμπληρώνεται με το κορυφαίο D350.
Αθλητική προσέγγιση
Το Zontes D350 είναι το τρίτο ουσιαστικά scooter της εταιρείας που φτάνει στη χώρα μας. Ανήκει στην κατηγορία της νέας γενιάς 350αριών scooters έχοντας σπορ προσανατολισμό, διαχωρίζοντας τη θέση του από το πιο τουριστικό D350.
Η Zontes μας έχει συνηθίσει σε εξεζητημένες σχεδιαστικές λύσεις στα μοντέλα της, ωστόσο αυτήν τη φορά στο D350 προσπάθησε να πάρει μια πιο… ευρωπαϊκή πορεία. Οι γραμμές του είναι πιο ήπιες και σε κανένα σημείο δεν υπερβάλει, αλλά έχει πετύχει μια ισορροπία που το τοποθετεί στην premium κατηγορία.
Στο εμπρός μέρος, η μάσκα έχει τα χαρακτηριστικά LED φώτα που ανεβαίνουν στα πλευρικά προς τα πάνω, ενώ από κάτω υπάρχει μια μεγάλη εισαγωγή αέρα. Η ζελατίνα είναι μεγάλη και ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη, ενώ τα πλευρικά είναι έξυπνα σχεδιασμένα κρατώντας το πλάτος του scooter μαζεμένο, αλλά με μεγάλο χώρο για τον αναβάτη να τοποθετήσει τα πόδια του.
Ανεβαίνοντας στη σέλα του D350 ο αναβάτης έχει μπροστά του μια τεράστια ψηφιακή οθόνη TFT. Η οθόνη έχει τέσσερις διαφορετικές γραφικές απεικονίσεις, έχει σύστημα συνδεσιμότητας και αμέτρητες πληροφορίες όπως TPMS παρακολούθησης πίεσης ελαστικών. Ο εξοπλισμός είναι premium με το D350 να διαθέτει Keyless σύστημα χωρίς κλειδί, διπλή θύρα USB, LED φώτα, χειρόφρενο και αποθηκευτικό χώρο για ένα full face κράνος κάτω από τη σέλα
Το τιμόνι είναι σχετικά χαμηλά τοποθετημένο επιτρέποντας στον αναβάτη να πάρει μια στάση που θυμίζει μοτοσικλέτα, ενώ η άνετη σέλα φροντίζει να τον κρατήσει άνετο για πολλά χιλιόμετρα.
Το φινίρισμα σε όλα τα σημεία είναι υψηλής ποιότητας, ενώ όλες οι λειτουργίες δουλεύουν αψεγάδιαστα και με ακρίβεια. Αυτό είναι άλλωστε ένα από τα σημεία που κάνουν την Zontes να ξεχωρίζει: Εκπέμπει με το καλημέρα ποιότητα την οποία αποδεικνύει όταν έρθει η ώρα της σκληρής χρήσης.
Δύναμη παντού
Ο κινητήρας του Zontes D350 είναι ίδιος με εκείνον του E350. Πρόκειται για το μονοκύλινδρο, υγρόψυκτο σύνολο των 349 κ.εκ. που αποδίδει 37 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. και 38 Nm στις 6.000 σ.α.λ. Τον ψεκασμό έχει αναλάβει ποιοτικό σύστημα της Bosch, ενώ η μετάδοση γίνεται μέσω αυτόματου κιβωτίου CVT. Διαθέτει επίσης σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης Traction Control και δύο προγράμματα οδήγησης Sport και ECO.
Το πρώτο και βασικό χαρακτηριστικό του κινητήρα της Zontes είναι η θέληση σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού να δείξει τις πλούσιες αρετές του. Ο ψεκασμός δουλεύει ομαλά και με τρομερή ακρίβεια ανταμείβοντας τον αναβάτη με ήρεμες αντιδράσεις και ποιοτικές επιταχύνσεις.
Το D350 έχει δύο πρόσωπα. Το ένα είναι αυτό της ομαλότητας και της ήρεμης λειτουργίας και το δεύτερο είναι οι εκρηκτικές επιδόσεις. Αυτό που έχει πετύχει η Zontes είναι να φτιάξει ένα μηχανικό σύνολο που μπορεί να σε μετακινήσεις χαλαρά και απροβλημάτιστα στις διαδρομές και παράλληλα, όταν το θελήσεις, να γίνει ένα άκρως διασκεδαστικό και ενθουσιώδες δίκυκλο με πολύ δυνατές επιδόσεις.
Ο αναβάτης μέσω του δεξιού του καρπού αποφασίζει αν θα γίνει χούλιγκαν της πόλης ή θα γίνει κύριος με κουστούμι και χαρτοφύλακα. Όσο για την κατανάλωση στη διάρκεια της δοκιμής το D350 έμεινε στα 3,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Αυτό σημαίνει ότι η αυτονομία είναι πολύ καλή χάρη στο ρεζερβουάρ των 12 λίτρων.
Streetfighter πόλης
Ένα από τα στοιχεία που θα λατρέψει ο αναβάτης στο Zontes D350 είναι η διασκεδαστική του οδηγική συμπεριφορά. Η Zontes έχει επιλέξει ποιοτικά περιφερειακά στο scooter της με τηλεσκοπικό πιρούνι 41 χιλ. εμπρός και δύο ρυθμιζόμενα αμορτισέρ πίσω διαδρομής 38 χιλ. Τα φρένα από την άλλη είναι πολύ ισχυρά με έναν δίσκο 268 χιλ. εμπρός και 4πίστονη δαγκάνα της J.Juan και έναν δίσκο 265 χιλ. εμπρός με 2πίστονη δαγκάνα J.Juan και ABS.
Το πρώτο πράγμα που θα σε ενθουσιάσει στη συμπεριφορά του D350 είναι η ευελιξία του. Το σπορ scooter της Zontes επιβεβαιώνει την αθλητική του φύση έχοντας πολύ γρήγορες αντιδράσεις στις αλλαγές κατεύθυνσης ισορροπώντας πολύ ομαλά το εμπρός με το πίσω μέρος.
Στις στροφές το scooter είναι πολύ πρόθυμο και εύκολο να γύρει στην είσοδο της στροφής παρέχοντας καλή πληροφόρηση κυρίως από το εμπρός μέρος. Η πρόσφυση είναι υψηλού επιπέδου και οι καλές αναρτήσεις καταπίνουν κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος, ενώ παρά την αυξημένη ευελιξία του, είναι πολύ σταθερό ακόμα και σε μεγάλες κλίσεις. Τα φρένα συνεργάζονται ιδανικά με τις αναρτήσεις προσφέροντας εμπιστοσύνη στον αναβάτη ο οποίος θα αισθανθεί ασφάλεια ακόμα και σε ακραία φρεναρίσματα.
Η σταθερότητα επίσης αναδεικνύεται και στον αυτοκινητόδρομο όπου το scooter μπορεί να ταξιδέψει άνετα με 120-130 χλμ./ώρα (τελική πάνω από 160 χλμ./ώρα) χάρη στον ισχυρό κινητήρα με πολύ καλή κάλυψη από την ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα.
Το Zontes D350 είναι πολύ ευχάριστο scooter να το οδηγείς καθημερινά έχοντας την ευχέρεια να διασκεδάσει τον αναβάτη όταν εκείνος το ζητήσει.
Το αγκάθι
Το Zontes D350 είναι από τα δίκυκλα που δεν έχουν ατέλειες, δεν υπολείπονται κάπου και αυτό δείχνει επίσης τον τρόπο που προσεγγίζει η εταιρεία τις μοτοσικλέτες της. Αν θα ήθελα κάτι αυτό θα ήταν μια πιο εύκολη περιήγηση στο μενού της ψηφιακής οθόνης που μερικές φορές είναι χαοτικό.
Ένα χειροκρότημα παρακαλώ
Μου φαίνεται αδιανόητο ένα τέτοιο scooter, τόσο ποιοτικό, αποδοτικό και καλά εξοπλισμένο να πωλείται κάτω από 5.000 ευρώ. Το Zontes D350 πολύ άνετα μπορεί να σταθεί απέναντι στον σκληρό ανταγωνισμό της κατηγορίας και μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις να γίνει σημείο αναφοράς.
Είναι τρομερό αυτό που έχουν πετύχει οι άνθρωποι της Tayo και αποδεικνύουν ότι όταν θέλουν μπορούν να κατασκευάσουν scooter ισάξια με τους κορυφαίους και πολύ πιο έμπειρους κατασκευαστές σε Ευρώπη κα Ιαπωνία. Η Zontes δεν σταματάει να μας εκπλήσσει και σίγουρα δεν θα αργήσει η στιγμή που θα φιγουράρει στην κορυφή των πωλήσεων όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά σε όλη την Ευρώπη.
Όλα τα στοιχεία του Zontes D350 ΕΔΩ.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Zontes D350
Κινητήρας: Μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος
Κυβισμός: 349 cc
Ισχύς: 37 PS / 7.500 rpm
Ροπή: 38 Nm / 6.000 rpm
Τροφοδοσία: Ψεκασμός Bosch
Κιβώτιο: Αυτόματο CVT
Αναρτήσεις: Ηλεκτρονικές Showa EERA
Φρένα: J.Juan δίσκος 268 χιλ. εμπρός με ABS
Μεικτή κατανάλωση δοκιμής: 3,8 L/100 km
Ρεζερβουάρ: 12 L
Τροχοί: Χυτοί 15 ιντσών εμπρός, 14 ιντσών πίσω
Βάρος: 188 kg (γεμάτο)
Τιμή: 4.795 ευρώ
Εξοπλισμός αναβάτη MOTO MARKET
Κράνος: MT Le Mans 2 SV S QUALITY C2 (89,90 ευρώ)
Μπουφάν: Nordcode Jackal Air (108,00 ευρώ)
Παντελόνι: Nordcode Aero II (99,90 ευρώ)
Γάντια: Spidi Flash-R Evo (49,90 ευρώ)
Μπότες: Forma Ground Dry (129,90 ευρώ)
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ