Μαύρη Καλλονή. Σα να λέμε Dark Horse. Μάλιστα, στη Ford λένε ότι είναι η Mustang που καθώς πλησιάζει δεν την παίρνεις χαμπάρι, αν και δε νομίζω να πολύ-ισχύει κάτι τέτοιο. Τουλάχιστον για όσο είχαμε στην κατοχή μας μία από τις ελάχιστες Dark Horse που έφερε από τη Γερμανία στη χώρα μας η ελληνική αντιπροσωπεία με αφορμή την απόλυτα επιτυχημένη έκθεση AUTO ATHINA 2024.
Μια φορά και έναν καιρό…
…κάπου την δεκαετία του ’60, υπήρχαν τα muscle cars. Μεγάλα κουπέ, όπως τα Dodge Charger, Pontiac GTO κ.α. που κάτω από το μακρύ καπό τους είχαν έναν V8 με πολλά κυβικά. Λίγο αργότερα εμφανίστηκαν τα ελαφρώς μικρότερα pony cars, όπως η Mustang της Ford με την Chevrolet να απαντά με την Camaro.
Σημείο αναφοράς ήταν ξανά ο V8 αλλά σε σχέση με τα πιο «ωμά» muscle cars, τα pony ήταν πιο «καθημερινά» και πιο φτηνά. Και με τα χρόνια τα δύο είδη έγιναν ένα, με τα muscle να επιβιώνουν και να επικρατούν εκπροσωπώντας την πιο brutal εικόνα της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Fast forward…
…μέχρι σήμερα, μέχρι την 7η γενιά της Mustang, η οποία συνεχίζει ως το μοναδικό αυτοκίνητο, ενός μοναδικού είδους, που παλεύει να επιβιώσει σε ένα προφανώς εχθρικό περιβάλλον που θέλει να αποβάλλει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ειδικά τους μεγάλους…
Μέχρι να έρθει εκείνη η ώρα η Mustang καλπάζει αδάμαστη ως ένα πισωκίνητο κουπέ που φαντάζει ως το τελευταίο των Μοϊκανών. Ως την τελευταία αυθεντική ενσάρκωση ενός muscle car με την κλασική διάταξη: V8 και πίσω κίνηση!
Στη χώρα μας είναι διαθέσιμη τόσο η Mustang GT (από 76.295 ευρώ), όσο και η ξεχωριστή Dark Horse (από 92.052 ευρώ) που αποτελεί την hardcore εκδοχή της πρώτης.
Κάτω από το καπό της πιο… σκοτεινής Mustang υπάρχει ο V8 της Shelby GT500 (με διπλό ψεκασμό, άμεσο + πολλαπλών σημείων, σφυρήλατες μπιέλες, ενισχυμένους εκκεντροφόρους, διπλή πεταλούδα κ.α.) που στην αμερικανική αγορά αποδίδει 500 άλογα, αλλά λόγω ρύπων στην Ευρώπη η ισχύς έχει μειωθεί στα 454. Ακόμη και έτσι η Dark Horse είναι πιο δυνατή από την GT (έστω και κατά 7 ίππους).
Αυτό όμως που κάνει ξεχωριστή την Dark Horse είναι τα πολλά και διάφορα εξτρά, τα οποία δεν περιορίζονται μόνο σε όσα βλέπεις (όπως είναι τα σκούρα φωτιστικά σώματα, τα λογότυπα ισχύος με ένα διαφορετικό pony, τις εισαγωγές αέρα, την πίσω αεροτομή, τις σπέσιαλ ζάντες κ.α.) ή σε όσα ακουμπάς (όπως είναι τα σπορ καθίσματα, ο επιλογέας, το χειρόφρενο κ.α.), αλλά εκτείνονται στην ουσία.
Σε μία ακόμη πιο αγωνιστική εμπειρία οδήγησης μεταφέροντας ψήγματα από τις Dark Horse που «τρέχουν» στο NASCAR. Σημειώστε δε ότι οι 19άρες ζάντες φορούν λάστιχα Pirelli P Zero, μπροστά νούμερο 255/40 και πίσω 275/40, τα οποία «φρενάρουν» εξαπίστονα δισκόφρενα 390 χλστ. Brembo μπροστά και τετραπίστονα 355 χλστ. πίσω.
Όπως και στην GT…
…υπάρχουν δύο επιλογές κιβωτίου, με χειροκίνητο ή αυτόματο. Για καλή μας τύχη το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε το manual 6άρι της Tremec (συγκεκριμένα το TR-3160 από την Mach 1 και το Shelby GT350) με δύο δίσκους υψηλής αντοχής και ενισχυμένα γρανάζια για χρήση στην πίστα.
Πράγματι, όσο και να προσπαθήσεις ο συμπλέκτης δεν υπερθερμαίνεται με τίποτα, ενώ η σφαιρική, από τιτάνιο, λαβή του επιλογέα κουμπώνει αμάσητα, όπου και αν την βάλεις. Μαζί με αυτόν του Type R που δοκιμάσαμε πρόσφατα, είναι από τους καλύτερους που έχω πιάσει τελευταία.
Το αγωνιστικό χειρόφρενο είναι «ελεύθερο» και ιδανικό για χρήση drift (ασφαλίζει όταν πατάς φρένο, απασφαλίζει με πίεση προς τα κάτω). Με λίγες λέξεις, η Dark Horse έχει ότι χρειάζεται -π.χ. μεγαλύτερα ψυγεία λαδιού για το κινητήρα, το κιβώτιο και το πίσω άξονα με διαφορικό Torsen.
Στην ανάρτηση υπάρχουν μεγαλύτερης διατομής αντιστρεπτικές και ενισχυμένα αμορτισέρ μαγνητοροϊκής τεχνολογίας που δυνατότητα ελέγχου της κίνησης των τροχών 1.000 φορές το δευτερόλεπτο για βέλτιστο κράτημα και άνεση.
Πραγματικά, είναι απίστευτο το πως αλλάζει ο χαρακτήρας της Dark Horse που έχει στάνταρ τα MagneRide αμορτισέρ (στην GT είναι προαιρετικά). Στη ρύθμιση Comfort η ανάρτηση προσφέρει πολύ καλή άνεση για ένα σπορ κουπέ, ενώ αυτό που εκπλήσσει ακόμη περισσότερο είναι το πόσο ήσυχη είναι και πόσο καλή είναι η ποιότητα κύλισης στον αυτοκινητόδρομο.
Μάλιστα, οι δύο τελευταίες σχέσεις είναι «ταξιδιάρικες» αφού με 6η στο κιβώτιο μπορείς να κινείσαι με 2.500 σ.α.λ. και 140 χλμ./ώρα. Αν τώρα έχεις επιλέξει και την «ήσυχη» λειτουργία της εξάτμισης, το ταξίδι είναι όπως σε ένα σύγχρονο GT κουπέ. Όσο για την κατανάλωση υπολογίστε γύρω στα 15 λίτρα/100 χλμ. για τις υπεραστικές μετακινήσεις και κάπου στο 20άρικο για μεικτές συνθήκες.
Η Mustang διαθέτει ένα πλήρες σύνολο από έτοιμα προγράμματα (τα Normal, Sport, Slippery, Track, Drag Strip, Custom), αλλά και πλήρως εξατομικευμένα προφίλ οδήγησης όπου μπορεί να επιλέξεις ότι συνδυασμό σου ταιριάζει από την οθόνη αφής 13,2 ιντσών. Για παράδειγμα, μπορείς να έχεις sport τιμόνι, comfort ανάρτηση, track εξάτμιση και στο off το traction-control ή το ESC.
Ανάλογα μπορείς να επιλέξεις το θέμα του πίνακα οργάνων των 12,4 ιντσών (προσωπικά βρίσκω πολύ γουστόζικο το ρετρό «Fox Body ‘87-‘93»), τα χρώματα κ.α. Συνολικά υπάρχει μία τεράστια πληροφόρηση από διάφορα δεδομένα για τις πιέσεις και τις θερμοκρασίες στους κυλίνδρους, στα λάδια, στους άξονες, στο κιβώτιο κ.α. Και οι χώροι για τους πίσω; Who cares…
Μέχρι εδώ τα καλά νέα…
…είναι ότι η Mustang μπορεί να σε ταξιδεύει ήρεμα και όμορφα όπως ένα καθώς πρέπει GT. Αλλά το ζητούμενο δεν είναι αυτό, ειδικότερα από την Dark Horse που σε κάνει να αναρωτιέσαι: πως μπορείς να κάνεις καλά τα άλογα της; Η απάντηση εκπλήσσει.
Σε σχέση με ότι ξέραμε από την προηγούμενη γενιά, τούτη δω μολονότι πιο dark έχει ένα πολύ πιο ισορροπημένο set-up, το οποίο πιστώνεται στην ανάρτηση MagneRide. Ειδικά στις στροφές νιώθεις την Mustang πολύ σταθερή έχοντας τον απόλυτο έλεγχο ακόμη και στις υψηλές ταχύτητες.
Σε κάθε βύθισμα του δεξιού πεντάλ ο V8 ανεβάζει το ηχητικό του κρεσέντο μέχρι τις 7.500 σ.α.λ. ( στο Track mode ο κόφτης ανεβαίνει στις 9.000 σ.α.λ.) και την ίδια στιγμή ξετυλίγει την ροπάκλα του θυμίζοντας σου αυτό που λένε οι Αμερικάνοι: «There is no replacement, for displacement».
Το λεβιέ ταχυτήτων θηλυκώνει με μηχανική ακρίβεια σε κάθε του θέση, ενώ ταυτόχρονα σε κάθε κατέβασμα το rev-match (που μπορεί να απενεργοποιηθεί) ανεβάζει τις σ.α.λ. στο ιδανικό σημείο.
Όσο για τον ήχο του, απλά δεν σου κάνει κέφι να ανοίξεις το ούτως ή άλλως καταπληκτικό «12ήχο» σύνολο της B&O. Απλά ξεχνάς το neighbor mode (την λειτουργία του «καλού γείτονα») και επιλέγεις τo sport ή το track… σηκώνοντας τη γειτονιά στο πόδι.
Χωρίς τα ηλεκτρονικά της χαλινάρια η Dark Horse απαιτεί σεβασμό, αλλά το θαυμάσιο και εδώ είναι ότι είναι πιο φιλική μαζί σου από κάθε άλλη Mustang. Το τιμόνι, με τον μαζεμένο λόγο της κρεμαγέρας, σε όποια ρύθμιση και αν το έχεις (Normal, Comfort, Sport) παίρνει «ανάποδο» γρήγορα και κάθε φορά που η ουρά γλιστρά. Και γλιστρά πολύ εύκολα. Πολύ διασκεδαστικά για τους μυημένους, κάπως τρομακτικά για τους πρωτάρηδες.
Σε κάθε περίπτωση όμως η Dark Horse, όπως και κάθε Mustang μπορεί να σου προσφέρει απλόχερα μοναδικά ασύγκριτες στιγμές που δεν θα τις βρεις σε κανένα άλλο αυτοκίνητο. Τόσο απλά. Όλα στη Μαύρη Καλλονή, λοιπόν, μέχρι την τελευταία κούρσα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά – Ford Mustang Dark Horse 5.0 V8 6-speed
Κινητήρας: V8 ατμοσφαιρικός, 5.038 cc
Μέγιστη ισχύς: 454 PS / 7.250 rpm
Μέγιστη ροπή: 540 Nm / 5.100 rpm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 5,2 sec
Τελική ταχύτητα: 263 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή – δοκιμής: 12,2 – 18 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 279 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.819 / 1.917 / 1.403 mm
Μεταξόνιο: 2.719 mm
Βάρος: 1.817 kg
Χώρος αποσκευών: 381 lt
Τιμή: Από 92.052 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ