Η παραγωγή του νέου e Vitara θα ξεκινήσει στη Suzuki Motor Gujarat, στην Ινδία, την άνοιξη του 2025, με τις πωλήσεις να αναμένεται να αρχίσουν σε πληθώρα αγορών, όπως η Ευρώπη, η Ινδία και η Ιαπωνία, το καλοκαίρι του 2025.
Το e Vitara βασίζεται στο πρωτότυπο μοντέλο «eVX», το οποίο παρουσιάστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Ινδίας τον Ιανουάριο του 2023 και στην Έκθεση Japan Mobility Show τον Οκτώβριο του ίδιου έτους. Αποτελεί το πρώτο BEV στην ιστορία της Suzuki.
Με το θέμα «Emotional Versatile Cruiser», το e Vitara διαθέτει σχεδιασμό που συνδυάζει την αίσθηση προηγμένης τεχνολογίας και δύναμης, σύστημα κίνησης BEV που προσφέρει ευέλικτη και εξαιρετική οδηγική εμπειρία, ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης «ALLGRIP-e» που παρέχει όχι μόνο εκτός δρόμου ικανότητα αλλά και ισχυρή απόδοση, και την ειδική για αμιγώς ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα πλατφόρμα «HEARTECT-e».
Ο σχεδιασμός του καινούργιου e Vitara συνδυάζει την προηγμένη αίσθηση ενός BEV και τη δύναμη ενός SUV. Το θέμα σχεδίασης είναι «High-Tech & Adventure», που ενσωματώνει την προηγμένη αίσθηση ενός BEV και τη στιβαρή φύση ενός SUV, εμπνέοντας αίσθηση περιπέτειας.
Το αμάξωμα μήκους 4,275 μέτρων (πλάτος και ύψος στα 1,8 και 1,63, αντίστοιχα) έχει εντυπωσιακή σχεδίαση με μεγάλης διαμέτρου τροχούς και μακρύ μεταξόνιο, ενώ στο εσωτερικό είναι τοποθετημένη μία οθόνη πολλαπλών ενδείξεων και πάνελ θυρών και κεντρική κονσόλα που δίνουν την αίσθηση της περιπέτειας, αντανακλώντας το θέμα «High-Tech & Adventure».
Το ηλεκτροκίνητο σύστημα αποτελείται από τον υψηλής απόδοσης eAxle που ενσωματώνει το μοτέρ και τον inverter, μαζί με τις μπαταρίες λιθίου-σιδήρου-φωσφόρου (LFP), που σχεδιάστηκαν για ασφάλεια και αξιοπιστία. Επιτυγχάνει σβέλτες επιταχύνσεις τόσο από στάση όσο και εν κινήσει από χαμηλές σε υψηλές ταχύτητες.
Συγκεκριμένα, το e Vitara θα προσφέρεται σε προσθιοκίνητες 2WD εκδόσεις με ένα μοτέρ ισχύος 144 ή 174 ίππων και μπαταρίες 49 ή 61 kWh. Η τετρακίνητη 4WD έκδοση έχει δύο μοτέρ συνδυασμένη ισχύος 183 ίππων και θα είναι αποκλειστικά διαθέσιμο με τη μεγάλη μπαταρία, ενώ η αυτονομία θα φτάνει μέχρι και τα 400 χιλιόμετρα κατά WLTP.
Το σύστημα «ALLGRIP-e» είναι ένα ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης που αξιοποιεί την τεχνογνωσία της Suzuki στην τετρακίνηση, με δύο ανεξάρτητα eAxles μπροστά και πίσω. Το σύστημα προσφέρει όχι μόνο ισχυρή απόδοση αλλά και εξαιρετική ανταπόκριση με ακριβή έλεγχο.
Επιπλέον, περιλαμβάνει λειτουργία Trail για ομαλή έξοδο από δύσκολα εδάφη, μειώνοντας την ισχύ στους τροχούς που σπινάρουν και διανέμοντας τη ροπή κίνησης στον αντίθετο τροχό με την καλύτερη πρόσφυση (λειτουργία LSD).
Τέλος, η πλατφόρμα είναι η νέα «HEARTECT-e». σχεδιασμένη ειδικά για ηλεκτρικά μοντέλα, με ελαφριά δομή, προστασία της μπαταρίας υψηλής τάσης, που εξασφαλίζει και ευρύχωρο εσωτερικό.
Η δομή του δαπέδου έχει σχεδιαστεί προκειμένου να μην υπάρχουν μηχανικά μέρη κάτω από αυτό, μεγιστοποιώντας τη χωρητικότητα της μπαταρίας.
Όπως προαναφέραμε το νέο ηλεκτρικό Suzuki Vitara θα είναι διαθέσιμο από το επόμενο καλοκαίρι, ενώ σύμφωνα με την ιαπωνική εταιρεία οι άμεσοι ανταγωνιστές του θα είναι οι αντίστοιχες εκδόσεις των Peugeot 2008 και Hyundai Kona.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Suzuki e Vitara
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ