H γέννηση της DS Automobiles και η αυτονόμησή της από την Citroen πριν περίπου μία δεκαετία, υπήρξε μία εμπνευσμένη κίνηση την κατάλληλη στιγμή για την γαλλική εταιρεία. Μέσα από το νέο «τέκνο» της μπορούσε να εκφραστεί πιο δημιουργικά και να απευθυνθεί σε ένα πιο premium κομμάτι της αγοράς, εκμεταλλευόμενη και τις ιστορικές καταβολές της μάρκας.

Ο απογαλακτισμός της DS από την μητρική εταιρεία δεν ήταν πάντα εύκολος και πέρασε από πολλά στάδια. Για να φθάσουμε πλέον στις μέρες μας, όπου η DS Automobiles έχει αποκτήσει πλέον την δική της διακριτή θέση και την ξεχωριστή ταυτότητα, μέσα σε ένα γκρουπ που η πολυφωνία και οι διαφορετικές αυτοκινητικές σχολές το έχουν φέρει σε ένα σταυροδρόμι δύσκολων αποφάσεων.

Για την DS Automobiles πάντως, τα πράγματα είναι ξεκάθαρα. Ακολουθεί κατά γράμμα την ιδρυτική της πράξη, παραμένοντας πιστή στην δημιουργία αυτοκινήτων με μοναδικό στιλ και πολλές ιδιαιτερότητες που -δεδομένων των συνθηκών- καταφέρνουν να ξεχωρίζουν όχι μόνο μέσα στο γκρουπ αλλά και στο σύνολο της αγοράς.



Το DS 4 είναι ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα. Μία πολύ έξυπνη ιδέα για συνδυασμό ενός coupe πεντάθυρου αμαξώματος με crossover χαρακτηριστικά, βρίσκει την ιδανική της εκτέλεση χάρη στους σχεδιαστές της εταιρείας που φρόντισαν να το κάνουν πραγματικά ξεχωριστό και απόλυτα μοντέρνο.

Η εντυπωσιακή 3D μάσκα με τα πολύ ιδιαίτερα φώτα ημέρας, η πλαϊνή όψη με τις όμορφες αναλογίες και τις πτυχώσεις, οι κρυφές χειρολαβές με τον «ψαρωτικό» μηχανισμό, το σπορτίφ τελείωμα με την χαμηλωμένη πίσω πλευρά και τα υψηλού design φωτιστικά σώματα, όλα αυτά και πολλά ακόμα δημιουργούν ένα σύνολο που κερδίζει τις εντυπώσεις.



Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν μία ειδική έκδοση αφιερωμένη στον συγγραφέα και πρωτοπόρο πιλότο Antoine de Saint Exupery, έχοντας ότι πιο πλήρες υπάρχει από εξοπλισμό αλλά και μία ειδική βαφή η οποία αλλάζει απόχρωση ανάλογα με το φως και την ώρα της ημέρας.

Τα φωτιστικά σώματα είναι νέας γενιάς με μονάδες Matrix Led Vision, που πέρα από το εντυπωσιακό σχέδιο διαθέτει και το σύστημα Matrix Beam και Dynamic Bending Light ώστε να προσαρμόζεται η δέσμη στο περιβάλλον οδήγησης χωρίς να τυφλώνονται οι αντιθέτως ερχόμενοι οδηγοί.



Το πιο σημαντικό; Όπου και αν σταθείς θα δεις κάποιον να το πλησιάζει, να το χαζεύει, να ρωτά να μάθει, κάνοντας ξεκάθαρο ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που δεν περνά απαρατήρητο και στη μεγαλύτερη πλειοψηφία των παρατηρητών αρέσει. Και αρέσει πολύ.

Ακόμα περισσότερο «ψαρώνουν» όσοι σκύβουν το κεφάλι και ρίχνουν μια ματιά στο εσωτερικό. Εκεί δηλαδή που η DS έχει βάλει τα δυνατά της για να φτιάξει κάτι πραγματικά διαφορετικό και με προσωπικότητα, που να μη θυμίζει τίποτα από όλον τον ανταγωνισμό.



Η σχεδίαση έχει κάτι από bespoke luxury κατασκευαστές, ιδίως σε αυτή την έκδοση όπου οι όμορφες δερμάτινες Nappa επενδύσεις σε ένα πολύ ιδιαίτερο καφέ χρώμα, προσθέτει μια διάσταση πολυτέλειας. Η επένδυση αυτή καλύπτει μεγάλο μέρος του ταμπλό αλλά και τα υπέροχα καθίσματα, τα οποία θυμίζουν πανάκριβες πολυθρόνες σε άνεση και παρέχουν μεταξύ άλλων και μασάζ με πολλαπλά «μοτίβα».

Το ψηφιακό περιβάλλον αποτελείται από μία οθόνη 10 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, η οποία είναι υψηλής ανάλυσης και με καλόγουστα γραφικά. Ο πίνακας οργάνων είναι μάλλον μικρός, στις 7 ίντσες, όμως υπάρχει ένα πλήρες head-up display διαγωνίου 21 ιντσών με στοιχεία επαυξημένης πραγματικότητας, οπότε ο οδηγός έχει πάντα μπροστά του τις πληροφορίες που χρειάζεται.



Η σχεδίαση ακολουθεί την λογική του αμαξώματος, με καινοτόμες γραμμές σε σχήμα «διαμαντιού» και μεταλλικές λεπτομέρειες στους φυσικούς διακόπτες, αν και σε κάποια σημεία -όπως για παράδειγμα τα χειριστήρια των παραθύρων ή το άνοιγμα των θυρών- το desing λειτουργεί εις βάρος της χρηστικότητας.

Όμως με τον καιρό όλα συνηθίζονται, και στο τέλος αυτό που μένει είναι ένα σαλόνι που δείχνει ότι θα αντέξει στον χρόνο και θα είναι μοντέρνο και ελκυστικό για πολλά χρόνια ακόμα.



Οι χώροι είναι άνετοι για τέσσερις επιβάτες, με τους πίσω να διαθέτουν αρκετό «αέρα» για τα πόδια τους όχι όμως και πάνω από τα κεφάλια τους, κάτι αναμενόμενο λόγω της κουπέ σχεδίασης του αμαξώματος. Το πορτ-μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 390 λίτρων στην συγκεκριμένη υβριδική έκδοση, αλλά έχει πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα και ευρύ άνοιγμα για φόρτωση ογκωδών αντικειμένων.

Ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας περιλαμβάνει όλα όσα θεωρεί αυτονόητα ένας αγοραστής αυτής της κατηγορίας, με την «ομπρέλα» συστημάτων DS Drive Assist να παρέχει εκτός των άλλων και δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2. Υπάρχει επίσης σύστημα ελέγχου με φυσικές φωνητικές εντολές το οποίο ενσωματώνει και Τεχνητή Νοημοσύνη ChatGPT.



Περνώντας στα μηχανικά μέρη, η συγκεκριμένη έκδοση εφοδιάζεται με έναν 4κύλινδρο κινητήρα βενζίνης, τον 1.6 PureTech, ο οποίος αποδίδει 180 ίππους και 300 Nm ροπής. Συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 110 ίππων και 320 Nm, ο οποίος είναι ενσωματωμένος πάνω στο οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο.

Η μπαταρία είναι των 12,4 kWh επιτρέποντας ηλεκτρική αυτονομία περί τα 45 χιλιόμετρα σε πραγματικές συνθήκες. Σε αυτή την λειτουργία η ανώτατη ταχύτητα που μπορεί να κινηθεί το αυτοκίνητο είναι τα 135 χλμ/ώρα (στη συνέχεια μπαίνει αυτόματα και ο κινητήρας εσωτερικής καύσης). Ο on-board φορτιστής είναι στα 7,6 kW κάτι που σημαίνει ότι σε οικιακή πρίζα μπορεί να φορτίσει σε λιγότερο από 4 ώρες.



Η κατανάλωση κυμάνθηκε σε λογικά επίπεδα κατά την διάρκεια της δοκιμής μας, αν αναλογιστούμε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα σχετικά μεγάλο και βαρύ αυτοκίνητο που αποδίδει και 224 ίππους. Με πλήρως φορτισμένη μπαταρία μπορεί να γράψει γύρω στα 5,5-6 λίτρα/100 χλμ., αν και μία μέση πραγματική τιμή σε κανονικές συνθήκες ταξιδιού είναι  πιο κοντά στα 7 λίτρα/100 χλμ.

Στον δρόμο, το plug-in υβριδικό DS 4 φανερώνει αμέσως τις ιδιότητες που το κάνουν μοναδικό. Με βασικό πυλώνα την άνεση της ανάρτησης και την εξαιρετική ηχομόνωση, το όμορφο coupe-crossover είναι μία πραγματική απόλαυση στο ταξίδι, με ποιότητα κύλισης που θυμίζει μεγαλύτερη και ακριβότερη λιμουζίνα.



Το σετάρισμα της ανάρτησης μοιάζει ιδανικό για τους ελληνικούς δρόμους, καθώς απορροφά με χαρακτηριστική ευκολία ότι και αν βρεθεί εμπρός του.

Για να το επιτύχει αυτό, η DS εφοδιάζει την συγκεκριμένη έκδοση με το στάνταρ σύστημα DS Active Scan Suspension.

Το σύστημα αυτό βασίζεται στα δεδομένα που μεταφέρει μία κάμερα στο παρμπρίζ, που ελέγχει τον δρόμο εμπρός και μέσω μιας κεντρικής μονάδας ελέγχου δίνονται οι εντολές στα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ ώστε να προετοιμάζονται για όσα θα επακολουθήσουν.

Ένα σύστημα που δείχνει ανάγλυφα τη δύναμη της «φανέλας» της γαλλικής εταιρείας και την παραδοσιακή έφεση που είχε στο να προάγει την άνεση των αυτοκινήτων της πάνω από οτιδήποτε άλλο.



Το υβριδικό σύστημα κίνησης δουλεύει απρόσκοπτα, μεταβαίνοντας από τη μία λειτουργία στην άλλη χωρίς ο οδηγός να αισθάνεται κάποια διαφοροποίηση. Η συνεργασία των δύο κινητήρων (εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκινητήρα) είναι απόλυτα ομαλή και αβίαστη, εξασφαλίζοντας πολιτισμένη και αθόρυβη λειτουργία σε συνδυασμό με αρκετό γκάζι όταν και όποτε χρειαστεί η άμεση επιτάχυνση για κάποιο προσπέρασμα.

Σε αυτό βοηθά και το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων, που είναι άμεσο στις αντιδράσεις του (ιδίως στο σπορ πρόγραμμα). Το τιμόνι έχει επαρκή αίσθηση για την κατηγορία και την φιλοσοφία του αυτοκινήτου, ενώ και τα φρένα είναι δυνατά αν και δεν λείπει εντελώς μια υστέρηση στην αμεσότητα λόγω του συστήματος ανάκτησης της ενέργειας, κάτι όμως που ισχύει για όλα τα ηλεκτρικά-υβριδικά.



Σε πιο σβέλτες διαδρομές θα ακολουθήσει με συνέπεια τους γρήγορους ρυθμούς, όμως το βάρος και οι κάπως αυξημένες κλίσεις βάζουν τα όρια. Όρια μπαίνουν επίσης και σε ότι έχει να κάνει με τις εκτός δρόμου αποδράσεις, όχι τόσο από το αυτοκίνητο, όσο από τα ασφάλτινα ελαστικά και την σύνεση που πρέπει να δείχνει ο οδηγός για να αποφεύγει περιπέτειες για τις οποίες δεν είναι φτιαγμένο το DS 4.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, είναι ένα αυτοκίνητο που από την πρώτη στιγμή απολαμβάνεις να βρίσκεσαι εντός του, έχοντας να σου προσφέρει μία αισθητική απόλαυση σε σχέση με την εικόνα του εσωτερικού του, αλλά και μία πληθωρική αίσθηση άνεσης και πολυτέλειας, που θυμίζει τις πιο καλές στιγμές της γαλλικής φιλοσοφίας για την αυτοκίνηση.

Συνοψίζοντας, το DS 4 παίζει δυνατά το παιχνίδι της διαφορετικότητας και δικαιώνεται απόλυτα σε κάθε πτυχή του. Χωρίς τρανταχτές αδυναμίες, είναι ένα αυτοκίνητο που τιμά την premium φιλοσοφία της μάρκας, διαθέτοντας ουσιαστικά ποιοτικά χαρακτηριστικά.



Η τιμή των 47.300 ευρώ για την έκδοση Pallas (ή 54.850 για την ακόμα πιο special έκδοση της δοκιμής μας) το φέρνει αντιμέτωπο με μάρκες και μοντέλα που ήδη έχουν πιάσει τα πόστα στο star system του αγοραστικού κοινού.

Αυτή η «αδυναμία» του είναι όμως και το μεγαλύτερο εμπορικό του ατού. Το γεγονός δηλαδή ότι είναι κάτι διαφορετικό και έξω από τον συρμό, μία ιδιότητα που οι καταναλωτές αυτής της κατηγορίας εκτιμούν ιδιαίτερα.

Αρκετά διαφορετικό για να είναι ξεχωριστό και άκρως προσεγμένο για να μην υστερεί σε τίποτα από τους ανταγωνιστές του, το plug-in υβριδικό DS 4 είναι μία περίπτωση που θα πρέπει να οπωσδήποτε να εξετάσετε αν βρίσκεστε σε αυτή την περιοχή χρημάτων, είτε για ιδιωτική είτε -το πιο σύνηθες- ως εταιρική επιλογή.



Η γαλλική σχολή στα καλύτερά της, με διάχυτη μια αίσθηση μοναδικότητας (ιδίως σε αυτή την έκδοση της δοκιμής μας) και ποιότητες που στέκουν χωρίς ήξεις-αφήξεις στην κορυφή της κατηγορίας.

Η DS δικαιώνει απόλυτα την ύπαρξή της μέσα από τέτοιου είδους προτάσεις, και το DS 4 είναι με διαφορά ότι πιο ιδιαίτερο μπορεί να αγοράσει σε αυτά τα χρήματα.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – DS 4 PHEV

Κινητήρας βενζίνης: 1.598 cc
Κινητήρας: 180 PS/ 6.000 rpm
Ροπή: 300 Nm/ 3.000 rpm
Ηλεκτροκινητήρας: 110 PS/320 Nm
Συνδυαστική απόδοση: 225 PS, 360 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 7,7 ec
Τελική ταχύτητα: 233 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 5,5 / 6,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 30 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.400 x 1.830 x 1.470 mm
Μεταξόνιο: 2.675 mm
Βάρος: 1.728 kg
Χώρος αποσκευών: 390 / 1.190 lt
Τιμή: 47.300€

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ