Διευκρινίσεις σε ό,τι αφορά την κατασκευή σήραγγας της Γραμμής 4 του Μετρό στην περιοχή της Λεωφόρου Κατεχάκη, δίνει η ανάδοχος κοινοπραξία ΑΒΑΞ Α.Ε. – GHELLA SpA – ALSTOM TRANSPORT S.A.

Πηγές της ΑΒΑΞ, τις οποίες επικαλείται το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, αναφέρουν ότι «η κοινοπραξία εκτελεί το σπουδαίο αυτό έργο απολύτως προσηλωμένη στην ασφάλεια, την ποιότητα και την ταχύτητα κατασκευής του έργου».

«Δεν τίθεται κανένα ζήτημα ασφαλείας»

Οι ίδιες πηγές της ΑΒΑΞ διευκρινίζουν σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι:

Η διάνοιξη βοηθητικής σήραγγας 186 μ. η οποία ενώνει την κύρια σήραγγα του μετρό με τον επίσταθμο που κατασκευάζεται στο Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας, προβλέπεται από τις εγκεκριμένες μελέτες του έργου, κατασκευάζεται επακριβώς και σωστά στη θέση που έχει υποδειχθεί από τις μελέτες αυτές και βέβαια θα παραμείνει ακριβώς στην ίδια θέση που σήμερα κατασκευάζεται για την εξυπηρέτηση της λειτουργίας του έργου.

Σύμφωνα με την εγκεκριμένη μελέτη, η κατασκευή της βοηθητικής αυτής σήραγγας γίνεται σε δύο φάσεις, λόγω της μεγάλης διατομής της:

Κατά την αρχική φάση διανοίγεται το πρώτο επίπεδο της σήραγγας, και κατά την επόμενη φάση διανοίγεται το δεύτερο επίπεδο, σε μεγαλύτερο βάθος, οπότε η κατασκευή ολοκληρώνεται. Από την αλληλογραφία της αναδόχου με την Ελληνικό Μετρό ΑΕ, προέκυψε διαφορετική προσέγγιση αποκλειστικά και μόνο αναφορικά με την αλληλουχία των εργασιών εκσκαφής, χωρίς φυσικά να τίθεται ζήτημα κατασκευής σε δήθεν λανθασμένη θέση, ούτε άλλο ζήτημα ασφαλείας.

Το τρέχον αυτό ζήτημα, μαζί με άλλα που εύλογα ανακύπτουν κατά την εκτέλεση ενός τόσο μεγάλου και σύνθετου έργου, θα διευθετηθεί κατά τον ένα ή τον άλλο τρόπο, όπως συνήθως συμβαίνει, σύμφωνα με όσα προβλέπονται στη σχετική σύμβαση για την κατασκευή του έργου. Κανένα ζήτημα ασφαλείας δεν τίθεται από την κατασκευή της βοηθητικής σήραγγας, καθώς όλα τα μέτρα προστασίας τηρούνται στο ακέραιο και ελέγχονται συστηματικά και συνεχώς σε 24ωρη βάση.

Καμία μη αναμενόμενη επιφανειακή καθίζηση δεν έχει διαπιστωθεί, καθώς όλες οι σχετικές τιμές είναι πολύ χαμηλές και εντός των επιτρεπόμενων ορίων.
«Η ανάδοχος κοινοπραξία εκτελεί το σπουδαίο αυτό έργο απολύτως προσηλωμένη στην ασφάλεια, την ποιότητα και την ταχύτητα κατασκευής του έργου, όπως διαχρονικά συμβαίνει σε παρόμοια έργα των μελών της Κοινοπραξίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό» καταλήγουν οι πηγές της εταιρείας.

Ο Ταχιάος ανακοίνωσε ΕΔΕ και κυρώσεις

Αναφερόμενος στη συγκεριμένη σήραγγα, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος δήλωσε ότι θα γίνει ΕΔΕ για το περιστατικό. Απαντώντας σε ερώτηση αν έγινε από λάθος, ο κ. Ταχιάος τόνισε: «Προφανώς όχι από λάθος. Δεν δικαιολογείται λάθος σε μια εταιρεία 7ης τάξεως. Δεν θα το ερμηνεύσω, αυτό είναι ζήτημα της “Ελληνικό Μετρό». Η σήραγγα αυτή έπρεπε να γίνει, είναι κομμάτι του έργου, αυτό που άλλαξε ήταν η μέθοδος».

«Ο ανάδοχος της κατασκευής είχε υποβάλει μια μελέτη και προέβλεπε μια μεθοδολογία που θα έπρεπε να ανοίγει αυτήν τη σήραγγα σε βήματα των 10 μέτρων. Αντί αυτού, πήγε και άνοιξε το μισό πάνω ημικύκλιο της σήραγγας σε ένα μήκος 160 μέτρων. Άλλαξε τη μεθοδολογία».

«Η σήραγγα αυτή είναι η σήραγγα η οποία έπρεπε να κατασκευασθεί στη θέση που έπρεπε να κατασκευαστεί. Η μεθοδολογία ήταν παρεκκλίνουσα από αυτήν η οποία προβλέπεται στη μελέτη που ενεκρίθη» εξήγησε ο κ. Ταχιάος.

Σημειώνοντας πως πρόκειται για τεχνικό ζήτημα, περιέγραψε τα γεγονότα ως εξής. «Κάτω από την οδό Κατεχάκη, στο ύψος του 251 ΓΝΑ, θα υπάρχει ένα υπόγειο αμαξοστάσιο ουσιαστικά, το οποίο θα είναι και η ελαφριά συντήρηση των συρμών της γραμμής 4. Εκεί λοιπόν ανοίγεται μια τεράστια σήραγγα, μία πολύ μεγάλη σήραγγα, η οποία διανοίγεται με τη νέα αυστριακή μέθοδο για την κατασκευή τούνελ. Αυτή δεν έχει σχέση με μετροπόντικες γιατί δεν υπάρχουν μετροπόντικες. Γίνεται κανονικά με μπουλντόζες που πηγαίνουν και σκάβουν, είναι μία πολύ συγκεκριμένη μέθοδος. Λοιπόν αυτή έπρεπε να κατασκευάζεται με βήματα των 10 μέτρων. Αντ’ αυτού διαπιστώθηκε κάποια στιγμή, ο ανάδοχος είχε κατασκευάσει το μισό επάνω τμήμα της σήραγγας, ας το πούμε κατά κάποιο τρόπο σε ένα μήκος 160 μέτρων. Αμέσως η εταιρεία, ως όφειλε, του έστειλε ένα χαρτί που του επεσήμανε ότι αυτό μπορεί να αποτελεί ένα δυνητικό πρόβλημα. Του επεσήμανε ότι αυτό δεν προβλέπεται στη μελέτη. (…) Δεν υπήρχε μελέτη η οποία επιβεβαίωνε ότι αυτή η μέθοδος είχε τις ίδιες διασφαλίσεις με την άλλη, η οποία προέβλεπε ότι πρέπει να ανοίγει με ένα βήμα 10 μέτρων. Να κάνει 10 μέτρα, μετά τα επόμενα δέκα μέτρα, μετά τα επόμενα δέκα».

Ερωτηθείς ένα στο κομμάτι που έχει ήδη διανοιχθεί μπορεί να υπάρξουν προβλήματα, ο κ. Ταχιάος τόνισε «δεν έχει αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα, ούτε πρόκειται στο μέλλον να αντιμετωπίσει πρόβλημα. Δεν υπήρξαν καθιζήσεις, δεν υπήρξαν προβλήματα. Απλώς του ζήτησε η Ελληνικό Μετρό να επανέλθει στην πρότερη μελέτη, σε αυτήν, η οποία είχε εγκριθεί. Δεν υπήρχε εγκεκριμένη μελέτη που να λέει ότι μπορείς να προχωράς όπως θέλεις. Να επανέλθει στην αρχική μελέτη, στη μελέτη που ο ίδιος είχε υποβάλλει και είχε εγκριθεί από την εταιρεία και αυτό έγινε. Και από κει και πέρα πρέπει να ξέρετε ότι στην Κατεχάκη υπάρχουν γεωδαιτικοί σταθμοί οι οποίοι παρακολουθούν τα επιταχυνσιόμετρα σε ημερήσια βάση και σε διαρκή βάση τις καθιζήσεις του δρόμου και τις επιταχύνσεις στο δρόμο, τις δονήσεις δηλαδή και δεν έχει υπάρξει κανένα πρόβλημα».

Δεν υπάρχει θέμα καθίζησης, διαβεβαίωσε ο κ. Ταχιάος, ενώ επανέλαβε ότι αποκαθίσταται η μεθοδολογία με τον τρόπο που προβλέπεται στην αρχική μελέτη.

Το εν λόγω ζήτημα που προέκυψε το απέδωσε σε «ολιγωρία των επιβλεπόντων» ενώ θα γίνει Ένορκη Διοικητική Εξέταση γι’ αυτό το λόγο, επισήμανε στη συνέχεια.

Ερωτηθείς σχετικά, ανέφερε πως δεν θα αλλάξει ο εποπτικός φορέας, ο κ. Ταχιάος και επισήμανε πως μόλις η διευθύνουσα υπηρεσία πληροφορήθηκε ότι υπάρχει αυτό το πρόβλημα κάλεσε τον ανάδοχο να επανέλθει στην κανονική μέθοδο κατασκευής.

«Δεν αφορά την Ελληνικό Μετρό γενικώς, η Ελληνικό Μετρό έκανε πολύ καλά τη δουλειά της, πάρα πολύ καλά. Υπήρξαν κάποιοι επιβλέποντες εκεί, οι οποίοι δεν θεώρησαν σημαντικό να πάνε να ενημερώσουν τη διευθύνουσα υπηρεσία. Κοιτάξτε, ο επιβλέπων είναι αυτός που είναι στο πεδίο. Είναι αυτός που είναι στο υπόγειο, το οποίο είναι στα τριάντα μέτρα κάτω από τη γη. Τα βλέπουν δυο άνθρωποι, οι επιβλέποντες. Αυτοί έπρεπε να πάνε κάποια στιγμή και να πουν κοίταξε, ο ανάδοχος αντί να κάνει δέκα μέτρα κάνει 20, κάνει 30 .Ολιγώρησαν. Δεν υπάρχει άλλος λόγος. Είναι μια εταιρεία με προσωπικό το οποίο γενικώς είναι πολύ εντάξει στις υποχρεώσεις του, αλλά ειδικώς στην περίπτωση αυτή ολιγώρησαν. Λοιπόν, γι’ αυτό θα υπάρξουν κάποιες κυρώσεις» συμπλήρωσε καταλήγοντας ο Υφυπουργός Μεταφορών.



Source link

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ